مسائل کودکان و نوجوانانهمه مقالات

ترتیب تولد چه تاثیری در زندگی فردی و اجتماعی دارد؟

برای اینکه بدانید ترتیب تولد چه اثری در زندگی شما دارد مقاله زیر را مطالعه فرمایید

اثر ترتیب تولد

این بحثی است که امیدوارم کتاب و یا کنفرانس ای برایش بگذارم مطالعات نشان می دهد که شما اگر بچه اول باشید خیلی حسودی کرده اید به خاطر خواهر و برادر ها یعنی خیلی حرص خورده اید حالا یا واقعاً حرصتان داده‌اند یا خودتان حرص خورده اید.
اگر بچه آخر باشید خیلی مهم نیست با شما چه کرده‌اند چون می دانید بچه آخر بزرگترین گرفتاری اش ضعف و زبونی است.

ترتیب تولد
یادتان باشد بزرگترین مسئله کودک حتی بیشتر از محبت و توجه این است که:
احساس بکند می تواند میداند و می تواند و بچه آخر مدام این پیام را می گیرد که نمی دانی نمی توانی چرا برای اینکه:
میبیند خواهر برادرها می دوند او نمیتواند بدود
آنها حرف می زنند او نمی تواند حرف بزند
آنها سوار دوچرخه می شوند و او نمی‌تواند و بعد هم می‌بیند باید منتظر بشود بقیه برایش کاری بکنند معلوم است که توجه بیشتری ممکن است بگیرد ولی فایده ای ندارد.

آیا می دانستید دوران کودکی تاثیر بسزایی در بزرگسالی هر انسانی دارد مطالعه مقاله
آیا می دانید تاثیر دوران کودکی در زندگی شما چگونه است؟ می تواند شما را در این زمینه راهنمایی کند

ترتیب تولد
معلوم است که برخی از اوقات برخی از شما که بچه‌های آخر بوده اید مثل عروسک از دست این به دسته آن می رفتید و سرتان هم دعوا بوده اما احساس ضعف و زبونی سر جایش است.
من همیشه مثالی دارم که اگر شما تشریف ببرید به یک رستوران و ببینید ۴ نفر آمده‌اند برای پذیرایی و یکی از خدمه ها به او غذا داد یکی دیگر این کار را کرد و یکی دیگر آن کار را کرد شما نمی توانید خوشحال باشید و بگوید خوش به حالش ۴ تا نوکر و کلفت دارد چون اگر جلوی در بروید و میبینید دست و پا ندارد متوجه می شوید به این علت به او غذا می‌دهند که دست ندارد و علتی که بغلش کردند برای این که پا ندارد.حالا به شما می‌گویند دو تا گزینه دارید یکی اینکه چهار نفر در خدمت شما باشند به شما غذا بدهند یا اینکه شما دست و پا داشته باشید؟ معلوم است شما کدام را انتخاب میکنید.




این مطالب راحتما بخوانید:

 💡آیا ترس از مسئولیت می تواند دلیل نخواستن بچه باشد؟

مشکلاتی که برای بچه آخر به وجود می آید 

بنابراین اشکالی که در بچه آخر وجود دارد این است که زیر بمبارانی قرار می گیرد که نه یک بار بلکه ده و صد و حتی هزاران تجربه بوده و ای بسا هزاران تجربه است که از ضعف و زبونی هم خودش دارد که من کمترم کوچکی ترم و وقتی این چنین احساسی دارد زمینه ای را فراهم می‌کند که از کودکی در بیاید. بنابراین به جرأت به شما می گویم بیش از ۲۰۰ نفر در برنامه هایم آمده اند که بچه آخر بوده اند ۱۹۰ مورد از آن افراد بچه نمی خواستند یا یک بچه می خواستند و آمارها هم همین را نشان می‌دهد ۱۰ درصد زن ها هستند که اصولاً بچه دوست ندارند ولی وقتی که می رسد به بچه آخر من وقتی یک خانواده بیشتر از چهار نفر است. ۴۰ درصد می شود چهار برابر بنابراین ترتیب تولد مهم است خیلی از اوقات ترتیب تولد حتی به خاطر پسر و دختر بودن است و برخی از اوقات به خاطر خواهر و برادر است.

ترتیب تولد

اهمیت ترتیب تولد 

به بیانی جایگاه ما و فاصله های سنی ما مهم است و اگر از خواهر و برادرتان مواظبت کردید در اینجا معلوم است شما بچه نمی خواهید شما اگر یک پسر و دختری بودید که از خواهر و برادر ۸ و ۱۰ سال کوچکتر از خود و حتی به دلیل علاقه و انتخاب به خودتان باید از او مواظبت و مراقبت می‌کردید معلوم است که اضطراب در وجود شما با بچه دار شدن گره خورده است برای اینکه شمایی که کم دان و نادانی و باید کار درست را انجام دهید و ضمناً بچه ای هم که به وسیله خواهر و برادری که ۵,۷ و ده سال از خودش بزرگتر است مورد مواظبت و مراقبت قرار گرفته آسیب دیده است برای اینکه قرار بوده پدر و مادر دانای مهربانی از او مراقبت کنند نه یک بچه نادان نامهربانی که تازه گیر و گرفتار است باید چه کار بکند.

ترتیب تولد




ترتیب تولد و شخصیت کودکان 

روزی که شما در حق خواهر و برادرتان پدری و مادری کردید یا روزی که خواهر و برادرتان در حق شما پدری و مادری کردند آسیب را حتماً خورده‌اید به همین علت است که هیچ وقت پدر و مادر نباید اجازه بدهند هیچ بچه ای برای بچه دیگری به پدر و مادری کند یعنی آنها آخرین کسی هستند که فقط در موارد اضطراری است که شما می توانید از آنها کمک بگیرید نه به صورت عادی و معمولی حتی وقتی آرزو و دلخواه و انتظار آنهاست برای این که تفاوتی در این ماجرا نمی کند.

منبع:دکتر هلاکویی

این مطالب راحتما بخوانید:

 💡چه رفتاری باعث صمیمیت در رابطه زناشویی می شود؟

 

فروشگاه الو کالا

این مطالب را هم حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Exclamation Triangle Check code