مسائل ازدواجهمه مقالات

آیا ترس از مسئولیت می تواند دلیل نخواستن بچه باشد؟

برای آشنایی با دلایل نخواستن بچه مقاله زیر را مطالعه فرمایید

دلایل نخواستن بچه

بسیاری از ما داشتن بچه را دوست نداریم به خاطر مسئولیت انتظارات و توقع
یعنی فک میکنیم منی که قرار است زندگی خودم را اداره بکنم ای بسا خودمان الان مسئله داریم و در عین حال قرار است مواظب کسی دیگری هم باشم.
یعنی نه تنها باید بار خودم را بکشم باید اورا هم بکشم. من تا به حال قرار بوده روی پای خودم راه بروم که سر این بحث داشتم حالا به من میگویند یک کسی دیگر را هم بغل کن ببر و بعضی از اوقات هم حتی ۲یا۳ فرزند آن وقت کار یک مقدار پیچیده میشود.

نخواستن بچه
بسیارند کسانی که به این دلیل نمیخواهند ازدواج کنند که بعد از ازدواج از آن ها انتظاز آوردن بچه خواهند داشت یا معمولا چون چنین انتظاری هست یا خودشان یک تمایلی کوچک به این دارند اینگونه عمل میکنند یا با وجودی که ممکن است بچه بخواهند فکر کنند اگر ازدواج نکنند احتمالا انتظار اینکه از آنها بچه بخواهند منتفی است بنابراین نگاه کنید که اصولا شما موضوع بچه را چگونه میبینید.
بسیار مهم است که شما در زندگیتان فکر کنید که با ازدواج یک سری چیزهای خوبی شروع میشود یا یک سری چیزهای خوبی تمام میشود. متاسفانه بسیاری از مردم این فکر را دارند که با ازدواج یک چیزهای خیلی خوبی دیگر تمام شد. در خصوص بچه هم همینطور است.
بسیاری معتقدند با آمدن بچه خیلی از مسائل خوب دیگر تمام شده و بدبختی ها و بیچارگی‌ ها آغاز میشود. با زوجی روبه‌رو شدم که به آنها گفتم بعد از مثلا۵سال یا ۷سال و ۱۰سال ازدواج چرا بچه دار نمیشوید؟

نخواستن بچه

گفتند:میخواهیم به هر حال از زندگی‌مان استفاده بکنیم. کیف‌ها و خوشحالی‌هایمان را داشته باشیم. سفرهایمان را برویم کارهایی که دلمان میخواهد را انجام دهیم و بعد که دیگر از همه چیز خسته شدیم و دیدیم که برای بچه آوردن دیر میشود در نتیجه اگر بچه بیاوریم دیگر از آن به بعد بدبختی آغاز میشود یعنی زندگی تمام شده است و بنابراین حالا به عنوان دوران بازنشستگی و از نشستگی باید بچه ها را بغل بگیریم و در خانه باشیم.




کسانی که فکر میکنند با ازدواج زندگی و خوبی ها تمام شده است یا فکر میکنند با آمدن بچه خیلی از مسائل خوب تمام شده ، بسیار طبیعی است که دنبال بازی و بهانه‌ای میگردند که ازدواج نکنند و یا وقت میخرند و در آخر کار هم با عجله میخواهند خودشان را برسانند.

این مطالب راحتما بخوانید:

 💡خلاصی از روابط گذشته برای داشتن رابطه زناشویی سالم

 💡آیا میدانید نگاه ابزاری در رابطه زناشویی مخرب است؟

نخواستن بچه
مثلا خانم ها که آن(Biological Clock)دارند تیک تکش میکند آن موقع برخی از اوقات دیگر آن آخرها نمیشود یا به صورت آشکار و پنهان خودشان آن را انجام نمیدهند و آن وقت است که گرفتار خواهند شد.
بنابراین نکته ای که اهمیت دارد این است که ما بدانیم خیلی از اوقات چه نگاهی به مسئله بچه داریم. بگذاریم صمیمانه و صادقانه به شما بگویم اگر شما آگاهی های لازم را دارید. اگر شما مهربانی ها را دارید و اگر شما سومی که کم اهمیت است ولی مهم است امکانات را دارید داشتن بچه و بزرگ کردن او به دلیل آنچه که درباره انسان میشناسید یکی اگر نه بهترین، ولی یکی از بهترین نوع زندگی است که شما میتوانید داشته باشید. یعنی در آن شور و شوق و هیجان و شادی و لذت و رضایت و رشد و چالش(Challenge) تنوع و تکرار کودکی و به نوعی نوجوانی را تکرار کردن است حالا به یک باره درهای امید را گشودن و ده‌ها و صدها امتحان و امکانی که برای شما کم اهمیت بوده به عنوان موضوعات مهم در آمدند که زندگی را معنی دارتر و بارورتر میکند و در هیچ جای دیگری نیست ولی شرط آن است که من دانا مهربان باشم و امکانات داشته باشم.

نخواستن کودک
بنابراین موضوعی که در این جا مطرح است این است که ما به این نکته توجه داشته باشیم که آغاز زندگی زناشویی را به عنوان آغاز بهترین ها و داشتن فرزند را به عنوان یک شروع تازه و یک تولد تازه بدانیم اگر همچنین دانستیم کار درست است اگر نه میتوانیم با آن گرفتاری داشته باشیم.




منبع:دکتر فرهنگ هلاکویی

این مطالب راحتما بخوانید:

 💡تاثیرات مخرب کودکی را در زندگی زناشویی کاهش دهید

 💡آیا میدانید چه عواملی در ازدواج و تشکیل خانواده موثر است؟

فروشگاه الو کالا

این مطالب را هم حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Exclamation Triangle Check code