مدیریت ، رهبری ، رشد کسب و کارهمه مقالات

چگونه مانند یک رهبر زندگی کنیم ؟

مانند یک رهبر زندگی کنید

رهبران فعال و بهره ور هستند و با کار سخت و طولانی الگویی برای دیگران به شمار می آیند. با این حال، رهبران موثر می دانند که انتخاب هایشان در زندگی تفاوت زیادی در موفقیت شان ایجاد خواهد کرد. رهبران از نظر فیزیکی، ذهنی و احساسی از خود مراقبت می کنند و در نتیجه انرژی و آرامش ذهنی لازم برای غلبه بر چالشها و استرس رهبری را دارند.

در اینجا به چند قانون زندگی اشاره می کنیم که رهبران از آنها تبعیت می کنند:

به اندازه کافی بخوابید

و به اندازه کافی بخوابید.

با ۷ تا ۸ ساعت خواب، انرژی بیشتری دارید و آگاه تر، مثبت تر و انعطاف پذیرتر هستید. به عنوان رهبر باید همیشه حضور کاملی داشته باشید. نباید بیش از اندازه خسته شوید یا ابهام ذهنی داشته باشید.




باتری هایتان را شارژ کنید

دوران چالش و بحران به شدت خسته کننده است. اگرچه شاید این پیشنهاد غیر بهره ورانه به نظر برسد، اما گاهی لازم است یک روز کامل به خود استراحت دهید و همه مسائل کاری را کنار بگذارید.

باتری هایتان را شارژ کنید

از کار کاملا جدا شوید.

شاید بهترین راه برای شارژ مجدد باتری هایتان این باشد که ۳۶ ساعت کاملا از کار جدا شوید. از عصر پنج شنبه تا صبح شنبه به صفحه کامپیوتر نگاه نکنید، به تلفن ها جواب ندهید یا حتی مطالبی که مربوط به کار است را نخوانید. اگر کمی تعطیلی به خود بدهید، سرحال تر از همیشه سر کار برمی گردید.

مراقب رژیم غذایتان باشید

مغز شما برای کار کردن با قدرت بهینه به غذای مناسب نیاز دارد. سه سم سفید یعنی شکر، نمک و آرد را از غذایتان حذف کنید. از خوردن نان، دسر، نوشابه و پاستا اجتناب کنید. به جای آن میوه، سبزی و مواد پروتئینی غنی مانند ماهی، تخم مرغ یا گوشت کم چرب بخورید.

 




 به اندازه کافی ورزش کنید. خوب خودت

 

مزایای ورزش بسیار حیرت آور است. وقتی با هیجان ورزش می کنید، مغزتان اندورفین ترشح می کند که آن را «اکسیر شادی» می نامند و باعث می شود مثبت تر، مطمئن تر و خلاق تر شوید.

مراقب رژیم غذایتان باشید

 روزتان را خوب آغاز کنید

پس از بیدار شدن ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ورزش کنید. سپس صبحانه ای با کیفیت و سرشار از پروتئین بخورید. آن وقت برای شروع یک روز خوب و ارائه بهترین عملکرد آماده اید.

فروشگاه الو کالا

سکوت و تنهایی را انتخاب کنید

زندگی ما مملو از اصواتی است که مانع ارتباط و تعامل هید. تلویزیون و رادیوی ماشین را خاموش کنید.
از این زمان ساکت برای صحبت با اعضای خانواده مطالعه با گوش دادن به مطالب آموزشی، انگیزشی یا الهام بخش استفاده کنید.

سکوت و تنهایی را انتخاب کنید

امروزه سیستم ضبط دیجیتال برنامه های تلویزیونی این امکان را فراهم می کند که بعدا پای تلویزیون بنشینید و برنامه دلخواهتان را تماشا کنید نباید از تلویزیون و رادیو برای پر کردن یک فضای خالی استفاده کنید.

بازه های تنهایی روزانه هم بسیار مهم هستند. هر روز ۳۰ تا ۶۰ دقیقه را در سکوت کامل بگذرانید. از دیدگاه ها و ایده هایی که در سکوت به ذهنتان خطور می کند، شگفت زده خواهید شد. همچنین نه تنها فرصت پیدا می کنید روزتان را برنامه ریزی کنید، بلکه می توانید به اهداف کوتاه مدت و بلندمدت بیندیشید.
تمرین تنهایی بر اساس یک برنامه منظم؛ آرامش، خلاقیت و آسودگی لازم برای رهبری بهتر را در اختیارتان قرار می دهد. بلیز پاسکال نویسنده فرانسوی می گوید «همه مشکلات دنیا ناشی از عدم توانایی بشر برای تنها ماندن با خودش در یک اتاق است».

برنامه ریزی کنید

بین کار و زندگی توازن برقرار کنید

افراد معتاد به کار، اثربخش نیستند و اغلب، دلیل اینکه افراد کارشان را به خانه می آورند این است که عادات منظمی در محل کار ندارند. آنها در طول روز وقتشان را با بحثهای بیهوده تلف می کنند و بعدا میفهمند که باید بعد از ظهر یا آخر هفته هم کار کنند. حفظ توازن میان زندگی کاری و زندگی شخصی بسیار مهم است. وقتی به خانه می روید، کار را کنار بگذارید و لحظات خوشی را با اعضای خانواده سپری کنید.

کنترل کلید شادی است

بر اساس قانون کنترل، شادی شما به میزان تسلط تان بر زندگی بستگی دارد. غمگینی حالتی است که فکر می کنید کنترل همه چیز از دست خارج است یا عوامل خارجی و سایر افراد کنترل زندگی تان را در دست دارند.

کنترل کلید شادی است

روانشناسان به« مرکز کنترل» ما اشاره می کنند. وقتی مسئولیت کاری بر عهده تان است یا رویدادهای زندگی را خودتان تعیین می کنید، یک مرکز کنترل درونی دارید که باعث می شود احساس قدرت و هدفمندی کنید. وقتی احساس می کنید هیچ کنترلی بر زندگی خود ندارید، مرکز کنترل تان بیرونی است.

می توانید اجازه دهید که شرایط، سایر افراد و حتی ویژگیهای شخصیتی خود شما کنترل رویدادهای زندگی را در دست بگیرند. برای مثال، بعضی افراد میدانند که بداخلاقی از اثربخشی آنها در همکاری با دیگران می کاهد ولی با گفتن اینکه «خوب من همینم که هستم» مسئولیت را از خودشان سلب می کنند.
هبری درباره مسئولیت است و باید مسئولیت کنترل زندگی و ایجاد شادی برای خود را نیز بر عهده بگیرید.

منبع : برایان تریسی


ممکن است در رابطه با مقاله چگونه مانند یک رهبر زندگی کنیم به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

💡چگونه یک رهبر خود ساخته و موفق باشیم ؟

💡رهبران چگونه شجاعت و اعتماد به نفس خود را پرورش می دهند ؟

💡برای رسیدن به موفقیت از قوانین پیروی کنید

💡همچنین شما میتوانید از ویدئو های آپارات خوب خودت دیدن فرمایید و مطالب مرتبط مورد نیاز خود را در آن بیابید.

این مطالب را هم حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Exclamation Triangle Check code