مهارت های زندگیهمه مقالات

چرا به شدت سازگار و همرنگ جماعتم ؟

به شدت همرنگ جماعتم

در یک جلسه هستم و عقاید فوق العاده ای دارم، اما چیزی در درونم مانع از آن می شود که عقایدم را مطرح کنم. در یک آن می توانم از یک شخص خونگرم و اجتماعی تبدیل به شخصی درون گرا و خجالتی شوم.

گاهی اهل خطر کردنم، گاهی بسیار محتاط، گاهی رهبرم و گاهی دنباله رو. طبیعت واقعی ام همیشه یکنواخت نیست، شخصیتی دمدمی و بی ثبات دارم و به راحتی با هر آنچه که احاطه ام می کند خود را هماهنگ کرده و با آن همراه می شوم، حتی اگر لازم باشد که خود واقعی ام را پنهان کنم. گاهی احساس می کنم اصلا نمی دانم کی هستم.

به شدت همرنگ جماعتم

تحلیل به شدت همرنگ جماعتم

تغییر دائمی و پیوسته در رفتارتان نشانگر این است که خود انگاره ی ضعیفی دارید. این امر شما را دچار رعب و وحشت می کند. از این می ترسید اگر دیگران شخصیت واقعی شما را بشناسند دیگر دوستی نداشته باشند. بنابراین خود واقعی تان را پنهان کرده و هر کاری می کنید تا دیگران نتوانند شخصیت واقعی تان را بشناسند. و به دلیل این که به شدت نیاز دارید تا مورد تقدیر و ستایش قرار بگیرید، رفتار خود را به گونه ای تغییر میدهید که تعریف و تمجید دیگران را دریافت کنید.
در عین حال که ترجیح می دهید مورد تقدیر دیگران باشید از این که در مرکز توجه قرار بگیرید خجالت می کشید. توجه زیاد مضطربتان می کند. تنها زمانی احساس راحتی می کنید که همرنگ جماعت باشید. کسانی که به خود اطمینان دارند و با خود احساس راحتی می کنند، شخصیتی با ثبات دارند. مبنای رفتار شخص نباید براساس به دست آوردن تأیید دیگران باشد. احساس ناامنی ای که تجربه می کنید باعث می شود تا به دنبال تأیید و ستایش دیگران باشید.

راهکار به شدت همرنگ جماعتم

مهارت های مباحثه را تمرین کنید و آن را به صورت زبانی و غیرزبانی ارائه دهید. شاید در ابتدا کمی هراس آور باشد تا از چیزی دفاع کنید که دیگران با آن مخالفند، اما این یکی از مفیدترین مهارت هایی است که می توانید در آن تسلط یابید دو نفر هر قدر با هم هماهنگ و هم نظر باشند به هر حال در یک مورد با هم اختلاف نظر خواهند داشت.




راهکار به شدت همرنگ جماعتم

این کاملا طبیعی است. خوشحال باشید از این که ما انسانها با هم تفاوت داریم. اگر همه یکسان بودیم، دیگر چه انگیزه ای داشتیم که صبح ها از رختخواب خارج شویم؟ توجه داشته باشید اختلاف نظر هیچ ربطی به تنفر و دوست نداشتن ندارد. شاید دو نفر در مورد یک یا چند مسأله با هم اختلاف نظر داشته باشند، اما همچنان می توانند به هم احترام بگذارند و دوستی صمیمانه ای داشته باشند. هیج کس منحصرا درست نمی گوید، نه شما و نه هیچ کس دیگر. شما هم به اندازه ی دیگران حق اظهار نظر دارید.

بنابراین راه هایی را تجربه کنید که با استفاده از آنها بتوانید عقایدتان را به صورتی مؤثرتر بیان کنید. خوب خودت

در کلاس هایی که در این زمینه برگزار می شود شرکت کنید یا عضو گروه هایی شوید که بتوانید مهارت صحبت در جمع را در خود توسعه دهید. با حضور در یک محیط امن و پر آرامش ، می توانید مهارت های بحث و مذاکره را فرا بگیرید و واکنش های با ارزشی را از اعضای گروه خود دریافت کنید.

عضو گروه هایی شوید که بتوانید مهارت صحبت در جمع را در خود توسعه دهید.




همچنین در محل کار، خانه یا موقعیت های اجتماعی به دنبال فرصتی باشید که بتوانید از جانب شخص دیگری صحبت کرده و از حق او دفاع کنید؛ گویی در مقام یک وکیل مدافع در دادگاه حاضر شده اید. یا بار دیگری که مجال صحبت کردن در یک جلسه ی کاری نیافتید، نظر خود را روی کاغذ بنویسید و آن را به دبیر یا مسئول آن جلسه تحویل دهید. با ارائه ی عقاید بی نظیرتان، یک سر و گردن از دیگران بالاتر خواهید بود.

 در کلاس های تئاتر و هنرپیشگی شرکت کنید. خوب خودت

اگر از این که مورد توجه دیگران قرار بگیرید خجالت می کشید شاید این تمرین برای افزایش اعتماد به نفس تان مفید باشد. در دوره های آموزش بازیگری یا اجرا در تئاتر ثبت نام کنید. عجیب آن که این تمرین یکی از بهترین راه هایی است که باعث می شود خود را بشناسید: وقتی شخصیتی متفاوت را ایفا می کنید، درک عمیق تری از خود به دست می آورید؟

در کلاس های تئاتر و هنرپیشگی شرکت کنید

در ضمن، یکی از تمرین های مفید در این زمینه این است که دوباره به دوران نوجوانی بازگردید. سال های نوجوانی زمانی است که بسیاری از ما احساس می کردیم این یاغی گری ها و سرکشی ها برایمان لازم است و دلیلی ندارد که با دیگران همراه و هماهنگ گردیم.
شاید اهل طغیان گری بوده ، شاید هم نبوده اید. به هر حال سعی کنید کارهایتان متفاوت از کارهای دیگران یا حداقل متفاوت با رؤسایتان باشد. از این احساسات بهره بگیرید تا احساس خود را به عنوان یک فرد بزرگسال تقویت کنید.

فروشگاه الو کالا

منبع : دیوید جی .لیبرمن


ممکن است در رابطه با مقاله به شدت سازگار و همرنگ جماعتم به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

💡چرا به شدت رقابت طلب هستم ؟

💡چرا به شدت مضطرب و نگران هستم ؟

💡چرا نیاز دارم تا مطمئن شوم دیگران دوستم دارند ؟

💡همچنین شما میتوانید از ویدئو های آپارات خوب خودت دیدن فرمایید و مطالب مرتبط مورد نیاز خود را در آن بیابید.

این مطالب را هم حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Exclamation Triangle Check code