مسائل ازدواجهمه مقالات

خلاصی از روابط گذشته برای داشتن رابطه زناشویی سالم

برای اینکه بدانید روابط گذشته چه آثار مخربی در رابطه زناشویی شما دارد پیشنهاد میشود مقاله زیر را مطالعه فرمایید

روابط گذشته

شما دو نوع رابطه داشته اید:
۱-تصمیم هایی که در خصوص روابط انسانی گرفتید که باید به عنوان مسائل کودکی حل شوند.
۲-بسیاری از ما حتی از سنین کم حتی از سن شش یا هفت سالگی گرایش و تمایلات احساسی عاطفی نسبت به بچه های هم جنسمان مثل پسر با پسر یا دختر با دختر و بعداً با جنس مخالف داشته ایم و بعد از مدتی بسیاری از ما درگیر روابط احساسی عاطفی و یا روابط جنسی بوده‌ایم و ازدواج کرده ایم و یا چیزی از این قبیل.

روابط گذشته
قرار است که این روابط در دنیای امروز درست مانند یک جسد مرده خاک شوند.
ما نمی‌توانیم حوادث و اتفاقات گذشته،ازدواج قبلی،روابط قبلی،دوستی ها و عشق و عاشقی ها را همینطوری به بهانه های بیمارگونه ای با خودمان برداریم و این طرف و آن طرف ببریم،این روابط باید تمام شود.
این جسدها هم باید خاک شوند.
این همان چیزی است که من در کلاس عشق و ازدواج به دوستان توصیه می کنم که مبادا عکس های گذشته را نگه دارید. یادگاری ها را نگه دارید. این پرت و پلا که این خاطرات من است، این گذشته من است ،نشانه گرفتاری و بیماری است همین خاطرات را در مغز تان دارید بس است!
دیگر چرا این طرف و آن طرف می‌برید،بحث دیگری هم وجود دارد و آن این است که تنها قرار نیست اینها را خاک کنیم و تنها قرار نیست راجع به آنها حرف بزنید.
بلکه مبادا دوستی تان را بعد از رابطه احساسی و عاطفی یا جنسی یا ازدواج با کسی ادامه دهید یعنی هیچ کسی قرار نیست به هر علتی از هر قبیل دوستی اش را ادامه دهد.
بازی در نیاورید که من فقط سالی یک مرتبه تماس میگیرم تولدش را تبریک می گویم. بیخود میکنی.به چه دلیل چنین کاری انجام می دهی؟
بعضی می گویند فقط از هم خبر میگیریم،علتش این است که حضور و وجود این آدمها همیشه چاهی است برای افتادن شما در آن گرفتاریها.

این مطالب راحتما بخوانید:

 💡تاثیرات مخرب کودکی را در زندگی زناشویی کاهش دهید




💡چگونه با شناخت خود و همسرمان رابطه بهتری ایجاد کنیم؟

روابط گذشته
اگر به شما بگویم صدها مورد را داشتم کم بوده و به همین دلیل محکم پای این اعتقادم ایستاده ام که چگونه یک زندگی به خاطر برگشت به روابط گذشته و ارتباط با آن فرد به هم ریخته و از هم پاشیده شده است.
بارها گفته ام که حتی اگر از همسر خودتان جدا شدید و از او بچه داشتید و با کس دیگری نیز ازدواج کردید به بهانه اینکه زن اولتان بوده و از او بچه داشتید نمی توانید رابطه برقرار کنید او هرگز دیگر دوست شما نیست و نخواهد بود.خانه شما نمی آید و به خانه او نیز نروید و نه رابطه‌ای دارید.
شاید به خاطر بچه ها با هم آن هم در چارچوب ادب و آداب و دوستانه و متمدنانه رفتار کنید اما دلیلی وجود ندارد که حتی به بهانه بچه ها بگویید حالا ما دوست هستیم و با هم بیرون می رویم و می آییم و… این پرونده‌ها باید بسته شود.
بنابراین یک باید زندگی این است که پرونده های عاطفی و احساسی گذشته بسته شود.

روابط گذشته
شما در حقیقت مانند فردی هستید که لباس را از تنتان بیرون می آورید و می روید که دوش بگیرید و لباس دیگری بر تن می کنید.شما لباسی را به تن نمی کنید و لباس دیگری روی آن بپوشید.
این داستان دقیقا همین است چه برسد به اینکه باید اگر خاطرات و روابط گذشته جزو وجودتان شده پاک شود و قرار است بیرون بیاندازید و برید دنبال کارتان.
بنابراین خاک کردن گذشته و قطع رابطه با گذشته الزامی است و لطفاً مثال هم نزنید که مثلاً اون خدا بیامرز یا اون یا این چنین و چنان بود. ول کنید.
یکی از حرف هایی که بسیار بسیار خطرناک است این است که بگویید تو هم داری مثل او می شوی یا او هم همینجوری بود. آن موقع است که کار خیلی خراب میشود.
بنابراین باید زندگی شما،بستن پرونده های گذشته است.

منبع:دکتر هلاکویی

این مطالب راحتما بخوانید:

 💡چگونه نگاه انسانی به رابطه زناشویی داشته باشیم ؟




 💡حقیقتی ناخوشایند درباره نارضایتی از جنسیت

این مطالب را هم حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Exclamation Triangle Check code