فروش و بازاریابیهمه مقالات

با تاثیرات تبلیغات در بازاریابی آشنا شوید

نوشتن متن بازاریابی

متن قلب و روح بازاریابی است بازاریابی به معنای فروختن به افرادی که محصول شما را نمی خواهند نیست

اول :  بازاریابی خوب، رساندن محصول یا خدمات در زمان نیاز مشتری هست. پس باید بدانید که متن تبلیغ عالی یک مطلب قانع کننده است. ولی بیشتر کسانی را قانع می‌کند که به آن گوش می دهند این افراد کسانی هستند که بیشتر از هر کسی قدر محصول یا خدمات شما را می دانند نوشتن متن تبلیغ خیلی آسان است.

دوم : تبلیغ نویسی فقط نوشتن نیست استراتژی هم هست باید، برای چیزهایی که میخواید بنویسید ،لحنی که می‌خواهید استفاده کنید و نیازهای اصلی دیگر برنامه ریزی کنید حتی اگر کس دیگری برنامه را تعیین میکند باز هم باید در صورت نیاز در کش کنید و خودتان را با آن وفق بدهید .

سوم :هدف تبلیغ نویسی فروش هست . ممکن است معنی فروش جذب مشتری، برای خرید ،جذب رای دهنده برای رای یا همسو کردن افراد با هدفتان باشد به هر حال شما یک هدف در ذهنتان دارید و تبلیغ نویسی را برای دست یابی به آن هدف انجام میدهید. دستیابی به این هدف با دعوت به عمل انجام میشود. دعوت به عمل می تواند ،دعوت به خرید به رای و یا بستن کمربند باشد. همه تبلیغ نویس ها این دعوت به عمل را دارند.

تبلیغاتی که یک دعوت به عمل داشته باشد ،مجموعه ای از ۴ چیزاست :

اول, نوشتن است یعنی آوردن کلمات در یک صفحه که عنصر اصلی این مجموعه است .اما اگر فقط به این عنصر اکتفا کنید، نکات مهمی را از دست می‌دهید که برای کسب مهارت در این کار باید با انها آشنا باشید .




نوشتن متن بازاریابی

این کار اصلا شبیه مقالات دبیرستانی نیست شبیه مقالات داستانی روزنامه ها یا کتاب های درسی هم نیست .اما چرا ؟ چون همه این متن ها یک مقدمه دارند و خواننده از قبل به آنها متعهد هست.

تبلیغات بازاریابی باید با جلب توجه خواننده و مجبور کردن او به ادامه، مطلب را بفروشد.تبلیغ نویسی اغلب، اولین چیزی است که مشتری با آن روبرو می شود و یا یک یادآوری بعد از جلسات فروش هست .به هر حال شبیه دست دادن است که می‌تواند خیس یا وارفته یا گرم و محکم باشد و یک خلاقیت بصری هم هست .

تبلیغ نویسی عموماً باید مناسب مطالب خلاقانه بلندتر مانند : صفحات وب و همچنین مطالب چاپی و نامه ها باشد. خوب خودت

در همه این موارد مطلبتان یک محتوا و یک خلاقیت بصری است .صفحه آرایی حتی می تواند در انتقال پیام یک نامه هم تاثیر زیادی داشته باشد .




برای اینکه این دعوت به عمل ،ارتباط خوبی برقرار کند

تبلیغ نویس باید سه کار انجام دهد:

۱:باید ارزش داشته باشد. باید برای کسانی که هرگز خرید نمی‌کنند اما درباره محصولتان حرف می‌زنند ارزش توجه را داشته باشد بعضی‌ها به این کار پیشنهاد منحصر به فرد فروش یا «یو اس پی» میگویند.

رفتار مشتری کمی تغییر پیدا کرده و پیشنهاد منحصر به فرد فروش به تنهایی کافی نیست به جای آن باید ارزش را ارائه بدهید باید مخاطب سود آور را جذب کنید نه همه خواننده های بالقوه در اینترنت را .افرادی را هدف بگیرید که کل مطلب را می خوانند.

مخاطب سود آور را جذب کنید

خواننده باید در عوض خواندن چیزی به دست بیاورد. یادتان می آید که ،درباره پیشنهاد منحصر به فرد فروش و اینکه دیگر عامل اصلی تبلیغ نویسی نیست چه گفتم ؟به همین دلیل است که تبلیغ نویسی اولین چیزی است که مشتری برای آن هزینه می‌کند این اولین سرمایه گذاری آن ها بر روی محصول شما هست . و با وقتشان این هزینه را پرداخت می‌کنند ارزشی که در ازای آن دریافت می‌کنند میتواند رابطه شان را با برند شما تحت تاثیر قرار دهد خیلی ها فکر میکنند که تبلیغ نویسی بازاریابی یک هنر خلاقانه نیست و گویی ماشین وار است و قاعده‌ای دارد که نویسنده های آن در آن جایی ندارند البته این کاملا غلط است.

فروشگاه الو کالا

تبلیغ نویسی می تواند کاملا خلاقانه باشد بعضی از بهترین و موفق ترین تبلیغات تاریخ به‌شدت خلاقانه هستند.

تبلیغ، یک داستان را روایت می کند خوب خودت

مثلاً آرتور موسیقی« روزی را» می نوازد همه در اتاق او را تشویق می کنند و من تصمیم می گیرم که این صحنه باید لحظه آغازین من باشد خلاقانه نیست ؟حالا من حتماً آن را مینویسم و بعد شاید تبدیل به یک ویدئو یا مجموعه‌ای از تصاویر عالی شد به هر حال کار با نوشتن شروع میشود یک نفر باید همه مطالب را بنویسد.

این مطلب چه برای یک سایت یک ویدیو یا یک فیلمنامه ،برنامه مصوب یا هر چیز دیگری باشد. اما همانطور که دیوید آگلوی می‌گوید:« تبلیغ نویسی اگر باعث فروش نشود خلاقانه نیست »یادتان باشد که نوشتن زیاد منجر به خلاقیت می شود اما در تبلیغ نویسی باید بین خلاقیت و تمرکز بر دعوت به عمل تعادل باشد که همین تبلیغ نویسی را سخت می کند این تعادل می تواند باعث افزایش مشتری شود که دلیل اصلی تبلیغ نویسی هم همین است یادگیری تبلیغ نویسی به شما کمک می کند تا بهتر و راحت تر بنویسید و درعین‌حال تجارت تان را رشد میدهد.

تمام روش های صحبت با مشتری را در نظر بگیرید محصولتان را برایش توضیح دهید درباره اینکه چگونه به او کمک میکند صحبت کنید. داستان ها یی از خریداران تان و همچنین از شرکت تان بگویید .داستان‌هایی راتعریف کنید که به آنها نشان دهد که شما هم مانند آنها فکر می کنید متن یک ویدیو یک آگهی یا یک میان برنامه صوتی را بنویسید برای هر کدام از این‌ها دو یا سه روش برای تبلیغ نویسی وجود دارد .

می توان تبلیغ نویسی را به سه صورت بخش بندی کرد:

اول به صورت مقاله و نوشتار مثل نامه یا بروشور یا حتی صفحات وب .

دوم: در قالب رسانه ،مثل ویدیو روزنامه و یا فضای آنلاین

فضای آنلاین

سوم با سبک : مثلاً فروش با چرب زبانی یا فروش با استفاده از ترس .

هرچیزی که مینویسید در یکی از این بخش ها قرار می گیرد در هر کدام از این بخش ها متغیر های نامحدود ای هست که فقط چند نوع آن قابل توضیح است می خواهم هر کدام از آنها را به طور خلاصه بررسی کنم و بگویم چرا باید از آنها استفاده کنیم .

نوشتار اولین بخشی است که بیشتر افراد با آن آشنا هستند معمولاً خودتان یا کسی که استخدام کردید بروشور یا چیزی شبیه آن را می نویسد در هر حال بهتر است که بدانید کدام برای کدام وضعیت مناسب تر است این گونه می تونید بهترین نوشته را انتخاب کنید و به مشتری یا رئیس تان یک پیشنهاد عالی بدهید. اولین آن بروشور است .

چه آنلاین و چه آفلاین معمولا اولین چیزی است که همه ما می نویسیم و یک مجموعه عالی است که شامل یک دعوت به عمل ،محصول و یا پیام کمی اطلاعات درباره سازمانتان .و گاهی هم یک مطلب ملا یم‌تر درباره ویژگی‌های خاص شرکت شماست .بروشور ها برای همراه داشتن در جلسات و جلسات فروش خیلی عالی هستند و خیلی عالی است که در دفتر یا نمایشگاه های تجاری هم داشته باشید یا افراد آن را با خودشان ببرند .

دعوت به عمل در بروشور ها نامحسوس اند و به روش های مختلفی مطرح می شوند بروشور باید یک مقدمه یا یک گفت و گوی ادامه‌دار باشد نه فقط پایان یک مکالمه .بازاریابی مستقیم بعضی وقتها باید دعوت به عمل را به مشتری ها و یا کسانی که احتمالا مشتری های خوبی هستند تحمیل کند.

دعوت به عمل در بروشور ها نامحسوس اند

اغلب از این روش در ایمیل یا نامه های مستقیم استفاده میشود .بروشور یک بازاریابی همگانی است اما بازاریابی های مستقیم بر عکس عمل می کنند بازاریابی مستقیم را با محتوای آموزشی قانونمندی مثل مجموعه ایمیل ها یا کتابچه های آموزشی اشتباه نگیرید بلکه هر کدام از آنها جایگاه خود را دارد و در زمان خود می تواند بهترین عملکرد را ارائه کند .تاکید بازاریابی مستقیم روی چرب زبانی است.

بازاریابی مستقیم می تواند باعث شود که مشتری احساس کند شما دارید مزاحمش می شوید پس بیشتر از انواع دیگر نیاز به دقت دارد.وقتی که می خواهید مخاطب های جدید را جذب کنید باید در تمام جملات ارزش اهمیت را نشان بدهید و یا با یک مشتری قدیمی دوباره ارتباط برقرار کنید و یا هر دوی آن

تبلیغ نویسی بازاریابی مستقیم ذاتاً یک هنر است و اغلب به اشتباه قضاوت می شود چون بیشتر بازاریابی های مستقیم افتضاح هستند اما یک بازاریاب عالی ارزش‌ها را به کسانی که نیاز دارند نشان می دهد بازاریابی مستقیم هم همین کار را می کند .


ممکن است در رابطه با مقاله با تاثیرات تبلیغات در بازاریابی آشنا شوید این مطالب هم علاقه داشته باشید:

💡تفسیر کتاب روانشناسی فروش (قسمت دوم)

💡فروشندگی حرف نیست هنر است!

💡چگونه در فروش متخصص بهبود شرایط مالی شویم ؟

💡همچنین شما میتوانید از ویدئو های آپارات خوب خودت دیدن فرمایید و مطالب مرتبط مورد نیاز خود را در آن بیابید.

;

این مطالب را هم حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Exclamation Triangle Check code