مسائل کودکان و نوجوانانهمه مقالات

ایده هایی برای طراحی اتاق کودکان ۴ ساله

چهارسالگی کودک

شخصیت کودک در حدود چهار سالگی شروع به پدیدار شدن می کند. خاطرات کودکی بیشتر افراد نیز به این دوران بر می گردد. چهار ساله ها می خواهند زمان بیشتری را با افراد دیگر بگذرانند و با آنها بازی کنند. با این روش پیش دبستانی ها رفتارهای اجتماعی و همچنین کشمکش با دیگران را نیز یاد می گیرند. بسیاری از آنها در این سن یاد می گیرند که خودشان لباس بپوشند.

آنها به طور مرتب می خواهند چیزهای جدید را امتحان کنند و توانایی هایشان را گسترش دهند، آنها می خواهند بدون کمک دیگران دوچرخه سواری کنند و همچنین شنا و فوتبال را یاد بگیرند.

چهارسالگی

در این سن آنها شروع به مقایسه ی توانایی های خود با دیگران می کنند، آنها همچنین مشتاقانه والدین خود را با سوالات بمباران کرده و مرتب می پرسند چرا، چرا،چرا؟

ایده آل این است که بتوان اتاق کودک را به همراه ساکن چهار ساله اش رشد و ارتقا داد. و اگر کودک آنقدر بزرگ شده که می تواند خودش لباس بپوشد، تمایل دارد که لباس هایش را نیز خودش انتخاب کند. باید به خاطر داشت که او به سرعت در حال رشد است و کمدی که زمانی اندازه مناسبی داشت به زودی بسیار کوچک خواهد شد. بهترین گزینه برای کمدهای قدیمی جعبه های کشویی هستند که چرخ دارند و این امکان را به کودک می دهند که لباس ها را در زیر تحت قرار دهد، کشیدن جعبه به سمت بیرون، برداشتن لباس و سپس مخفی کردن کردن دوباره آن برای کودک جالب خواهد بود.




اتاق کودک چهار ساله

اکنون بسیاری از بچه ها تمایل دارند اتاق هایشان را هرچه بیشتر به مکانی امن تبدیل کنند و این علامت رشد استقلال آنهاست. علاوه بر آن کودک در امنیت قلمرو کوچک خود می تواند از اسباب بازی هایش در برابر بچه های دیگر حفاظت کند. در این سن هنوز بیشتر آنها دوست ندارند که وسایلشان را با دیگران تقسیم کنند.

صندوقچه ها و جعبه های رنگی برای نگه داشتن اسباب بازی ها عالی هستند. خوب خودت

 

وسایل کودک باید تنها وقتی در اتاق پخش شود که او از آنها استفاده می کند. یک کودک چهارساله آن قدر بزرگ شده که می تواند پس از پایان بازی آنها را جمع کند، با این وجود زمانی که کودک همه چیز را درون یک جعبه می ریزد باید خرسند بود. نیازی نیست که آنها خوب و مرتب باشند، به هر حال در این سن بچه ها دوست دارند همه چیز را به هم بریزند.




نگه داشتن اسباب بازی ها

اینکه مرتب به آنها تذکر داده شود که وسایلشان را در جای خود قرار دهند و آنها گوش نکنند خوشایند نیست. اکنون زمان آن رسیده تا یک جعبه ی اسباب بازی بزرگ با یک جعبه ی گنج برای او تهیه شود که همه ی اسباب بازی هایش در آن جای بگیرد. این کار به والدین کمک میکند که مجبور نشوند همه چیز را در قفسه ها یا جعبه های کوچک قرار دهند. این نظم برای کودک پیش دبستانی چندان مهم نیست و بهترین موقعیت برای او زمانی است که همه چیز را بیرون کشیده و روی زمین بیاندازد، ولی اگر طراحی و تزیین جعبه ی اسباب بازی به همراه کودک و براساس سلیقه ی او باشد آنگاه جمع کردن آنها برایش جذاب تر و سرگرم کننده تر خواهد بود.

برای کودکان پیش دبستانی وسایل اتاقشان نیز برای بازی لذت بخش هستند، بنابراین وسایل بزرگ که جابه جایی آنها مشکل است، برای بچه های کوچک مطلوب نیستند.

کودکان پیش دبستانی

از سویی دیگر وسایلی که خیلی سبک هستند ممکن است در طول بازی از دست کودک رها شده و به آنها آسیب رسانند. خوب خودت

فروشگاه الو کالا

قطعاتی که از چوب سبک ساخته شده اند انتخاب مناسبی هستند که بین این دو تعادل برقرار میکند.

آیا تلویزیون جدید خریداری شده؟ نباید جعبه ی آن را دور انداخت، زیرا می تواند ساعت ها برای کودک سرگرمی ایجاد کند. آنچه برای والدین تنها یک جعبه ی بزرگ است برای او می تواند یک ماشین مسابقه، غاری برای پنهان شدن یا چیزهای دیگر باشد. باید توجه داشت که کودک با کدام اسباب بازی ها بهتر بازی می کند، این کار به والدین کمک میکند به سرنخ هایی در مورد نوع وسایلی که به بازی خلاقانه ی او کمک می کند دست یابند.

منبع: کتاب ایده های خلاقانه در طراحی اتاق کودکان و نوجوانان


ممکن است در رابطه با مقاله ایده هایی برای طراحی اتاق کودکان ۴ ساله این مطالب هم علاقه داشته باشید:

💡ایده هایی برای طراحی اتاق نوزادان نوپا

💡ایده هایی برای طراحی اتاق نوزادان ۱ تا ۲ سالگی

💡ایده هایی برای طراحی اتاق کودکان ۳ ساله

💡همچنین شما میتوانید از ویدئو های آپارات خوب خودت دیدن فرمایید و مطالب مرتبط مورد نیاز خود را در آن بیابید.

 

این مطالب را هم حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Exclamation Triangle Check code