رشد و توسعه فردیهمه مقالات

تمرینات عالی برای داشتن ذهن قوی و سالم

برای داشتن ذهن قوی مقاله زیر را مطالعه فرمایید

تمرین برای داشتن ذهن قوی

حتما شنیده اید که می گویند دانش قدرت می آورد.
اما به یاد داشته باشید که فقط دانش کاربردی قدرت می آورد چرا که باید بتوان از آن در راستای رسیدن به هدف استفاده کرد. حال به ۷ تمرین برای تقویت ذهن می پردازیم.

۷ تمرین تقویت ذهن.

داشتن ذهن قوی

۱٫ روش فهرست سریع

اولین تمرین این است که در ۳۰ ثانیه یا کمتر به این سوال پاسخ دهید. در حال حاضر سه هدف مهم در زندگی شما چیست؟
این روش را فهرست سزیع می نامند، وقتی فقط ۳۰ ثانیه زمان برای نوشتن مهم ترین اهدافتان دارید، اهداف واقعی نمایان می شوند. اکثر افراد ۳ هدف مشترک دارند: هدف مالی، هدف خانوادگی، هدف سلامتی. این سه مورد از مهم ترین اهداف زندگی هر شخصی است.

سپس از ۱ تا ۱۰ میزان رضایت خود را در هر مورد بیان کنید. هر مورد که کمترین مقدار را گرفت نشان دهنده ی بیشترین مشکلات و ناراحتی در آن است.




۲٫ سوالات بی رحمانه

رهبری و موفقیت توانایی حل مسئله هستند. چیزی که میان شما و رسیدن به اهدافتان است، مسائل و موانع هستند. سوالات بی رحمانه سوالاتی هستند که شما را وادار به فکر کردن و تمرکز روی مسائل می کنند. اولین سوالی که باید از خود بپرسید این صوت است “سه مسئله دشوار امروزمان چیست؟” سپس می توانید سوالات بیشتری را در رابطه با کسب و کار خود طرح کنید.

داشتن ذهن قوی

۳٫ هفت سوال مهم در کسب وکار کدامند؟

۱٫ امروز سه مسئله بزرگ کسب و کارمان چیست؟
۲٫ امروز سه مسئله بزرگ مالی مان چیست؟
۳٫ امروز سه مسئله بزرگ فروشمان چیست؟
۴٫ امروز سه مسئله بزرگ ما در حوزه رقابت یا بازار چیست؟
۵٫ امروز سه مسئله بزرگ ما در مورد افراد چیست؟
۶٫ امروز سه مسئله بزرگ ما در حوزه محصولات و خدمات چیست؟
۷٫ سه گام مهمی که می توان فورا برای بهبود نتایج کسب و کار برداشت، کدامند؟

عامل موثر در رسیدن به موفقیت، طراحی این سوالات و پاسخ دهی به آن ها و سپس عمل کردن به راه حل است.

۴٫ استفاده از قانون ۸۰/۲۰

این قانون هم برای مسائل کاری و هم شخصی کاربرد دارد. یعنی ۸۰ درصد مسائل، سختی ها، نگرانی ها درون شما و یا کسب و کارتان نهفته است و فقط ۲۰ درصد آن ناشی از عوامل و یا افراد خارجی هستند.




در نتیجه اولین گام افراد متفکر این است که مسئله را به طور واضح مشخص کرده و بعد می پرسند که چه چیزی درون شرکت یا خود آن ها موجب بروز این مشکل شده؟

این مطالب راحتما بخوانید:

 💡آیا میدانید چگونه میلیونر شوید ؟

 💡راز آزاد سازی خلاقیت چیست؟

 

داشتن ذهن قوی

فروشگاه الو کالا

۵٫ بهانه های مورد علاقه را مشخص کنید.

اگر میخواهید سودتان دو برابر شود، از خود بپرسید چرا سودتان قبلا دو برابر نشده است؟ زیرا شرکت های دیگری که از شما کم تجربه تر هستند و دقیقا کسب و کار شما را دارند، الان دو، پنج یا ده برابر سودآوری می کنند.
حال بهانه های مورد علاقه خود را برای عملکرد پایین مالی خود بازگو کنید. پرسیدن مدام سوالات مختلف در این مورد، موجب برانگیختن خلاقیت شما شده و ایده هایی را می دهد که باعث می شود هر مسئله ای را حل کنید یا موانعی را که شما را از رسیدن به اهدافتان باز می دارد، کنار بزنید.

۶٫ ایده آل گرایی را تمرین کنید.

رهبران رویا پردازند. آن ها شرایط ایده آل آینده را تصور کرده و سپس در زمان حال برنامه ریزی مناسب برای رسیدن به آینده ای که تجسم کرده اند، می کنند. حال نخستین گامی که باید بردارید چیست؟
همین امروز شروع کنید و گام نخست را مشخص کرده و فورا آن را اجرا کنید، سپس همه موارد به دنبال آن خواهند آمد. ممکن است همه مسیر به آینده را نتوانید ببینید اما همیشه از گام بعدی مطلع خواهید شد، در نتیجه ایده آل گرایی روشی اثبات شده در تفکر عملکرد عالی است. با این بینش می توانید همه کار هایی را که می توانید امروز انجام دهید تا کسب و کار عالی داشته باشید را ببینید.

داشتن ذهن قوی

۷٫ سوال جادویی

از خودتان بپرسید اگر بدانید شکست نمی خورید چه کار بزرگی را امتحان می کنید؟ رسیدن به کدام هدف بیشترین اثر مثبت را بر زندگی شما خواهد گذاشت؟
پاسخ خود را بنویسید، برنامه ای تهیه کنید و طبق آن برای رسیدن به هدف اصلی خود تلاش کنید. اولین گام خود را بردارید، هر روز روی این هدف کار کنید طوری که این هدف تنها چیزی است که زندگی شما را بهتر خواهد کرد.

این مطالب راحتما بخوانید:

 💡چگونه کمال گرایی خود را مدیریت کنیم؟

 💡تفاوت فکر کردن افراد ثروتمند با دیگران در چیست ؟

 

این مطالب را هم حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Exclamation Triangle Check code