فروش و بازاریابیموفقیت مالیهمه مقالات

چند مورد از ویژگی محصولات ویژه چیست؟

برای آشنایی با ویژگی محصولات ویژه مقاله زیر می تواند به شما کمک کند

 ویژگی محصولات ویژه 

یکی از مهمترین کارهایی که میتوانید برای عرضه کالا یا محصولات ویژه تان ارائه دهید، نشان دادن خصوصیات ویژه ای است که کالای شما را نسبت به دیگر محصولات مشابه متمایز کند و مشتریان بخواهند آن را بخرند.

منظور از فروش خلاق چیست؟

در فروش خلاق همیشه میبایست بهترین نکات مثبت محصول خود را نشان دهید. این نکات و ویژگی ها مهمترین مسئله برای تبلیغ کالای شماست که به مشتری ارائه میدهید و هنگامی که به مشتری برخورد کردید که خواهان ویژگی کالای شما باشد، کار فروشتان به مراتب ساده تر است.

شرکت های بزرگ مبالغ هنگفتی را صرف روی زبان آمدن و نشان دادن خودشان و محصولات ویژه و خدماتشان میکنند، برای نمونه شرکت آی بی ام بزرگترین شرکت محصولات کامپیوتری، تاکید فراوانی بر روی خدمات مشتریان خود دارد؛ بدین شکل که سالی یک میلیارد دلار هزینه میکرد تا هر جای دنیا یکی از فراورده هایش به مشکل برخورد، یک متخصص برای تعمیر و اصلاح آن در اصرع وقت حضور پیدا کند.

ویژگی محصولات ویژه




چیزی که شرکت آی بی ام را در برابر دیگر رقبای خود خاص میکرد، بهتر بودن محصولات ویژه، سریعتر و یا ارزان تر بودن آن ها نبود، بلکه صرفا تاکیدگذاری بر خدمات مشتریانش او را در موقعیت بهتری قرار داد.

چه کسانی مشتری نیستند؟

چه کسانی هستند که میتوانند خریدار محصول شما باشند، ولی نه از شما خرید میکنند و نه از رقبای شما؟ به این افراد را غیر مشتریان میگوییم. غیر مشتریان در واقع خریداران بالقوه شما هستند؛ پس اگر بتوانید آن ها را شناسایی کنید و راهی برای دستیابی به آن ها پیدا کنید، میتوانید در جاهایی که اصلا فروش امکان پذیر نیست اقدام به فروش کنید.
این افراد یا غیر مشتری ها اغلب صبر می کنند تا دیگران محصولات ویژه را امتحان کنند و پس از مطمئن شدن از عملکرد صحیح و کیفیت آن، اقدام به خرید می کنند. برای مثال اگر در طول سالیان به سه کالای کامپیوتر، دورنگار و تلفن های همراه توجه کنید، متوجه می شوید که وقتی این محصولات تازه وارد بازار شده بودند، تنها تعداد معدودی از افراد حاضر به خرید بودند چرا که ابتدا این دستگاه ها بسیار بزرگ و حجیم بودند.
هنگامی که این دستگاه ها مورد بررسی و استفاده افراد قرار گرفت و امتحانشان را پس دادند، ناگهان میلیون ها میلیون غیر مشتری وارد بازار شده و و حتی امروز بچه ها هم از کامپیوتر و تلفن همراه استفاده می کنند که این مسئله بر کیفیت آن نیز می افزاید.

ویژگی محصولات ویژه

غیر رای دهندگان چه تاثیری در خرید محصولاتتان دارند؟

اکنون به مثال دیگری از افراد موثر میپردازیم. بزرگترین غیرمشتریان، غیررأی دهندگان هستند. اگر بتوان این افراد را ترقیب به رأی دادن کرد میتوان نتایج تمامی انتخابات را تغییر داد. چهل درصد کسانی که واجد شرایط رأی دادن هستند هرگز پای صندوق های رأی نمیروند.

چرا غیر مشتریان خرید نمی کنند؟

کسانی که محصول شما و رقبای شما را نمیخرند بهترین منبع خرید شما هستند. اگر بتوانید بفهمید چرا این افراد خرید نمیکنند، میتوانید به یک بازار جدید قدم بگذارید و بیشتر از هر زمانی خرید کنید.
از سوالاتی که میبایست از خود هنگام مواجه شدن با این افراد بپرسید عبارتند از:
• چرا این افراد خرید نمی کنند؟
• چه عواملی مانع از خرید کردن این افراد میشود؟




ویژگی محصولات ویژه
ویژگی محصولات ویژه

• چه موانعی باید از پیش رو برداشته شود تا آن ها آمادگی خرید پیدا کنند؟
• چه کاری میتوانید انجام دهید که به این افراد نشان دهید با خرید محصولات ویژه شما چه منافعی را بدست می آورند؟
درواقع راحت ترین راه دستیابی به بازار مشتریان شناسایی مزایا و منافعی است که مشتری به دنبال آن میگردد و برایش آن قدر مهم هست که به خاطرش پول بپردازد. باید به این مشتری نشان دهید که با خرید این کالا از شما، فوایدی نصیبش می شود که رضایت او را تضمین میکند.

این مطالب راحتما بخوانید:

 💡نقش فروشندگان در فعالیت اقتصادی چیست؟

 💡معجزه های روانشناسی فروش

چه زمانی مشتریان از شما خرید میکنند؟

سوالاتی که ذهن شما را در این زمینه درگیر میکنند عبارتند از:
• بهترین زمان برای فروش به مشتری چه زمانیست؟
• آیا میتوان به زمان خاصی در طی سال اشاره کرد؟
• آیا مشتریان وقتی تجارت آن ها در حال رشد است، خرید میکنند یا وقتی کاسبیشان از رونق می افتد اقدام به خرید میکنند؟
بعضی از خدمات و محصولات مناسب زمانی هستند که تجارت با مشکلات متفاوتی بر میخورد و بعضی از آن ها مخصوص زمانی است که تجارت در حال رشد و رونق است، سوال مهم تر از همه این است که در چه مرحله از چرخه تجارت مشتریان بیشتر خرید میکنند؟
برخی محصولات مناسب مؤسساتی هستند که کارشان را به تازگی شر.ع کرده اند و برخی دیگر مناسب سازمان های رشد کرده هستند و همینطور بعضی محصولات مناسب موسسات و سازمان های بزرگ میباشند.

فروشگاه الو کالا

ویژگی محصولات ویژه

چه عواملی میل به خرید را ایجاد میکنند؟

آیا از خریداران تکانه ای چیزی میدانید؟

خریداران تکانه ای افرادی هستند که به محض ورود کالا به بازار خرید میکنند. این افراد در شب اول نمایش، فیلم موردعلاقه شان را تماشا میکنند و یا در رستورانی که تازه افتتاح شده برای صرف شام و ناهار میروند، همچنین به محض عرضه یک مدل جدید در فروشگاه ها خریداری می کنند.
از سوی دیگر بسیاری از اشخاص محصولات ویژه را دو تا چهار سال بعد از عرضه آن ها تهیه میکنند تا از فواید و ویژگی محصولات ویزه  آن ها مطمئن شوند. بسیاری از خریداران زمانی که محصولات ویژه به چرخه پختگی زندگی خود رسیده باشند، اقدام به خرید آن میکنند و در این مزمان معمولا کالاهای جدید تر روی کار می آیند که سریع تر، بهتر و ارزان تر است و در نهایت به خریدارانی میرسیم که درست قبل از خروج کالا از بازار آن خریداری میکنند.

ویژگی محصولات ویژه

چه کار کنید تا مشتری احتمالی کالای شما را خریداری کند؟

بیشتر مواقع مشتریان وقتی اقدام به خرید یک کالا میکنند که تعریف آن را از دیگران یا از شخصی مورد اعتماد شنیده باشند. پس معمولا خریدار احتمالی زمانی اقدام به خرید می کند که با از رضایت یک مشتری با خبر باشد.
شما میبایست دو سوال بسیار مهم را از خریدار مردد بپرسید:
۱٫ چه اتفاقی باید بیفتد که به خرید این کالا علاقه مند شوید؟
۲٫ باید در چه زمینه ای متقاعد شوید که این کالا را خریداری کنید؟
جواب هایی که بدست بیاورید کلید راه گشای فروش را در اختیارتان قرار خواهد داد.

 

این مطالب راحتما بخوانید:

 💡۱۰ روش برای بهتر شدن در فروش

 💡چگونه حفظ مشتری خود را تقویت کنید !

 

این مطالب را هم حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Exclamation Triangle Check code