رشد و توسعه فردیهمه مقالات

چرا نیاز دارم تا مطمئن شوم دیگران دوستم دارند ؟

نیاز دارم دیگران دوستم داشته باشند

آنقدر جمله ی «دوستت دارم» را به دیگران می گویم که خودم هم خسته می شوم و اگر متقابلا آن را نشنوم به شدت ناراحت می شوم. مدام از این و آن می پرسم « چه مشکلی پیش آمده؟» یا «آیا از دستم عصبانی هستی؟» گاهی احساس می کنم همه و از جمله کسانی که دوستشان دارم، ترکم کرده اند.

تحلیل نیاز دارم دیگران دوستم داشته باشند

نیاز شما برای به دست آوردن اطمینان دوباره نسبت به وضعیت رابطه تان به دلیل عدم احساس امنیت می باشد. چنین احساساتی به این دلیل به وجود می آیند که تصور می کنید لایق شریک زندگی تان نیستید.

تحلیل نیاز دارم دیگران دوستم داشته باشند

این عدم تعادل باعث می شود تا دائما به خاطر جلب رضایت وی ، موقعیت خود را در یک رابطه بررسی کنید.

شما نیاز دارید که مطمئن شوید همه چیز در رابطه تان به خوبی پیش می رود.




چرا که احساس می کنید آن شخص به زودی به رابطه اش با شما پایان خواهد داد. هر سخنی را که بر زبان می آورد سوء تعبیر می کنید و مخالفت های ناچیز وی در نظرتان بزرگ جلوه می کند. لحظه به لحظه اتفاقاتی را که در رابطه تان پیش می آید مورد قضاوت قرار می دهید و دید درستی نسبت به قضایا ندارید.

قضاوت در رابطه

تمام عشقی را که نثارتان کرده است در این معادله به حساب نخواهید آورد. تنها چیزی که به چشم تان می آید حرفهای آزار دهنده ی اوست که باعث می شود تصور کنید که او اهمیتی به شما نمی دهد. نسبت به هرآنچه که در طول رابطه تان گفته می شود عکس العملی شدید دارید ، چرا که بی نهایت بر اتفاقاتی که در زمان حال می افتد تأکید می کنید. اگر بحث کوچکی بین شما و طرف مقابل تان رخ دهد تمام رابطه را زیر سؤال برده و دست کم برای مدت کوتاهی این طور نتیجه گیری می کنید که روابط تان به شدت آسیب دیده است.

عشقی را که نثارتان کرده است در این معادله به حساب نخواهید آورد

در یک مکالمه پنج بار جمله ی «دوستت دارم» را تکرار می کنید. خوب خودت




 

در صورتی که اگر طرف مقابل تان در واکنش به این جمله چهار بار بگوید من هم دوستت دارم ناراحت میشوید، زیرا دائما در حال زیر سؤال بردن رابطه تان هستید و نیاز دارید که از آن مطمئن باشید. حتی ممکن است برای اطمینان بیشتر، با درخواست های کوچک و جزئی از همسرتان یا کسی که دوستش دارید بخواهید او را محک زده و شدت علاقه اش را به خود بسنجید.

راهکار نیاز دارم دیگران دوستم داشته باشند

به جای اینکه دائما عشق خود را به صورت شفاهی ابزار کنید ، آن را در خود احساس کنید. هر زمان که احساس کردید می خواهید به کسی بگویید «دوستت دارم» نفس عمیقی بکشید و فقط عشق خود را نسبت به آن شخص احساس کنید و هیچ چیز نگویید.

قصد و نیت خود را بررسی کنید؛ از خود بپرسید: «آیا احساسی که دارم واقعا عشق است یا نیاز؟» این که بتوانید تفاوت میان این دو را از هم تشخیص دهید در حقیقت نیمی از نبرد برای صادق بودن با خود و دیگران در یک رابطه است.

راهکار نیاز دارم دیگران دوستم داشته باشند

فروشگاه الو کالا

عشق ورزیدن به خود را بیاموزید. آیا خود را با استانداردی محدود کرده اید که هرگز نمی توانید از آن راضی باشید؟ زمانی که به خود عشق می ورزید و خود را آن گونه که هستید می پذیرید، طبیعتا از دیگران هم انتظار دارید رفتاری مشابه با شما داشته باشند. اما اگر همیشه به ناکامی ها و اشتباهات زندگی تان بپردازید، احساس می کنید دیگران هم به همین صورت با شما برخورد می کنند.

نکته ی مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که فاصله ی میان واقعیت و درک شما از آن، بسیار زیاد است. برای از بین بردن این فاصله، لازم است که خود را آنطور که هستید، حال خوب یا بد، ببینید. دیدن باعث پذیرش است، و پذیرش باعث عشق.

منبع : دیوید جی .لیبرمن


ممکن است در رابطه با مقاله چرا نیاز دارم تا مطمئن شوم دیگران دوستم دارند این مطالب هم علاقه داشته باشید:

💡چرا احساس می کنم کسی دوستم ندارد ؟

💡قدرت عشق بالاترین احساس انسانی را دست کم نگیرید!

💡مشخصات انسان عاشق

💡همچنین شما میتوانید از ویدئو های آپارات خوب خودت دیدن فرمایید و مطالب مرتبط مورد نیاز خود را در آن بیابید.

 

این مطالب را هم حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Exclamation Triangle Check code