رشد و توسعه فردیهمه مقالات

چرا بعضی روزها بسیار با نشاط و بعضی روزها حوصله ندارم ؟

بعضی روزها بسیار با نشاط و بعضی روزها  بی حوصله

بعضی اوقات صبح ها که از خواب بیدار می شوم به قدری سرزنده و شادابم که احساس می کنم هیچ چیز نمی تواند این شادی و نشاط را از بین ببرد، اما گاهی اوقات بارها ساعت زنگدارم را خاموش می کنم و به چیزی غیر از خوابیدن نمی اندیشم. بعضی اوقات روزها آنقدر برایم کشدار و طولانی است که تصور می کنم تا ابد طول می کشد و بعضی روزها زمان به سرعت برق و باد می گذرد.

تحلیل علت اینکه بعضی روزا با نشاطم بعضی روزها بی حوصله

در حالی که همه ی ما روزهای بدی هم در زندگیمان داریم، اما به نظر می رسد میزان انرژی شما دائما در حال بالا و پایین رفتن است. حالات روحی شما همانند یویو است. این گونه زندگی کردن می تواند بسیار ناامید کننده باشد.

بعضی روزا با نشاطم بعضی روزها بی حوصله

شما نمی دانید چه زمان انرژی تان به ناگهانی تحلیل می رود و باعث می شود تا از نظر روحی و جسمی خسته شوید. فاکتورهای متعددی در بروز چنین واکنشی نقش دارند گاهی حساسیت های شیمیایی یا غذایی باعث بروز چنین حالان می شوند. با این حال، چنین رفتاری بیشتر جنبه ی روانی دارد تا جسمی .

این نیروی عجیب که آن را انرژی می نامند چیست؟ فرمول انرژی، هیجان، اشتیاق و تمرکز به یک هدف مشخص است. وقتی در مورد چیزی هیجان زده اید می بینید انرژی فوق العاده ای دارید.




متعاقبأ وقتی هدف مشخصی در زندگی نداشته باشید و در موقعیتی ناامید کننده قرار بگیرید، بی انرژی و کسل می شوید. خوب خودت

در این صورت فقط می خواهید پتو را روی سرتان بکشید و تمام روز را در رختخوابتان بگذرانید. بدون داشتن تمرکز، ذهن تان آزاد است تا به هر کجا سرک بکشد. این پرسه زدنهای مداوم فکری باعث می شود انرژی تان به شدت تحلیل رود.

بدون داشتن تمرکز، ذهن تان آزاد است تا به هر کجا سرک بکشد

هرچه بیشتر به خاطر به دست آوردن چیزی تلاش کنید، هیجان بیشتری در موردش خواهید داشت و درنتیجه انرژی بیشتری در خود می یابید. برعکس، هر چه کمتر در زندگی تان هدف و برنامه ریزی داشته باشید به همان نسبت بی حوصله تر و کسل تر خواهید بود. انرژی ذهنی قابل ذخیره شدن نیست، از خودش تغذیه می شود و از شور و شوق نشأت می گیرد.

راهکار علت اینکه بعضی روزا با نشاطم بعضی روزها بی حوصله

اطمینان حاصل کنید در زندگی تان از شور و اشتیاق کافی برخور دارید، چیزی که نسبت به آن هیجان داشته باشید. تمایلات خود را در یک یا دو جمله به زبانی که از لحاظ عاطفی به شما قدرت دهد بنویسید. زمانی که کلمات را دقیقا به همان صورتی که می خواهید پیدا کردید، جملات تان را بر روی پنج کارت کوچک بنویسید.




جملات تان را بر روی پنج کارت کوچک بنویسید

یکی از کارتها را درست در کنار تختخواب خود قرار دهید تا بتوانید بلافاصله پس از بیدار شدن آن را ببینید. کارت دیگر را به آینه ی حمام بچسبایند. کارت سوم روی درب یخچال، چهارمی روی آفتابگیر اتومبیل و پنجمین کارت را روی میز کارتان قرار دهید. این یادآورنده های تمایلات، اهداف و دلایل فعالیت تان را در طول روز دائما همراه خود داشته و آنها را مطالعه کنید.

تفریح ساده ای را برای هر روز خود در نظر بگیرید. خوب خودت

می توانید کارهای ساده ای مثل ورزش کردن، خوردن غذایی مخصوص ، کتاب یا روزنامه خواندن و یا تلفن زدن به یکی از دوستان را برای خود در نظر بگیرید.

دانستن این موضوع که شما تفریح خاصی دارید که انتظارتان را می کشد می تواند کمکتان کند صبح ها با انرژی بیشتری از رختخواب خارج شوید.

فروشگاه الو کالا

صبح ها با انرژی بیشتری از رختخواب خارج شوید
از سیستم مدیریت زمان استفاده کنید تا بتوانید در مورد پروژه ها و اوقات فراغت خود برنامه ریزی کنید.

با بی برنامگی کاری از پیش نمی برید. وقتی اهداف تان بسیار گنگ و مبهم است، شور و اشتیاق خود را از دست خواهید داد. اگر احساس کنیم کار زیادی سرمان ریخته یا وقت کافی برای رسیدن به کارهایمان نداریم، اغلب انرژی خود را تا حد زیادی از دست خواهیم داد.

وقتی با داشتن اهدافی مشخص و زمانبندی مناسب برای روز خود برنامه ریزی می کنید، می توانید بیشتر روی هدف خود تمرکز کنید و نتایج مؤثرتری به دست آورید. زمانی که بدانید انرژی تان را دارید در کجا صرف می کنید، آن را بیشتر در خود احساس خواهید کرد!

منبع : دیوید جی . لیبرمن


ممکن است در رابطه با چرا بعضی روزها بسیار با نشاط و بعضی روزها حوصله ندارم به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

این مطالب را هم حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Exclamation Triangle Check code