مهارت های زندگیهمه مقالات

چرا برای آن که بدانم خسته یا گرسنه ام به ساعت نگاه می کنم ؟

مدام به ساعت نگاه می کنم 

به ساعتم نگاه می اندازم و میبینم چهار است. از آنجا که تقریبا پنج ساعت است چیزی نخورده ام به خود می گویم که باید گرسنه باشم. اگرچه گرسنه نیستم، غذا میخورم چون باید این کار را انجام دهم. صبح زود کاملا شاداب و سرحال از خواب بیدار میشوم، به ساعت نگاه می اندازم و می بینم که تا رفتن به سر کار هنوز دو ساعت وقت دارم، ناگهان احساس خستگی کرده و دوباره به رختخواب می روم.

مدام به ساعت نگاه می کنم 

تحلیل مدام به ساعت نگاه می کنم 

شما به دنبال تأیید و تصدیق خارجی احساساتتان هستید زیرا به خود هیچ اعتمادی ندارید. از خود نامطمئنید و ایمانی به غرایز و افکار و احساساتتان ندارید. دیگر نمی توانید به قضاوت های تان اعتماد کنید.

وقتی نسبت به عملی نامطمئن هستید، قبل از اینکه هر تصمیمی بگیرید به دنبال ادله ای عینی می گردید تا بگوید باید چه بکنید. تمایلات خود را به حساب نمی آورید، چون می خواهید اگر تصمیمتان غلط از آب درآمد برای توجیه رفتارتان، اشتباه را به گردن ادلهی بیندازید که شما را تاییدکرده است. شما نیاز دارید بتوانید اعمالتان را براساس شواهد خارجی توجیه کنید نه براساس احساسات درونی.

تحلیل مدام به ساعت نگاه می کنم 




از اشتباه کردن و این احساس که نمی توانید براساس قضاوتهای خود تصمیم های درست بگیرید، خسته اید. شما به استانداردهای زندگی توجه می کنید و «سلیقه ی شخصی» برایتان معنا ندارد. به همین دلیل ترجیح می دهید دیگران برایتان خوب و بد را تعیین کنند.

راهکار برای مدام به ساعت نگاه می کنم 

تعطیلات آخر هفته یا به مدت یک هفته را بدون ساعت زندگی کنید. در دنیای پر شتاب امروز، این موضوع از آنچه که فکر می کنید گسترده تر است. تقریبا در هر جا با مسأله ی زمان مواجهیم: ساعت های مچی، تلفن های همراه، ساعت های دیواری، مایکروفر، کامپیوتر و … هر زمان که پیامی از سیستم پیغام گیر تلفن مان می گیریم روز و ساعتی که آن پیام برایمان فرستاده شده است را هم میشنویم.

راهکار برای مدام به ساعت نگاه می کنم 

در تعطیلات آخر هفته، ساعت مچی تان را درون کشوی میزتان بگذارید. تمامی ساعت های منزل را از کار بیندازید یا آنها را به طرف دیوار برگردانید. از اینکه می بینید تا چه حد به زمان وابسته بوده اید که به شما بگوید چه باید بکنید و یا چه وقت کاری را انجام دهید متعجب خواهید شد.

چند روز بدون ساعت زندگی کردن، باعث می شود بیاموزید که بیشتر از زمان به احساسات خود مثل گرسنگی، خواب و غیره تکیه کنید. اگر برای این کار کافی نبود، مدت انجام این تمرین را بیشتر کنید بالاخره به نتیجه خواهید رسید.




فعالیت هایی را انجام دهید که دارای انتخاب های درست» یا «غلط» نباشد. خوب خودت

اگر تصمیم گرفتن برایتان دشوار است، باید بیاموزید که چقدر اعتماد کردن به قضاوت های خود و تمایلات درونی می تواند خوشایند باشد.

اعتماد به تمایلات درونی

کارهای خلاقانه یکی از بهترین راه های دستیابی به این هدف است. کاری را انجام دهید که از انجام دادنش لذت می برید مثل سفالگری، نقاشی، نوشتن یک قطعه ی ادبی و یا ساختن یک قطعه ی موسیقی با پیانو. این کار را آنقدر انجام دهید تا از نتیجه ی به دست آمده راضی شوید.

مجبور نیستید براساس انتظارات دیگران زندگی کنید. این خلاقیت فقط منحصر به شماست و نه هیچ کس دیگر. حال اگر تصویرگری شما فاقد تکنیک های نقاشی باشد چه اهمیتی دارد؟ اگر مجسمه ای که ساخته اید در هر دست دو شست دارد چه کسی اهمیت می دهد؟ کاری را که دوست دارید، به میل و اراده ی خود انجام دهید و بگذارید خلاقیت و تصورات تان اوج بگیرند.

فروشگاه الو کالا

منبع : دیوید جی . لیبرمن


ممکن است در رابطه با مقاله چرا برای آن که بدانم خسته یا گرسنه ام به ساعت نگاه می کنم به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

💡چرا احساس می کنم باید زودتر از موقع سر قرار حاضر شوم ؟

💡چرا ساده ترین چیز ها را برای خود پیچیده می کنم!

💡آموزش مدیریت زمان

💡همچنین شما میتوانید از ویدئو های آپارات خوب خودت دیدن فرمایید و مطالب مرتبط مورد نیاز خود را در آن بیابید.

این مطالب را هم حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Exclamation Triangle Check code