رشد و توسعه فردیهمه مقالات

حقیقتی ناخوشایند درباره نارضایتی از جنسیت

برای آگاهی از آسیب های نارضایتی از جنسیت مقاله زیر به شدت پیشنهاد میشود

ناراحتی و نارضایتی از جنسیت

یعنی وقتی که به این دنیا آمدیم از آن که پسر یا دختر هستیم راضی نبودیم و دلمان نمیخواسته پسر باشیم، وقتی که پسر بودیم و دلمان نمیخواسته دختر باشیم، وقتی که دختر بودیم.
میدانیم که حدودا ۱۸ماهگی یا ۲۰ماهگی کودک متوجه میشود که اگر پسر است مثل پدر و عمویش است و اگر دختر است مثل خاله و عمه اش میباشد. در سه سالگی دوباره سر و کله‌اش و کنجکاوی پیدا میشود در۵و۶سالگی هم همچنین و دو مرتبه در سن ۸و۹سالگی پرسش هایی مطرح میشود و نیز در سن های بالا هم مطرح خواهد شد. بنابراین اگر من یکی کسی بودم که با جنسیتم مسئله داشتم گرفتاری است یعنی بسیاری از ما از جنسیت خودمان خوشحال و راضی نبودیم.
یک دلیل اصلی که از جنسیت‌مان خوشحال و راضی نبودیم اولش به خاطر این بوده که پدر و مادرها یک چیز دیگر میخواستند.
بسیاری از ما وقتی به دنیا آمدیم به ما گفتند:
حیف… بابات خیلی پسر میخواست و خب تو دختر شدی.
یا من خیلی دلم دختر میخواست اما تو پسر شدی.
در این جا بچه‌ی کوچولو فکر میکند خودش رفته یک کاری کرده یک چیز هایی‌اش را با یک چیزهایی عوض کرده و مسئول و مقصر است.

نارضایتی از جنسیت

به همین علت است که بنده بارها عرض کردم پدر و مادر بعد از اینکه صاحب بچه شدند حتی یک‌بار هم این حرف ها را بازگو نکنند و به ذهنشان هم نیاید بلکه باید کوشش کنند جلوی آن ها را بگیرند که ما بچه میخواستیم یا نمیخواستیم یا پسر یا دختر میخواستیم.
هرگز نباید این حرف را زد یعنی برای همه عمر باید ساکت باشند چون فقط کافی است بچه یک دفعه بشنود یا یک دفعه از جانب یک کسی بشنود که پدر ومادر تو مثل اینکه پسر میخواستند یا دختر میخواستند یا من بعد از ۴تا دختر یک پسر میخواستم یا بعد از ۴پسر یک دختر میخواستم که در این لحظه ها کار ما تمام است
برخی از ما همانجا میشکنیم چون همیشه عرض ما این است که ما پشت در بودیم گفتند میخواهیش یا نه؟؟؟ گفتن آره دیگه بیاد والا ما مرده بودیم یا گفتن بچه چیه؟ گفتن پسر است در نتیجه اولین موضوعی که سبب میشود من و شما با آن گرفتار شویم پدر ومادر هستند یا دیگران و برخی اوقات ممکن است پدربزرگ یا مادربزرگ باشد.

نارضایتی از جنسیت
البته باید در این زمینه مواظب باشید اتفاقا آقا و خانمی بودند که ۲تا دختر فوق العاده خوشگل۱۲و ۱۴ساله داشتند خوشگل و شیرین به قول معروف ناز و پدر خیلی اصرار داشت که پسر میخواست و در آخر خانم هم به جایی رسید که به همسرش گفت اگر دلت پسر میخواهد بیا دوباره بچه دار شویم ولی کی حالا گفته پسر میشود گفت حالا اگر یک اصولی را رعایت کرد میتوان دختر یا پسر دار شد.
آن ها آن اصول را به کار بردند و بعد هم گفتند برای اینکه میخواهیم برایمان خیلی جالب باشد نمیخواهیم با خبر شویم یا خبر داشته باشیم که جنسیت چیست. روز تولد به آقا خبر دادند که خبر خوش برایت داریم و خوشبختانه فرزندت پسر است و او هم به سرعت رسید به اتاق بچه دید یک عالمه بچه آنجا هستند گفت بچه‌ی من کدام است و کودکش را نشان دادند و دید یک بچه زشت و یک چیز عجیب و غریب است که بیا و ببین.
عصبانی و ناراحت بود و دیگر نتوانست تحمل کند و به سمت زنش رفت و گفت ببین در این اواخر تو یک‌ کمی این طرف وآن طرف بودی و می‌رفتی و این بچه من نیست این کار یک کسی دیگر است و من اصلا از تو انتظار نداشتم و بی‌خود نبود که بعد از این همه مدت موافقت کردی که بچه دار شویم گفت نه عزیزم اتفاقا این بچه تو هست بنابراین برخی از اوقات خیلی اصرار نکنید.
هم برای بچه دار شدن هم برای اینکه بچه شما هست یا نیست برای اینکه آن وقت یکدفعه میبینید تصورات و تخیلات شما به هم میریزد.
بنابراین در رابطه با جنسیت مورد اول وقتی است که پدر و مادر با این موضوع مسئله دارند یا عزیزان و اطرافیان که این پیام را برای شما به گونه ای میفرستند.




نارضایتی از جنسیت
مورد دوم محیط اجتماعی شماست یعنی محیط اجتماعی است که دیر یا زود به شما این پیام را میدهد که پسر بودن خوب است یا بد ، دختر بودن خوب است یا بد و چه زمینه‌ها و جنبه‌هایی دارد و این موضوعات را شما صبح تا غروب چپ و راست میشنوید و میبینید و به این دلیل میتوانید کاملا بهم بریزید.
بسیاری از آدم‌ها که ابتدا ممکن است از داشتن دختر یا اینکه دختر هستند خوشحال باشند ولی در جوامعی که تبعیض و مرد سالاری و پدرسالاری و همه این ها وجود دارد بعد از یک مدتی احساس خوبی نمیکنند.
بطوری که آماری در آمریکا نشان میدهد(آمار مربوط به گذشته است) از ۲۰پسری که به دنیا می‌آمدند ۱۹نفر از اینکه پسر هستند خوشحالند و یکی ناراضی است.
ولی آمار دختر ها از هر ۲۰نفر۶نفر ناراضی بودند یعنی ۶نفر ترجیح میدادند پسر باشند تا اینکه دختر باشند و این نظرات خیلی تفاوت داشت هرچند که بسیاری از ما بعد از مدتی فکر میکنیم که درست است و به تدریج خودمان را قانع میکنیم و جنسیت خودمان را میپذیریم.

منبع :دکتر فرهنگ هلاکویی

این مطالب راحتما بخوانید:

 💡 آیا میدانید چه عواملی در ازدواج و تشکیل خانواده موثر است؟

 💡چگونه با شناخت خود و همسرمان رابطه بهتری ایجاد کنیم؟




  💡چگونه در رابطه زناشویی به جای زنده بودن، زندگی کنیم

این مطالب را هم حتما بخوانید

۲ دیدگاه

  1. مطالب بسیار آموزنده و کاربردی است.
    از وب سایت خوب خودت سپاسگزارم از فونت و نوع خطی که انتخاب کردند ، بسیار خوانا ست .

    1. سپاسگذاریم از اینکه سایت ما را انتخاب کردید
      هدف ما بهتر شدن زندگی ایرانیان عزیز می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Exclamation Triangle Check code