موفقیت مالیهمه مقالات

از خوشبینی خود برای کسب موفقیت استفاده کنید

از خوشبینی تا کسب موفقیت

در مطالعه ای در مجله Inc به چاپ رسید و در سال ۲۰۱۳ روی رؤسای ۵۰۰ شرکت انجام شد، محققان متوجه شدند که ویژگی مهم برجسته مدیران این شرکت ها، درجه باورنکردنی از خوشبینی است که به شرکت، محصولات، خدمات و کسب و کار آینده آن ها نیز سرایت کرده است.
این خوشبینی در میان کارمندان نیز رواج پیدا کرده بود و باعث به جود آمدن سیل عظیمی از ابتکار ها و ایده های فوق العاده شده بود که در میزان افزایش رشد شرکت تأثیر بسیار زیادی داشت.

خوشبینی

۲ روش برای گسترش و حفظ نگرش خوشبینی چیست؟

دو روش مختلف برای خوشبینی در کسب و کار وجود دارد:

۱٫ اغلب درباره چیزی که دوست دارید و روش دستیابی به آن فکر کنید و صحبت کنید. افراد خوشبین صبح و ظهر و شب به فکر رسیدن به هدفشان هستند. آن ها دنیا را همانند فرصتی می بینند و همیشه در حال جستجوی روشی برای رسیدن به اهداف و حل مسائلشان و خوشبینی هستند.

۲٫ آن ها در هر فرد یا شرایطی به دنبال نکات مثبت می گردند. خوشبین ها معتقد هستند که درون هر مسئله ای راه حل آن نهفته است. اگر هدف مشخص و شفافی داشته باشید، برای رسیدن به آن حتما راهی پیدا می کنید چرا که مشکلات همیشه وجود دارند، ولی با خوشبینی می توانید همیشه نکات مثبت و سودمندی را از شرایط منفی بیرون بکشید.




این مطالب راحتما بخوانید:

 💡۷ نکته ای که کارآفرینان باید درباره سئو (SEO) بدانند !

 💡۵ استراتژی تجربه مشتری برای کسب و کارهای کوچک

 

خوشبینی

۳ اصطلاح تاثیر گذار افراد خوشبین کدامند؟

۱٫ یکی از ویژگی های افراد خوشبین این است که آن ها هرگز از واژه «مشکل» استفاده نمی کنند و به جای استفاده از کلمات منفی، آن پیشامد یا دشواری را «شرایط» می نامند، مثلا می گویند امروز با شرایط جالبی رو به رو شدیم.
این کلمه شرایط بر عکس مشکل که کلمه ای مضطرب کننده و دلهره آور است، یک کلمه خنثی است، به قولی شما با «مشکل» دست و چنجه نرم می کنید اما با «شرایط» سر و کار دارید.




۲٫ واژه ی بهتری که می توانید جایگزین این ها کنید، کلمه ی «چالش» است. مشکل چیزی است که با آن مبارزه کرده و موجب شکست و هدر دادن پول و زمان شما می شود در حالی که چالش چیزی است که در هنگام مواجه با آن بهترین آنچه در توان خود و اطرافیانتان هست را در میان می گذارید. برای مثال می توانید از این به بعد بگویید “امروز با چالش جدیدی رو به رو شدم.”

۳٫ بهترین واژه ای که می توانید از آن استفاده کنید، “فرصت” است. هنگامی که در مشکل و سختی را فرصت بنامید، خواهید دید که با فرصت های فراوانی رو به رو خواهید شد، در صورتی که اگر از ابتدا در آن مشکل غرق می شدید، هیچ گاه از وجود آن ها با خبر نمی شدید.

خوشبینی
در هنگام بروز مشکل چه چیزی باید از خود بپرسید؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که هنگام بروز مشکل باید از خود بپرسید این است که چرا این موضوع را یک مشکل می بینم؟ همیشه سختی و شکست ها را مانند هدیه ای بدانید که برای نشان دادن راه اشتباهی که در آن قدم گذاشته اید نمایان می شوند. هر مشکلی یک فرصت است که دقیقا در این برهه زمانی برای شما پیش آمده تا در آینده موفق تر باشید. این نوع تفکر، روش مدیران موفق و خوشبینی است.

و حالا وقت آن است که درس ارزشمندی را بیابید.

اگر در هر سختی یا شکست به دنیا “درس ارزشمندی” باشید، می توانید در مواحه با هر شرایطی خوشبین باقی بمانید. یکی از بزرگ ترین حقایق دنیای ما این است که در هر شکست و سختی ای، درس هایی نهفته که با آموختن آن ها در آینده موفق تر خواهیم بود.

فروشگاه الو کالا

خوشبینی

تمرین: بزرگ ترین دشواری و مشکل شما چیست؟ تصور کنید این مشکل هدیه ای است که برای شما فرستاده شده و درسی به همراه دارد که باعث پیشرفت سریع تر شما در کار و زندگی تان می شود و باید آن را بیاموزید. این درس چیست؟

و حالا وقت آن است که به ذهن خود غذا بدهید.

برای تبدیل شدن به فردی کاملا خوشبین و مهم تر از همه بدست آوردن خوشبینی، باید مدام ذهن خود را با ایده ها، اطلاعات و دانش مثبت و مهم تر از همه هم صحبتی با افراد مثبت اندیش تغذیه کنید. گفته می شود «همان چیزی می شوید که به آن فکر می کنید» پس معمولا همان چیزی می شوید که ذهن خود را با آن تغذیه می کنید پس ذهن خود را با خوشبینی تغذیه کنید.

برای داشتن بدنی سالم تر و سرزنده تر نیاز به خوراک سالم و مغزی دارید، پس برای داشتن ذهنی هوشمندانه تر، خلاق تر و خوشبینانه تر نیاز به مطالب مثبت دارید. هنگامی که با سختی مواجه می شوید این تفکر را پیش بگیرید، دیدگاه ها و درس های فوق العاده ای را می آموزید که از آن ها شگفت زده خواهید شد و معمولا هر درسی کلید موفقیت بعدی است.

خوشبینی

۳ مورد تاثیر گذار در ذهن نا خودآگاه چه هستند؟

تفکر مثبت، گفتار مثبت و تصور مثبت کاتالیزور هایی هستند که باعث می شوند ذهن نا خودآگاه شما سریع تر و بهتر از هر زمان دیگری کار کند.

به یاد داشته باشید، به هر چیزی که مدام فکر کنید، به زندگیتان جذب می شود. اگر فکر و گفتار منفی داشته باشید یا نگران اتفاقات آینده باشید، قانون جذب را فعال می کنید تا مانند یک آهن ربا آن حوادث را جذب زندگی شما کند.
ذهن نا خودآگاه نیازمند اشتیاق است و با آن فعال می شود. در نتیجه هر چه اشتیاق بیشتری برای دستیابی به اهدافتان و خوشبینی داشته باشید، ذهن فرا آگاه شما سریع تر کار می کند تا ایده های مختلف و خلاقانه تری را ارائه دهد که باعث سریع تر شدن سرعت شما به سوی اهدافتان و اللخصوص خوشبینی شما می شود.

این مطالب راحتما بخوانید:

 💡چگونه کمال گرایی خود را مدیریت کنیم؟

 💡تفاوت فکر کردن افراد ثروتمند با دیگران در چیست ؟

 

این مطالب را هم حتما بخوانید

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Exclamation Triangle Check code