فروش و بازاریابیهمه مقالات

اثرات برنامه ریزی و پیگیری در روند فروش چیست ؟

 برنامه ریزی و پیگیری

در مورد فروشنده های حرفه ای به ویژه از نوع کمیسیون بگیر ها زمان صرف شده پای تلفن به طور مستقیم به پول معنا میشود .

در حالی که زمانی که پای تلفن نیستید زمان دور بودن از درآمد تان است.

زمان غیر کارآمد و غیرفعال پشت تلفن هم در بلند مدت به معنای ضرر است. بنابراین برنامه ریزی، جستجوی مشتری ، پیگیری اطلاعات مشتری و معاملات و حتی تقویت مهارت ها همگی مصارف غیر تلفنی زمان محسوب می شوند.

هنگامی که زمان به طور کامل صرف تلفن کردن تا اتمام معامله می شود ، آن وقت است که سرمایه گذاری شده و بازده آن سودهای کلان است .

سودهای کلان




اغلب فروشنده های حرفه ای از این طرز تفکر که وقت برنامه ریزی یا پیگیری به صورت کار برگ را ندارند ، ضرر می کنند. برای دانستن اینکه زمانتان چقدر می ارزد و به منظور ارزیابی کارایی تان در ساعت به این مطالب عمیق تر توجه کنید.

اطلاعات باید جمع آوری شود هر کاری که برای بهبود مهارت ها و کارایی تان انجام دهید ، خوب خرج کردن زمان تان هست . شماره گیری های بی پایان که به فروش منجر نمی شود ، نه تنها هدر دادن وقت هست بلکه هدر دادن پول تان هم هست . این بخش درباره مدیریت مشتریان است و روش هایی را به شما معرفی می کند که به شما کمک می‌کند اطلاعات مشتری را جمع‌آوری و قابل استفاده کنید، بگونه‌ای که برنامه ریزی تماس شما به فروش بیشتر منجر شود .

شما باید اطلاعات زیادی درباره مشتریان خود جمع آوری کنید. از آنجا که هر شرکت این کار را به روش متفاوتی انجام می دهد ، این بخش یک خط مشی به شما ارائه می دهد.

نام ، عنوان ، منصب ، تلفن داخلی ، شماره تلفن همراه ، اختلاف ساعت ، نمابر ، نشانی وب سایت ، پست الکترونیکی .همین‌ها اساسی ترین اطلاعاتی است که برای دسترسی آسان و مجدد ضروری هستند و شما باید آنها را جمع آوری کنید .

جمع آوری اطلاعات




تعیین برخی موقعیت ها هم لازم است. مانند : اینکه فرد مشتری دائم است یا مشتری احتمالی؟

یا مشتری معرفی شده ؟ تماس از چه نوع تماسی هست؟ از نوع تماس رسمی یا سرد هست ؟

و این اساس شما باید به سوابق فروش محصولات و خدمات مورد استفاده ، موافقتنامه ها ، شماره و تاریخ آن موافقت نامه ها ، تاریخ پیگیری ، نام و تلفن معاون نام معرف ، سنخ شخصیت ، بهترین زمان برای تماس رقبا که مستقیم هستند یا غیر مستقیم ، یادداشت ها ، نظریه ها و مکالمات انجام شده را جمع آوری کنید‌.

سوابق شرکت : ایجاد یک شبکه داخلی اطلاعات می تواند اطلاعات تصاویر و نمودارهایی را در اختیار شما قرار دهد که به‌خوبی شما را راهنمایی کند.

خدمات مشتریان شرکت شما در زمینه پرداختن به موقعیت های خدماتی به‌عنوان فرصتهای آموزش دیدن دسترسی به این سوابق یا مشورت با این کارکنان ، می تواند به سرگرفتن معامله منجر شود .

فروشگاه الو کالا

نگاه کنید و ببینید که چه کس دیگری در شرکت شما امکان در اختیار نهادن چنین منابعی را دارد.

کارمندان بخش خدمات مشتریان با چه کسی در تماس هستند؟ مثل سایر قسمت‌ها یا از طریق اداره خدمات هستند؟ مدیر شما یا جانشین او درباره مشتری چه اطلاعاتی دارند؟ شاید یکی از شرکای تجاری شما یا فروشنده ها درباره موقعیت یک مشتری خاص اطلاعات داشته باشند .

نمایشگاه های تجاری و شرکت کننده ها در آن منبع ارزشمند اطلاعات برای خیلی از فروشنده ها محسوب می شوند .شما می توانید وب سایت مشتری را بازبینی کنید و از اینترنت برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرکت یا کارکنان آن استفاده کنید.آیا می‌دانید تصمیمات چگونه گرفته می شوند؟ آیا مشتری جواب تماس را می دهد یا منشی او ؟ همانطور که می‌بینید بدون مراجعه مستقیم می توانید اطلاعات زیادی را درباره مشتری به دست بیاورید .

نمایشگاه های تجاری

لازم است که تصمیم بگیرید چه چیزی مهم تر یا اغلب بهتر است ؟ به هر حال اطلاعات بیشتر فقط وقتی مفید است که شما بتوانید آن را به صورت هدفمند طبقه بندی کنید و هر زمان که خواستید به راحتی به آن دست پیدا کنید. در این جا رویکردهای را به شما ارائه می کنم که می تواند در مدیریت اطلاعات مشتری ، به شما کمک کند .

 نگهداری سوابق و گزارش ها :

برای نگهداری سوابق و گزارش ها از دو نوع ابزار می‌توانیم استفاده کنیم:

یکی از ابزار های کاغذی است و دیگر ابزارهای الکترونیکی است.

ابزار کاغذی که شامل کارت ضمیمه، برگه های گزارش تماس، یا پوشه های کاغذی هستند .. که هم مزیت هایی دارند و هم یکسری اشکالات .

مزیت آنها چیست ؟

زمانی که مداد یاخودکار در دست می گیرید و اطلاعات مشتری را مثل علایق نیازها و سایر موارد را یادداشت می کنید ، نوشتن باعث می شود که مدت بیشتری اطلاعات در ذهن شما بماند. هر بار که هر دسته از اطلاعات را پردازش می کنید ، حافظه بلند مدت شما فعال می‌شود که در این صورت به یاد آوردن اطلاعات پشتیبان آسان است . شاید شما از پیگیری مشتریان به طور مداوم و پی در پی لذت می برید این باعث می‌شود که شما بتوانیداین کار را انجام دهید.

اگر روحیه بصری دارید می توانید از رنگ پوشه ها یا کارت های شاخص برای تدوین اطلاعات تان استفاده کنید . فرضا به مشتریان قبلی خود رنگ صورتی را اختصاص بدهید و مشتریان بزرگ کنونی را رنگ سبز . .و به این ترتیب پیش بروید .

شما می توانید هر گونه اطلاعات خاصی را که ممکن است مناسب نباشد ودر پایگاه اطلاعاتی شرکت درج میشود خصوصی نگه دارید.

 نگهداری سوابق و گزارش ها

اگر یک مشتری کارت های بیسبال را جمع میکند یا دستی در بازسازی مبلمان دارد می‌توانیداین اطلاعات را نزد خودتان حفظ کنید. یادداشتهای شخصی شما در مورد شخصیت یا آنچه که مشتری ترجیح میدهد دارایی‌های خصوصی شما هستند و نباید در معرض دید تمام کارمندان شرکت قرار بگیرند .اینها از مزایای ابزار کاغذی است.

اما ابزار کاغذی چه اشکالاتی دارند ؟

ممکن است برگه های تکی گم شوند .یکسری کارتها و کاغذها یی هستند که باید حتماً پر کنید. نگهداری آنها فضا را اشغال می کند .اطلاعات ممکن است به آسانی قابل انتقال به شخص دیگری که به آن نیاز دارد نباشد. مثل :مدیر فروش ، کارمندان بخش خدمات مشتریان. و راحت نتوانیم آنها را انتقال دهیم .

در چنین شرایطی مدیریت اطلاعات می تواند وقت گیر باشد. چون باید اطلاعات را نظم دهیم و طبقه‌بندی کنیم و بر اساس حروف الفبا مرتب کنیم .سوابق کاغذی و یادداشت ها سنگین و حجیم هستند مخصوصاً برای شرکت‌هایی که مشتریان زیادی دارند.


ممکن است در رابطه با مقاله اثرات برنامه ریزی و پیگیری در روند فروش چیست این مطالب هم علاقه داشته باشید:
;

این مطالب را هم حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Exclamation Triangle Check code