مسائل کودکان و نوجوانانهمه مقالات

چگونه با آسیب های روانی سقط جنین مقابله کنیم ؟

آسیب های روانی سقط جنین :

به این معنا است که کودکی قبل از موعد مقرر خودش یا همان گونه که در کودکان نارس است و یا به تصمیم مادر و یا توصیه ی پزشکش ناچار به سقط شود.

در این گونه موارد عامل اصلی و اساسی تعیین کننده ی این اتفاق و یا تصمیم برای داشتن یا نداشتن فرزند، به نظام باورها و اعتقادات مذهبی و فلسفی افراد مرتبط است.

اگر کسانی هستند که باور دارند، سقط فرزند شان آن هم به صورتی که نه نارس بلکه مرده متولد می شود و یا مرده خواهد بود، با نظام باورها و اعتقادات فلسفی مذهبی و روحانی آنها سازگاری ندارد ، باید انتخابی را بکنند که خودشان با آن راحت هستند.

اما صرف نظر از این جنبه ی فلسفی ، مذهبی ، روحانی و یا اخلاقی ، مسئله یا موضوع سقط جنین می تواند به علل و عوامل مختلفی اتفاق بیفتد.

علل و عوامل سقط جنین :

مورد اول:




این است که خود رویان یا جنین سقط شود.

حتی بسیاری از اوقات ، مادر از سقط شدن فرزندش ممکن است که خبری نداشته باشد و یا علائمی را که می بیند، گرچه شک را برمی‌انگیزد اما به آن توجهی نکند.

و بعد از مدتی متوجه شود که نوزاد یا رویانی را که در شکم داشته ، هم اکنون ندارد.

سقط جنین

مورد دوم:




اینکه ، رویان یا جنین ممکن است در شکم مادر بمیرد ، و بنابراین فقط او خود به خود و یا به اجبار صورت بگیرد، برای این که می تواند حتی موجب مرگ مادر شود.

مورد سوم:

وقتی است که زندگی کودک در شکم مادر به دلایل بیماری‌های رویان و یا جنین می تواند موجب مرگ مادر شود ، و آسیب شدید غیر قابل برگشت و بازگشت را به وجود بیاورد.

بنابراین در چنین مواردی نگهداشتن رویان و یا جنین می تواند همراه با مرگ و یا گرفتاری های شدید مادر باشد.

مورد چهارم:

فروشگاه الو کالا

این است که شاید احتمال مرگ جنین و رویان وجود داشته باشد و یا بعد از تولد به نظر برسد که چنین موجودی نمی تواند زنده بماند یا عمر بسیار بسیار کوتاهی خواهد داشت.

مورد پنجم:

وقتی است که بر اساس معاینات پزشکی معلوم میشود که رویان یا جنین آسیب های جدی دیده است و یا از نظر کروموزومی اشکالاتی وجود دارد، که ابتلاء به بیماری و یا گرفتاری و یا مرگ و نابودی قطعی است.

در نتیجه این تصور که این موجود را برای مدتی نگه دارید و یا او را بیمار و گرفتار به دنیا بیاورید ، مسئله ای است که باید به آن پاسخ داده شود.

سقط جنین

احتمال دیگر این است که این نوزاد یا رویان یا جنین نتیجه ی (تجاوز به عنف) می شناسیم ، باشد.

معنی تجاوز به عنف مربوط به یک جنایتکار ، بیمار و گرفتاری است که برخی از اوقات با بیماری های فیزیکی و روانی هم همراه است.

بنابراین علاوه بر به وجود آمدن فرزندی از یک چنین موجودی ، بیماری ها و گرفتاری های او هم می تواند مطرح باشد.

بالاخره ممکن است که هر دو نفر به دلیل مطمئن نبودن از روابطشان، از زندگی شان و یا قرار و نظری که دارند یا در ذهن آنها می گذارد که از هم جدا شوند.

یا تعداد فرزندانی که دارند ، و یا فاصله ی سنی فرزندان با هم و یا امکانات اقتصادی و یا روانی و اجتماعی که لازمه ی نگهداری فرزند است ، آنها را در مقابل این سوال و پرسش جدی قرار دهد که: آیا بهتر است که ما فرزندی داشته باشیم یا نداشته باشیم؟.

بنابراین نظام باورها و اعتقاد شما باید مبنا و اساس قرار بگیرد. خوب خودت

 

زیرا احساس گناه و تقصیر و برخی اوقات تنبیهی که فرد برای خودش قائل است یا منتظر آن است ، می تواند زندگی را کاملاً بر هم بریزد.

از جانب دیگر حتماً باید به نظر یک پزشک آگاه و مطلع ، با تمام امکانات و احتمالات ، توجه لازم را داشت و همه ی آزمایشات و معاینات لازم را انجام داد.

از طرفی نیز بدون تردید باید با یک روان درمانگر و یا روانشناس مسئله را در میان گذاشت تا ما را با مشکلات ذهنی و فکری که ممکن است بعداً پیدا کنیم و یا
گرفتاری هایی که از قبل پیش بینی نمی کردیم ، آشنا کند و هشدار بدهد.

بدون تردید با توجه ، با تفکر، با مشورت و با به دست آوردن اطلاعات لازم، خودمان به یک چنین تصمیمی اگر قرار هست، می توانیم دست بزنیم ، و اقدام کنیم.

آسیب روانی

این موضوعی نیست که یک نفر قادر باشد به تنهایی برای خودش تصمیم بگیرد و مطلبی نیست که در یک گفت و گوی درونی، در یک زمان تکلیفش روشن شود.

می دانیم که درباره ی تصمیم های مهم زندگی به دلیل اینکه اطلاعات مختلف از جاهای متفاوت مغز به ذهن می رسد ، یک فرد باید در مواقع مختلف ، صبح و بعد از ناهار، شب قبل از خواب ، وقت بیدار شدن به تفکر بنشیند.

تا بتواند همه ی اطلاعات لازم را در اختیار داشته باشد ، تا بتواند تصمیمی بگیرد که به دنبالش پشیمانی و پریشانی نداشته باشد.

بنابراین موضوع سقط جنین ، در حقیقت موضوع بسیار مهمی است که زن و شوهر باید با هم گفتگویی داشته باشند و حتی یکی از آن مذاکراتی است که شاید در
دوره ی آشنایی و دوستی باید میان زن و مرد رد و بدل شود.

تا خاطر هر دو از این موضوع آسوده باشد که برخی از اوقات سازنده یا ویرانگر است و هر دو نتایج یکسانی را از آگاهی های خود بگیرند و نظر واحدی داشته باشند.

من و شما در دنیای امروز باید زندگی فرزندان و عزیزانمان را آنقدر با کار خوب ، پر پر کنیم که وقت برای کار بد و یا فکر بد و یا به زبان درست، فعالیت ذهنی بد را نداشته باشند.

منبع : دکتر هلاکویی

ممکن است در رابطه با چگونه با آسیب های روانی سقط جنین مقابله کنیم به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

💡چرا مسئله احتیاج و نیاز در زندگی مشترک بسیار مهم است؟

💡اهمیت و نقش پول در زندگی زناشویی

💡آیا می دانید دلایل عمده فرار از ازدواج چیست ؟

💡همچنین شما میتوانید از ویدئو های آپارات خوب خودت دیدن فرمایید و مطالب مرتبط مورد نیاز خود را در آن بیابید .

این مطالب را هم حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Exclamation Triangle Check code