مهارت های زندگیهمه مقالات

چگونه مثبت اندیشی در رسیدن به موفقیت موثر است ؟

مثبت بودن

مسئله مثبت بودن خوش بین بودن و امیدوار بودن است. آدم های موفق مثبت هستند و خوشبین و امیدوارند .

مثبت و خوش‌بین و امیدوار به دو معنا نیست :

اولاً به این معنا نیست که فقط به جنبه مثبت توجه شود و یا فقط نیمه پر لیوان را دید . اصلاً چنین نیست .

آدم مثبت ، آدم خوشبین ، آدم موفق ، لیوانی را که آبی دارد می بیند و خوشحال است که در این لیوان آب هست می داند که نیمی از این لیوان پر است و توجه و تاکیدش روی پر بودن نیمه لیوان است و از این بابت هم احساس خوبی می کند اما همچنین می دارد که نیمه دیگر لیوان خالی است و می‌داند که چرا خالی است و می‌داند که چگونه باید آن را پر کرد و شروع میکند به پر کردن آن این مفهوم آدم مثبت و خوش‌بینی و امیدوار است.

مثبت بودن




اگر شما کسی هستید که فقط به نیمه پر لیوان نگاه می‌کنید دیر یا زود در زندگی ، در هر زمینه‌ای از پا در می آیید اگر در شغلی هستید حتما با ورشکستگی روبرو می شوید برای اینکه معمولا نه تنها ، مثبت بودن ، خوشبین بودن و امیدوار بودن لازم است بلکه در برخی از شغل ها کمی منفی بودن و بدبین بودن ولی همچنان امیدوار بودن نیز ضروری است . و گرنه از پا در می آیید چرا برای اینکه از ۱۰ نفری که سراغ شما می آیند پنج نفر برای شما برنامه و طرح و نقش دارند و شناختن و شکستن همه آنها برای هر کس غیر ممکن است .

دوم اینکه امید واهی به مراتب از امید و ناامیدی ، اثر بیشتر و بدتری دارد

یعنی روزی که شما در هوا هستید و یا روزی که شما به جای خوشبین بودن خوش هوا هستید ، در اصل باخته اید و یک تصویر و تصوری دارید که اگر کارها درست نشود حتماً از پا در می آیید و یا اگر فقط به جنبه های مثبت نگاه کنید تقریباً به هر فردی تا حدودی در چارچوب شما قرار بگیرد علاقه مند می شوید .

برای این که در کمترترین انسانی است که حتی در طی ده ، بیست ساعت اول آشنایی ده ، بیست چیز خوب را کشف نکند . اما اینها نیستند که زندگی را می‌سازند بلکه چیزهای دیگری نیز هستند که زندگی را می سازند اما چیزهای بد و منفی است که زندگی را ویران می‌کند همانطور که ممکن است هیچ جای بدن من اشکال نداشته باشد اما یک رگ قلب من بگیرد و من را بکشد و وقتی که چنین است ، ما نمی‌توانیم به جنبه‌های منفی توجه نکنیم.

خوشبین بودن

خوشبین بودن ، مثبت بودن و امیدوار بودن ، توجه و تاکید بر روی جنبه مثبت و خوب است . اما همچنان با خبر بودن از خطرها و جنبه های بد و منفی و آمادگی برای برخورد با آنها و در مسیر و در جهت تغییر آنها گام برداشتن است .در غیر این صورت خوش خیالی است و در رابطه با موضوعات و مطالب مهم دیر یا زود من و شما را با گرفتاری و مشکلات فراوان همراه خواهد کرد .




خوشبین بودن

رضایتمندی

بر اساس مطالعات علمی ، انسان اصولاً موجود راضی نیست.

مطالعه ۲۵ ساله‌ای که درباره خوشبختی شده یکی از جنبه های آن ، این است که انسان موجودی ناراضی است و دلایل فراوانی هم برایش وجود دارد و شاید این نارضایتی دلیل اصلی و اساسی حرکت انسان است که ساکت نشسته و جهان و طبیعت و خودش را آن گونه که بوده نپذیرفته و نپسندیده ، بنابراین ناراضی است .

اما این نارضایتی باید برای من و شما انگیزه باشد و تعیین کننده جهت و هدف باشد و حتی به زندگی معنا و مقصود بدهد نه اینکه من و شما را به نق و ناله و نارضایتی و گله و شکایت یا سرزنش کردن و مقصر و گناهکار کردن دیگران بیاندازد ، چون در این صورت است که من و شما گرفتار خواهیم شد.

بنابراین اگر در کارها لذتی نیست ، اگر شادی نیست ، اگر حظ وکیفی نیست ، اگر خوشنودی و خرسندی نیست ، حداقل رضایت باشد. خوب خودت

فروشگاه الو کالا

درست مثل این که دوستی که آنقدرها به او نزدیک نیستید اما هم اکنون در بیمارستان است و کسی را ندارد و از آن تیپ بیمارانی است که مراجعه و مراجعین را خیلی دوست دارد و این موضوع برای او مهم است شما با وجود تمام گرفتاری ها وقتی را می گذارید و به سراغ او برای عیادتش می روید.

در اینجا با توجه به اینکه از کارهایی زده اید و نوع رابطه‌ای که با او دارید و شاید با این روابط راحت نباشید و شادی و لذت و حظ و کیف و خشنودی نداشته باشد اما می‌توانید رضایت خاطری داشته باشید و تا حدودی کار را به خاطر او و برای او انجام بدهید.

رضایتمندی

به عبارتی رضایت را باید در زندگی ، اینجا و آنجا پیدا کرد. مانند هنگامی که یک گلی را در خانه می پرورانید یا وقت و نیرو و انرژی خود را صرف پرورش و تعلیم و تربیت فرزندتان می کنید با وجود اینکه برای شما زحمت و دردسر و هزینه داشته و حتی برخی از اوقات توقع و انتظار آنها طوری بوده که آخر کار از دست شما بیش از دیگران ناراحت و ناراضی اند ، ولی حداقل رضایت خاطر شما در ارتباط با خودتان این است که بالاخره من کاری کرده ام.

منبع : دکتر هلاکویی 


ممکن است در رابطه با مقاله چگونه مثبت اندیشی در رسیدن به موفقیت موثر است این مطالب هم علاقه داشته باشید:

💡چگونه افکار منفی را رها کنم ؟

💡خلاصی از افکار منفی که زندگیتان را نابود میکند

💡چگونگی تغییر ذهنیت منفی به مثبت و سازنده

💡همچنین شما میتوانید از ویدئو های آپارات خوب خودت دیدن فرمایید و مطالب مرتبط مورد نیاز خود را در آن بیابید.

 

این مطالب را هم حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Exclamation Triangle Check code