مسائل ازدواجهمه مقالات

اهمیت و نقش پول در زندگی زناشویی

اگر می خواهید بدانید که پول در زندگی زناشویی چه اهمیتی دارد مقاله زیر مطالعه فرمایید

 نقش دلنشین پول در زندگی زناشویی

خیلی حرف ها راجع به پول هست ولی اجازه دهید مواردی را مطرح کنم:
اول این که پول چیزی است که در یک جامعه ای مثل ما چون پول به علت نبود اقتصاد و کشاورزی بعدا آمده،یعنی صدسال اخیر،فکر میکنیم پول چیز بدی است و قرار نیست دنبال پول باشیم.
ولی اگر دنبال پلو باشیم اشکالی ندارد. دنبال کباب باشیم اشکالی ندارد،یا وقتی ناهار میخوریم راجع به غذا های گذشته یا آینده حرف بزنیم اشکالی ندارد.
بعد فکر می‌کنیم برخی افراد مادی هستند و صبح تا غروب راجع به پول حرف می‌زنند و برخی راجع به چلوکباب حرف میزنند و مادی نیستند.
بسیاری از اوقات در تراپی افرادی را دیده ام که می گفتند آقای دکتر ما اصلا هیچ اهمیتی به مسئله مادی نمی‌دهیم. حالا ما نمی دانیم اینها میخواهند چقدر مهریه بدهند یا جهیزیه چه آوردند.
می‌دانید ما آبرو داریم خانواده ای هستیم که معمولا این است که عروسی کمتر از ۵۰۰ میلیون نداشته باشیم آن هم نه همه جا بلکه باید تالاری باشد که…

پول در زندگی زناشویی
چون همین یکبار است و…. می‌بینید که خیلی راحت از اول تا آخرش صحبت پول است،ولی ما دوست داریم که بگوییم موضوع ما موضوع پول نیست.
علتش هم یک تضاد فرهنگی است که وجود دارد،همچنین به علت شعاری است که همه ما داریم و فکر می کنیم اگر غیر از این فکر کنیم ما غیر مادی هستیم.
مطلبی که توجهتان را به آن جلب می کنم مسئله پول است و اهمیتش تا آنجاست که متاسفانه پول به صورتی یک قدرت خرید کلی است.
درست مانند اکسیژن،غذا و خون که اگر حداقلش نباشد همه چیز فاسد و خراب میشود و همه از پا در می آیند.
پرت و پلاهای بیمارگونه بی نیازی را هم شنیده اید که باید دور ریخته شود.
این افکار هیچ در مقابل یک تجزیه و تحلیل ساده علمی،هیچ تاب مقاومتی ندارند.بنابراین ما به یک حداقلی احتیاج داریم.یعنی بیش از حد ما را از پا در می آورد.
روزی که شما به درستی غذا نمیخورید بعد از مدتی نه مغز دارید،نه کار می کنید،نه واقع‌بینید،نه مسئولید و نه اخلاقی دارید.
همه این مسائل ثابت شده.پس بنابراین ما حداقلی از این‌ها را احتیاج داریم.
خنده دارتر این حرف است که پول خوشبختی نمی آورد. پس چه چیزی خوشبختی می آورد ؟آیا علم خوشبختی می آورد؟
نصف علما و دانشمندان و استادان دانشگاه پولدار نیستند. آیا قدرت می‌آورد؟۹۰ درصد قدرتمندان پولدار نیستند.
مطالعات نشان می دهد که پول زیبایی می آورد اما از یک حدی که می گذرد حالتان بد میشود.امروزه می دانیم که پول یک قدرت خرید است و با پول می شود خیلی از مشکلات و همچنین برخی گرفتاری ها را حل کرد.
همه کارهای دنیا را با پول می‌توان بهتر انجام داد این واقعیت است.

این مطالب را حتما بخوانید:

 💡تاثیرات مخرب کودکی را در زندگی زناشویی کاهش دهید




 💡با پذیرفتن نقاط ضعف،باعث تقویت روابط زناشویی شویم؟

پول در زندگی زناشویی

اهمیت پول در زندگی زناشویی چقدر است؟

زندگی های زناشویی با چند عامل بیش از همه به هم می‌ریزد یکی از آنها مسئله مالی است.
اولاً ازدواج نباید به خاطر پول و نیاز مالی و یا قدرت مالی اتفاق بیافتد.
دوم اینکه زندگی به خاطر مسائل مالی به هم میریزد در دو جنبه این چنین می‌شود. یکی داشتن و نداشتن پول و دیگری نوع خرج کردن پول است.
بسیاری از ما با پول مسئله و مشکل داریم. بسیاری از ما قواعد اصلی و اساسی مربوط به پول را نمی دانیم.قواعد مشخص و معین ثابت شده.
به همین جهت است که با آن گرفتاری داریم که وارد بحث آن نمی شوم؛
ولی همین قدر خدمتتان عرض کنم که موضوع ها و مسائل پولی موضوع های مهمی هستند.
بنابراین در زندگی تان صمیمانه و واقع بینانه با آن برخورد کنید.
حتی برخی اوقات لازم است که کمک بگیرید.

پول در زندگی زناشویی
برخی خانم‌ها به دلیل نگرانی که درباره مسائل مالی دارند،همسرشان را در یک وضعیتی قرار می دهند که از نظر او خیلی غیرعادی و خنده‌دار است و مشکلی را هم حل نمی‌کند.
صدها بار من این را شنیدم که آقای دکتر من سه تا بچه دارم و درسته که الحمدالله وضعمون خوبه،درسته که مثلاً یک خانه ۲۰۰ ۳۰۰ میلیونی داریم،ولی آقای دکتر اگر شوهر من خدای نکرده زبونم لال بمیره من دو ماه قسط این کار را نمی‌دانم چطوری باید بدهم،نمی‌دانم پول داریم ؟نداریم؟ کجاست؟
حالا شما فکر کنید طرف را می کشید سه تا بچه را هم بی پدر می کنید در نهایت نگرانی شما سر دو ماه قسط این خانه است؟!!!
اگر هم این اتفاق بیفتد آیا شما را سر دو ماه به خیابان می فرستند؟نگاهی به اطراف تان بیندازید همین انگشتری که دستتان است را بفروشید پول دوماه را در آورده اید.
شما با مسئله مرگ همسر تان راحت کنار می آیید اما وقتی که سر فروش انگشترتان یا گرو گذاشتن انگشتر تا می‌رسد به مشکل می‌خورید؟
حالا او بمیرد ولی نه گفتن به بماند. شما باید بدانید که آدم مضطربی‌هستید این حرف‌ها را می‌زنید؛شما یک وحشت مالی دارید. این یک آسیب کودکی است که به این صورت درآمده.
حرف شما می‌تواند معقول و منطقی باشد که ما احتیاج به یک پس‌انداز داریم. اینها می‌تواند معقول و منطقی باشد که باید پول داشته باشیم.

پول در زندگی زناشویی
من آن را میفهمم ولی نه به صورتی که بارها در کار تراپی با آن روبرو بودم. بنابراین مواظب موضوع پول باشید.
در زندگی تا زمانی که شما حالت نسبتا عادی دارید زندگی تان خوب است و روزی که اوضاع مالی خراب شود زنگ خطرها به صدا در می‌آید.
برخی از اوقات داشتن پول هنگفتی به برخی تصور و توهم می دهد،چرا مردها به خاطر اینکه چگونه می توانند زندگی کنند و چه در مورد زنها که حالا چطور با آزاد شدن از شوهر میتواند زندگی که دوست دارد را داشته باشد.
این نکته را نیز عرض کنم که شما نمی توانید چیزی پنهان داشته باشید.
موضوع پول را جدی بگیرید و بازی هم در نیاورید،پول من و پول تو هم نکنید.
اولا نگویید چون من پول در می آورم مال من است ،من حق انتخاب دارم.
دوم این بازی ها را در نیاورید که من پول به تو می‌دهم پس تو دیگه ساکت باش.

اهمیت کودکی در زندگی زناشویی 

برخی اوقات در کار تراپی با خانمی روبرو میشدم که از خودش و همسرش متنفر بود. باورم کنی در تمام مدت کندوکاو،هیچ دلیلی برای این کار ندیدم.
بعد متوجه شدم مسئله این بود که درطی مدت ۱۵ سال ازدواج این دو،مرد کسی بود که زنش هر وقت می گفته من پول می خواهم،اگر مرد می‌گفته ۱۰۰ دلار مردذمی گفته ۲۰۰ دلار بردار یا ۲۰۰ دلار به او می داده،هیچوقت نیز از او حساب نمی خواسته،اما ماجرا چیز دیگری است.
بین ۱۴ ماهگی تا ۳۶ ماهگی سه چیز به ما آسیب می‌زند:
۱-مسئله ادرار و مدفوع
۲-مسئله آزادی
۳-اگر در چهارده ماهگی یا سی و پنج ماهگی وقتی که محتاجیم, پدر و مادر ما را سرزنش کنند, تحقیق کنند و یا تنبیه کنند, گره ای در مغز ما می‌خورد که وقتی چیزی را بخواهیم احساس بسیار بدی می کنیم و از خودمان و کسی که به او محتاجیم متنفر می شویم.
مثال:من وقتی به مادرم می‌گویم یک لیوان آب به من بده می‌گوید کار دارم یا الان به تو یه لیوان آب بدم؟یا وقتی می گوییم این را به من بده،بگوید صبر کن دیگه! چقدر حرف میزنی!




پول در زندگی زناشویی
بچه به تدریج به این نتیجه می‌رسد که من وقتی محتاجم،بدم و وقتی که محتاجم،فرد مورد تنفری هستم و نسبت به مادری که این کار را می‌کند،حتی به فکر مرگ او می‌افتد و اینکه بعداً با موضوع مرگ مادر،گرفتاری پیدا می‌کند.
مثل بسیاری از ما که خجالت میکشیم جلوی مردم غذا بخوریم؛خجالت میکشیم جلوی مردم بخوابیم و استراحت کنیم.
با اینکه در خانه ایم اما خجالت می‌کشیم بگوییم می‌خواهیم برویم دستشویی.
بعد بازی در می آوریم مثل اینکه ما اصلاً دستشویی نمی رویم،و غذا هم نمی خوریم،چرا؟برای اینکه این پیام در کودکی به ما داده شده, روزی که تو محتاجی, تو بدی و فرد مورد تنفری هستی.
حالا روزی که شما به همسرتان می گویید عزیزم هر وقت پول خواستی به من بگو بهت میدم و هر وقت هم که پول خواست بهش میدید شما نمی دانید چه می کنید.
به تدریج او را از خودش و خودتون متنفر می‌کنید در حالی که همیشه به او پول داده اید.
بنابراین هرگز این کار را با همسرتان نکنید. بنابراین پول را به حسابش بریزید یا به طور کلی در اختیارش بگذارید یا یه جایی بگذارید بدون اینکه او به شما گفته باشد. با بچه ها به خاطر چند تومان نیز اینطور نباشید.
بسیاری از ما می‌خواهیم از طریق پول اوضاع را کنترل کنیم و این کنترل بیمارگونه است و کار دست خودتان می دهید.
به همین علت بعد از ۱۰ سال می‌بینید فکر جدایی از همسرتان را دارید.
برای این که در اثر گفت و گو مثلاً به این نتیجه رسیده که حالا که بیشتر از ۱۰ سال در زندگی شما بوده،اگر جدا شود نصف ثروت شما را از شما می‌گیرد.

پول در زندگی زناشویی
بنابراین ما با سه مسئله گرفتاری داریم:
۱-پول
۲-مذهب
۳-موضوعات جنسی
متاسفانه تو زندگی بسیاری از خانم های ارتباطی بین (حتی تو زندگی مردها هم هست)پول و رابطه جنسی بدون اینکه خودمان متوجه باشیم وجود دارد.
به همین علت برخی از اوقات شما یه چیزی می شنوید تعجب نکنید.
مثلاً همسر من فقط یه شاخه گل بیاره اول اینجوری شروع میشه ولی بعد از یه مدتی شاخه گل کار نمیکنه من آنقدر زن و خانومی دیدم که برگشته بهم گفته هر روزم گل میاره و فلان ولی فایده اش چیه آقای دکتر!
غالباً استدلالش هم دو چیزه:
انقدر دلم از یه جای دیگه،خونه و از دست مادرش پره که دیگه گل آدم میخواد چیکار. سر قبرم بیاره.
دوم بسیاری از اوقات استدلال دیگرش این است که خودش که نمی آورد من که بهش گفتم حالا از ترسش که مبادا من بخواهم جدا بشم اونم به خاطر پول هاش که مبادا از دستش بره داره گل میاره!!!
بنابراین شما یه دفعه می بینید بی خود و یا حرفی که می‌زنید فقط یه شاخه گل بیاره البته تهش یه انگشتر باید باشه. بنابراین گلی است که به زینت انگشتره.
به هر حال من می خوام راجع به پول خیلی توضیح بدهم ولی می خواهم به شما بگم بازی در نیارید،شعار های عمومی را هم ندید غالب اوقات تو خالیه و یک ذره جدی به این موضوع فکر کنید.

پول در زندگی زناشویی
به علاوه یادتون باشه شما صبح‌ پامیشید راه میافتید برای پول.

منبع:دکتر فرهنگ هلاکویی

این مطالب را حتما بخوانید:

فروشگاه الو کالا

 💡چگونه تصمیم گیری در زندگی زناشویی تاثیر می گذارد؟

 💡خلاصی از مشکلات با صداقت در رابطه زناشویی

این مطالب را هم حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Exclamation Triangle Check code