مسائل کودکان و نوجوانانهمه مقالات

ایده هایی برای طراحی اتاق کودکان ۶ – ۷ ساله

۷- ۶ سالگی کودکان 

به طور تقریبی تا سن شش سالگی همه ی کودکان تلویزیون را کشف کرده اند. وضع قوانین دقیق از ابتدا بسیار حایز اهمیت است زیرا باعث می شود کودک تمام روز را مقابل تلویزیون نگذراند.

می توان به همراه کودک یک یا دو برنامه که او اجازه ی دیدن دارد را انتخاب کرد و نباید به او جازه داد که دائم مقابل تلویزیون بنشیند. برای بسیاری از کودکان، دوره ای از تجربه های جدید در این سن شروع می شود و اغلب در نقاشی کردن بروز می کند. بهترین راه حل این است که میزی برای او فراهم کرد تا بتواند نقاشی کند یا با گل و خمیر مجسمه بسازد.

۷- ۶ سالگی کودکان 

در این سن آنها شروع به خواندن می کنند، بنابراین فعالیت هایشان ترکیبی از بازی های فعال، بازی های آرام تر نظیر نقاشی و کارهای فکری مانند خواندن است. .
در حدود هفت سالگی بچه ها در ابتدا از محدودیت هایشان در فعالیت های فیزیک آگاه می شوند و برای والدین این به این معناست که زندگیشان کمی آرام تر شده است.

بسیاری از کودکان در این سن از شرکت در کلاس های ورزشی یا عضویت در باشگاهها لذت می برند و این موضوع هم برای والدین و هم برای کودکان فواید زیادی را در بر دارد. حضور کودک در باشگاه های ورزشی به سلامت فیزیکی و روانی او کمک کرده و روابط اجتماعی او را نیز تقویت میکند. کودک وقتی خسته به خانه بر می گردد به فکر رفتن به تخت خواب خود است، البته در این سن زمان خواب کودک نیز به تدریج به وضعیت بزرگسالان نزدیک می شود.




زمان خواب کودک

با این وجود باید کودک را در فرآیند تصمیم گیری ها وارد کرده و پیرامون آرزوهایش بیشتر با او صحبت کرد.

یک کودک شش ساله هنوز برای مرتب کردن اتاقش نیاز به کمک دیگران دارد. خوب خودت

 

کودک دوست دارد با چه چیزی بیشتر بازی کند؟ آیا او تمایلاتش را به وضوح مطرح می کند؟ در کدام فضا بیشتر زمان خود را می گذراند؟ آیا کودک دوست دارد به آشپزی نگاه کند؟ و آیا می خواهد به مادر خود کمک کند؟ می توان فضایی در آشپزخانه ایجاد کرد تا آشپز پنج ستاره! بتواند با آرد بازی کرده یا شیرینی ها را خرد کند. باید به او اجازه داد که سبزی ها را بشوید یا برای اندازه گیری مواد کمک کند. به عنوان جایزه می توان غذایی که در تهیه ی آن کمک کرده را برای همه ی اعضای خانواده سرو کرد.




آشپزی با کودک

با این روش کودک یاد می گیرد که آشپزی آنقدر که به نظر می رسد آسان نیست، همچنین یک موقعیت عالی است که اسمها، مزه ها و بوهای بسیاری از میوه ها، سبزی ها یا چاشنی ها را یاد بگیرد. بیشتر بچه ها برای کمک در آشپزخانه هیجان زده هستند.

اگر والدین درباره ی اولویت های کودک خود مطمئن نیستند، نباید از پرسیدن نظر او بهراسند، والدین باید بدانند که کودک چه چیزی را درباره ی اتاق و فضای بازی اش دوست داشته و به چه چیزهایی تمایل ندارد. والدین از شنیدن نظرات کودک دبستانی خود شگفت زده خواهند شد، بسیاری از پاسخ های آنها بالغانه و منطقی است.

آنها پیرامون چیزهایی که به آنها علاقه ندارند، صحبت می کنند. بچه ها در شرایط مختلف درباره ی رنگ اتاق، مبلمان و حتی روتختی شان اظهارنظر می کنند.

رنگ اتاق کودک

فروشگاه الو کالا

رنگهای تیره از قبیل مشکی و خاکستری اغلب مورد پذیرش کودکان نیستند. خوب خودت

 

آنها تمایلاتشان را در میان روشنایی و درخشندگی رنگ ها جست وجو می کنند. البته نباید از آنها انتظار داشت که نظرات خود را خیلی واضح و دقیق مطرح کنند، برای مثال او ممکن است عنوان کند که قفسه ام «بی مزه» است. باید ادامه داد و از او پرسید که منظورش از بی مزه چیست؟ آیا منظورش رنگ آن قفسه است؟ بچه ها در مورد مسائل خودشان و چیزهایی که دارند کارشناس هستند.

منبع: کتاب ایده های خلاقانه در طراحی اتاق کودکان و نوجوانان


ممکن است در رابطه با مقاله ایده هایی برای طراحی اتاق کودکان ۶ - ۷ ساله این مطالب هم علاقه داشته باشید:

💡ایده هایی برای طراحی اتاق کودکان ۳ ساله

💡ایده هایی برای طراحی اتاق نوزادان ۱ تا ۲ سالگی

💡آیا بچگی یا احساس بزرگی کردن کودک طبیعی است؟

💡همچنین شما میتوانید از ویدئو های آپارات خوب خودت دیدن فرمایید و مطالب مرتبط مورد نیاز خود را در آن بیابید.

 

این مطالب را هم حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Exclamation Triangle Check code