موفقیت مالیهمه مقالات

چرا و چگونه برای کمک به کسب و کار خود محتوی ویدئویی تولید کنیم ؟

 

محتوی ویدئویی تولید کنیم ؟

در این مقاله با دلیل این امر آشنا می شوید که چرا بازدید کنندگان و بینندگان به بازاریابی محتوی ویدئویی پاسخ می دهند و چگونه این نوع بازاریابی به کسب و کار شما کمک می کند.

  • تحقیقات نشان می دهد که ۷۶ درصد از بازاریاب ها ادعا می کنند که محتوی ویدئویی از هر محتوی دیگر مشتری های بیشتری را جذب کرده و نرخ تبدیل بازدیدگان سایت شما را افزایش می دهد.
  • چهار نوع اصلی بازاریابی ویدئویی برای رسانه های اجتماعی عبارتند از محتوی جنجالی، آموزشی، تفریحی و محتوی ویدئویی زنده.
  • محتوی تفریحی هر گونه فیلم و ویدئو است که باعث می شود یک فرد یک احساس یا هیجان را ابراز و بیان کند، از قبیل از طریق خندیدن، گریه کردن یا حتی درگیر شدن.

اگر شما به دنبال راه های جدیدی برای برقرار کردن ارتباط با مشتری های خود هستید، محتوی ویدئویی می تواند چیزی باشد که شما به آن نیاز دارید. بازاریابی ویدئویی این امکان را برای شما فراهم می کند برای جذب و درگیر کردن مخاطب هدف محتوی اطلاعاتی، تفریحی، آموزشی یا تبلیغاتی تولید کنید.

بیشتر کارزارهای بازاریابی ویدئویی با یک استراتژی و تلاش هماهنگ برای کمک به ساختن هویت برند خود و تحریک مشتری های هدف برای خرید محصولات یا خدمات شما آغاز می شود. با این حال، قبل از دست بکار شدن، مهم است درک کنید چگونه محتوی ویدئویی تولید کنید، چرا این نوع محتوی موثر است و چه نوع محتوی بیشتر باعث جذب مشتری می شود.




بازاریابی محتوی ویدئویی چگونه به کسب و کار شما کمک می کند؟

محتوی ویدئویی می تواند آگاهی از برند را گسترش دهد و جامعه کسب و کار شما را از طریق ایجاد یک ارتباط بین شرکت شما و مخاطبان آن بسازد. طبق یک مطالعه انجام شده توسط WowMakers، محتوی ویدئویی در صفحه هدف (یا صفحه اول ورود به یک سایت پس از کلیک کردن بر روی نتیجه جستجوی یک موتور جستجو) می تواند نرخ تبدیل سایت را به میزان دست کم ۸۰ درصد افزایش دهد.

علاوه بر این، ۴۰ درصد از مشتری ها اعتقاد دارند که محتوی ویدئویی میزان احتمال خرید یک محصول توسط آنها بر روی وسایل موبایل خود را افزایش می دهد؛ و ۷۶ درصد بازاریاب ها ادعا می کنند محتوی ویدئویی بیشتر از هر محتوی دیگر باعث جذب مشتری می شود.

در عصر فناوری که اکثر مردم گوشی ها یا تبلت های هوشمند با خود دارند، معروفیت محتوی ویدئویی کوتاه به عنوان روش تحویل برتر پیغام های بازاریابی افزایش یافته است. تبلیغات چاپی در مقایسه با یک پیغام واحد که از طریق یک ویدئو منتقل شود به نظر تک بعدی و کسل کننده می آید.

یک تبلیغات ویدئویی کوتاه به سرعت می تواند همان پیغام را در مقایسه با روش های تبلیغاتی متعارف و سنتی منتقل کند، اما به شیوه ای که تصاویر، تون ها، و احساسات و عواطفی را منتقل می کند که بهتر می توانند توجه مخاطب هدف را به خود جلب کنند و به مدت طولانی تری در حافظه آنها باقی بمانند.

مشتری ها با چه نوع محتوی ویدئویی بر روی رسانه های اجتماعی بیشتر ارتباط برقرار می کنند؟

یک مطالعه انجام شده توسط HubSpot از بیش از ۳،۰۰۰ مشتری در آمریکا، آلمان، کلمبیا، و مکزیک در مورد نوع محتوی که این افراد تمایل دارند از برند یا کسب و کاری ببینند که طرفدار آن هستند نشان داد که ۵۴ درصد از این افراد محتوی ویدئویی وب را ترجیح می دهند، و ۳۴ درصد بیشتر ویدئوهای رسانه های اجتماعی را دوست دارند.  این تحقیق نشان می دهد که سایت YouTube محبوب ترین کانال برای محتوی ویدئویی است.




اگر به این فکر می کنید که برای دریافت بیشترین توجه از سوی مشتری ها باید چه نوع محتوی ویدئویی تولید کنید، مهم است که به پرسش هایی پاسخ دهید که مشتری ها اغلب دارند و یک تاثیر عاطفی ماندگار بجا بگذارید.

مشخص کردن مخاطب کسب و کار خود می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید چه نوع محتوی ویدئویی ای بیشترین توجه را از سمت مشتری دریافت می کند. در رسانه های اجتماعی سه نوع محتوی ویدئویی وجود دارد که مشتریان اغلب بیشترین ارتباط را با آنها برقرار می کنند:

  • محتوی ویدئویی جنجالی:

این نوع محتوی ویدئوهایی هستند که حاوی ارزش شوک (ارزش شوک به معنی احتمال و پتانسیل یک تصویر، متن، یا سایر اشکال ارتباطات برای ایجاد یک واکنش انزجار، شوک، خشم، ترس یا سایر عواطف شدید در مخاطب است) هستند یا باعث می شوند افراد یک طرف را انتخاب کنند.

به عنوان مثال، اگر یک نفر در حال ضبط تصویر از یک هواپیما به بیرون بپرد، مردم این تصویر را تماشا کرده و با سایر افراد به اشتراک می گذارند. مهم است که قبل از ساختن یک ویدئوی جنجالی مخاطب خود و دیدگاه آنها را بشناسید – نباید به گونه ای عمل کنید که تاثیر معکوس بگذارد و باعث شود شما مشتری های موجود یا احتمالی خود را از دست بدهید.

  • محتوی آموزشی:

این نوع محتوی شامل ویدئوهای منبع است که برای پرسش های افراد پاسخ ارائه می کند. به عنوان مثال، همین مقاله که در حال خواندن آن هستید ممکن است ترافیک بالایی ایجاد کند، اما افرادی وجود دارند که بیشتر دوست دارند ویدئو و فیلمی را تماشا کنند که این امکان را برای آنها فراهم کند فردی را ببینند یا صدای آن را بشوند که همین موضوع را به آنها توضیح می دهد.

فروشگاه الو کالا

افراد اطلاعات را به روش های مختلف دریافت می کنند، در نتیجه هوشمندانه آن است که محتوی را در چندین شکل مختلف ارائه کنید تا به اعضاء مختلف مخاطبان خود به شکل و فرمتی دسترسی داشته باشید که آنها ترجیح می دهند.

  • محتوی تفریحی:

این نوع محتوی به هر نوع محتوی ویدئویی اشاره دارد که باعث می شود یک فرد احساس و هیجانی را احساس کند. این محتوی ممکن است باعث شود افراد بخندند، گریه کنند یا حتی همزاد پنداری کنند. هدف از این نوع محتوی درگیر نگه داشتن افراد و ایجاد یک ارتباط عاطفی است.

مثال خوبی از این نوع محتوی کمدین هایی هستند که کلیپ های کوتاه و بامزه ای از کارهای خود را در شبکه های اجتماعی پست می گذارند تا در بین مخاطبان خود ایجاد علاقه کنند، با این هدف که بینندگان خود را ترغیب کنند کل نمایش آنها را تماشا کنند.

 محتوی ویدئویی تولید کنیم ؟

ویدئوهای زنده نیز نوع دیگری از محتوی ویدئویی هستند که مشتریان را در سطح دنیا در زمان واقعی درگیر می کند.

هر یک از پلتفرم های رسانه های اجتماعی اصلی گزینه ای را برای پخش زنده ویدئو ارائه می کنند.

  • Facebook Live

    پلتفرم ویدئوی زنده است که می تواند بیشترین ترافیک را برای محتوی شما ایجاد کند. با ویدئوهای دوربین رو در رو، Facebook این امکان را برای شما فراهم می کند یک پیغام بازاریابی تولید کنید، محتوی خود را منتشر کرده و سپس تحلیل های آن را دنبال کنید.

  • Twitter Live

  • در سال ۲۰۱۶ با Periscope ادغام شد، و حالا هر کسی می تواند در هر دوی این پلتفورم ها پخش های زنده و با مخاطبان خود ارتباط داشته باشد. با Twitter Live، شما می توانید کنفرانس های خود را پخش کنید یا رویدادهایی را راه بیاندازید تا به بینندگان خود نشان دهید در زمان واقعی چه اتفاقی در شرکت شما می افتد.
  • Instagram Live

  • برای گسترش دادن قابلیت های به اشتراک گذاشتن عکس این شبکه رسانه های اجتماعی ایجاد شد. ویدئوی زنده بر روی اینستاگرام بخشی از Instagram Stories است، که شامل کلیپ های ویدئویی است که مدت آن قبل از رفتن به محتوی دیگر ۱۵ ثانیه است. Instagram Live در کل به عنوان افزونه عکس های یک فرد یا کسب و کار استفاده می شود، که امکاناتی از قبیل پرسش و پاسخ و گفتگوهای کوتاه با مخاطبان را فراهم می کند.

نکته مهم در درگیر کردن مشتری این نیست که بازارگرمی کنید، بلکه باید داستانی را تعریف کنید. کسب و کار شما می تواند جذاب ترین تبلیغات دنیا را تولید کند، اما اگر مردم با آن ارتباط برقرار نکنند، آن را به طور کامل درک نخواهد کرد، و چیزی که با آن همزاد پنداری نمی کنند را قبول نخواهند کرد.

چگونه محتوی ویدئویی باکیفیت بسازید؟

ایجاد محتوی ویدئویی باکیفیت مستلزم یک استراتژی بازاریابی با گام ها و مراحل قبل و بعد از تولید است. شما باید برای محتوی خود یک انگیزه داشته باشید و به این درک برسید که مخاطب هدف این محتوی چه کسانی هستند.

مثل هر بازاریابی محتوایی دیگر، مهم است از خود بپرسید سعی دارید به چه اهدافی برسید، مخاطبان شما چه کسانی هستند، چگونه می توانید اطلاعات را ارائه کنید، و آیا این رویکرد می تواند مخاطبان هدف شما را درگیر کند.

امروزه بسیاری از افراد بدون فکر دست به اقدام می زنند و تصور می کنند محتوی آنها عالی است و همه افراد دوست دارند آن را تماشا کنند یا بشنوند. متاسفانه این افراد اغلب اشتباه می کنند.

شما باید برای مراحل پیش از تولید خود دستورالعمل های مشخصی، از قبیل ایجاد یک متن یا لیست کوتاه، را تعیین کنید تا این دستورالعمل ها را زمانی که شروع به تولید محتوی ویدئویی خود می کنید، دنبال کنید.

گام های پس از تولید، از قبیل ویرایش و بهینه سازی موتور جستجو (که به SEO یا سئو معروف است)، بهینه سازی های نهایی را به یک ویدئو اضافه می کند که باعث می شوند محتوی ویدئویی ترافیک بالایی را تولید کند.

لازم نیست بین فیلمبرداری با دوربین یک تلفن هوشمند یا ست کامل فیلمبرداری حرفه ای در سطح تولیدات بزرگ تلویزیونی یکی را انتخاب کنید. در این بین گزینه ها و ابزارهای تولید ویدئوی بسیار زیادی وجود دارند که می توانند به شما و کسب و کار شما کمک کنند ویدئوهای بسیار با کیفیتی را ضبط و ادیت کنید. مهم است که تکه های ویدئو، عکس ها، موسیقی و تکنیک های تولید را با هم ترکیب کنید تا چیزی را خلق کنید که موثر، معنادار و به یادماندنی باشد.

با کمک دوربین های پیشرفته و نرم افزارهای ویرایش ساده تولید محتوی ویدئویی باکیفیت آسان تر شده است. قبل از اینکه یک میکروفون یا دوربین را بردارید، نیاز به متن و یک لیست کوتاه دارید و لازم است اهداف ویدئوی خود را شناسایی کنید. بدون این سه عنصر، فیلمبرداری و ویرایش کردن محتوی ویدئویی خود می تواند بسیار دشوار شود، و پیغام شما ممکن است در فرآیند تولید از دست برود.

بهینه سازی برای موتور جستجو (که اصطلاحاً به آن سئو سازی گفته می شود) از طریق کلید واژه های هدفمند و عبارت های اصلی می تواند رتبه بندی جستجوی شما را افزایش داده، باعث شود محتوی ویدئویی شما در زمانی که مشتری ها برای نوع کسب و کار یا محصول شما جستجو می کنند در نتایج جستجو معروف تر شود. (به مقاله مرتبط در این زمینه به نام «هفت نکته ای که کارآفرینان باید درباره سئو (SEO) بدانند» مراجعه کنید)

 

محتوی ویدئویی تولید کنیم ؟

چرا محتوی ویدئویی تا این اندازه در بازاریابی موثر است؟

ویدئو به دلیل این که به شما کمک می کند داستان خود را بازگو کنید یا روایت خود را در غالب یک اثر از نظر زیباشناسی خوشایند ارائه کنید، یک فرمت بازاریابی خوب است. این محتوی همچنین فضای کمی به تفسیر شخصی مخاطب در مورد یک موضوع می دهد. درباره پیغام نباید هیچ ابهام یا عدم قطعیتی در ویدئو وجود داشته باشد.

اگر یک عکس ارزش هزاران کلمه را دارد، در این صورت یک ویدئو ارزش میلیاردها کلمه را دارد، زیرا در هر ثانیه از یک فیلم دست کم ۲۰ فریم وجود دارد.

زندگی واقعی پر از حرکت و جنبش و جوش است، ویدئو بهترین وسیله برای تقلید این جنبه از زندگی است. ویدئو خلاقیت بیشتری را امکان پذیر می کند. ترکیب بازی زنده، انیمیشن و موشن گرافیک می تواند قطعه بسیار جذابی را ایجاد کند که مشتری ها را به محل هایی می برد که آنها هرگز تصور نمی کردند برند شما بتواند به آنها قدم بگذارد.

بازاریابی محتوی ویدئویی به تلاش کمتری از سوی مشتری نیاز دارد. ویدئو بسیار موثر است زیرا بسیار درگیر کننده است، به اندازه خواندن مقاله های کتبی به تمرکز نیاز ندارد، و درک آن آسان تر است. به همین دلیل، درخواست زیادی برای محتوی ویدئویی وجود دارد، بویژه بر روی رسانه های اجتماعی.

جذب چشم های بیشتر بر روی محتوی خود در نهایت به این معنی است که مردم با برند شما ارتباط برقرار می کنند، که مهمترین شاخص اصلی عملکرد یک بازاریاب است.

محتوی ویدئویی اصیل ترین و شبیه ترین شکل بازاریابی محتوایی به زندگی است که شما می توانید برای ارتباط برقرار کردن با مخاطبان هدف خود از آن استفاده کنید. پلتفورم های رسانه های اجتماعی از قبیل Facebook، Twitter و Instagram این امکان را برای شما فراهم می کنند محتوی خود را به اشتراک بگذارید و ویدئوهای پخش زنده ای را تولید کنید که مشتری ها در زمان واقعی درگیر می کنند.

اگر شما برای کسب و کار خود محتوی ویدئویی تولید نمی کنید، حالا زمان خوبی است که از این ابزار بازاریابی قدرتمند به عنوان یک جریان درآمد با پتانسیل سودآوری بالا استفاده کنید.

 

 

این مطالب را هم حتما بخوانید

۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Exclamation Triangle Check code