موفقیت مالیهمه مقالات

چطور سرمایه گذار خوبی باشیم ؟

سرمایه گذاری خوب

سرمایه گذاری خوب به ذکاوت مالی نیاز دارد. بیلیونرها اغلب از ضریب هوشی – مالی بالایی برخوردارند. اغلب آنها را میتوان نابغه های اقتصادی قلمداد کرد. اما باید بدانید که ضریب هوشی۔ مالی شما عدد ثابتی نیست و می توانید سطح آن را هر روز و هرلحظه ارتقا دهید. ضریب هوشی – مالی من همواره با کنترل و رسیدگی به امور تجاری و متعلقاتم در حال رشد است. من سخت کار میکنم تا مطمئن شوم که آنها به صورت سرمایه باقی خواهند ماند نه مسؤولیت. شما هم باید به دارایی های خود به همین شکل نگاه کنید. مراقب آنها باشید تا ارزش خود را از دست ندهند.

من با داشتن مدرک اقتصاد از دانشگاه وارتون و عمری تجربه ی سرمایه گذاری می توانم نکات مهمی در اختیار کسانی که از چنین موهبتی بهره مند نیستند، قرار دهم. اقتصاد و تجارت مجموعه ای از مؤلفه هایی هستند که طیف وسیعی از هر نوع کسب و کار را احاطه میکنند. من به این دو مؤلفه همان طور نگاه میکنم که یک هنرمند به سبک کار خود می نگرد. در هر کاری از نقاشی، مجسمه سازی و طراحی گرفته تا تجارت و کار، شما باید قبل از به کار گرفتن یک سبک خاص، اصول اولیه ی آن را بدانید. من به عنوان ساختمان ساز، طرح مالی خود را در طراحی اولیه ی کلان سازیهایم به کار می گیرم. طی سالها همان طرح های اولیه بزرگتر، پیچیده تر و البته سودآورتر شده اند.

سرمایه گذاری خوب

سرمایه گذاران خوب دانش آموزان خوبی هستند. بله، به همین سادگی فقط کافی است دانش آموز خوبی باشید. من روزانه ساعت ها به خواندن مطالب اقتصادی می پردازم؛ از وال استریت گرفته تا مجله ی فوربز، بیزینس ویک، فورچون، نیویورک تایمز و فاینانشیال تایمز. از مجله ها و کتاب های دیگر نیز نمیگذرم و تا آنجا که می توانم مطالعه می کنم. ما هیچ وقت نمی دانیم فکربکر بعدی مان از کجا خواهد آمد. شما باید در جریان جدیدترین اخبار صنعت خود و حتی فراتر از آن همه ی اخبار محلی، ملی و بین المللی باشید. بی خبری از اخبار و وقایع دنیای اطرافتان میتواند به اعتبار وحساب بانکی شما لطمه ی زیادی بزند.

مردم از من می پرسند چه برنامه های تلویزیونی ای را دوست دارم. من فقط برنامه هایی را نگاه میکنم که ضریب هوشی – مالی مرا تقویت کنند. البته وقتی حرف از تلویزیون به میان می آید، یکی از لذت بخش ترین تفریحات من دیدن برنامه های ورزشی آن است. البته اخبار و دیدگاه های اقتصادی، نمایش کارگاه کارآموزی خودم و گزارش های خبری، را هم نگاه میکنم. علاوه بر همه ی برنامه هایی که نگاه می کنید، باید هر روز مطالعه هم داشته باشید. مطالعه کردن برای هوشیار ماندن ذهنتان ضروری است.




ضریب هوشی - مالی

اگر جوان هستید گمان نکنید تجربه ی کافی برای افکار سرمایه گذاری خوب ندارید. بعضی از بهترین طرح های من به دوران بیست سالگی ام برمی گردد. وقتی جوان هستید نه فقط خیلی عیب جو و کمال گرا نیستید، بلکه ممکن است افکار بکرتان با غبار کار و تجربه آلوده نشده باشد. نبوغ یعنی توانایی و خلق کردن شکل های جدید از چیزهایی که وجود دارند و گاهی جوان ترین افراد بزرگترین نوابغ می شوند.

اگر هنوز درس می خوانید، حسابی هوشیار باشید. تحصیلات مثل ماشین پول است. اگر سالهاست از درس و دانشگاه دور افتاده اید، در یکی از کلاس های آموزشی دوره های اقتصادی و مهارت مالی ثبت نام کنید. شاید بعضی از این دوره های آموزشی بی فایده باشند، اما من همیشه با به کار گرفتن این آموزش ها در طرح هایم به صورت خیالی یا واقعی، می توانم آنها را بهتر لمس کنم و به نوعی در کارهایم از آن اصول استفاده کنم. وقتی در دانشکده بودم نیز همین کار را می کردم. سعی میکردم هر چیزی را که یاد می گیرم به صورت تجربه ای واقعی درآورم و در زندگی آن را به کار بگیرم.


ممکن است در رابطه با مقاله چطور سرمایه گذار خوبی باشیم این مطالب هم علاقه داشته باشید:

💡چگونه به موفقیت پولی و مالی برسیم ؟

💡خلاصه کتاب اسرار ذهن ثروتمند – قسمت پنجم




💡تفاوت فکر کردن افراد ثروتمند با دیگران در چیست ؟

💡همچنین شما میتوانید از ویدئو های آپارات خوب خودت دیدن فرمایید و مطالب مرتبط مورد نیاز خود را در آن بیابید.

 

فروشگاه الو کالا

این مطالب را هم حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Exclamation Triangle Check code