موفقیت مالیهمه مقالات

خلاقیت در تجارت چه تاثیراتی در کسب و کار شما دارد؟

برای اینکه بدانید خلاقیت در تجارت چه تاثیری در کسب و کار شما دارد حتما مقاله زیر را مطالعه فرمایید

خلاقیت در تجارت 

چارلز شواب می گوید “کسی که می خواهد تجارت موفقی داشته باشد باید از نیروی تجسم و تصور خلاق برخوردار باشد. باید امور را به شکل یک پنداره ببیند، رویایی از همه چیز!” خلاقیت یکی از ویژگی های طبیعی انسان هاست و همه چیز بستگی به طرز تفکر شما دارد، در نتیجه شما نقش مهمی در زندگی خود دارید و خوشبختانه با تمرین میتوانید خلاقیت خود را افزایش دهید.

واقعیت های زندگی شما از چه چیزی تشکیل می شود؟

باور های شما تبدیل به واقعیت های زندگی شما می شوند. خلاقیت در تجارت چیز عجیبی نیست، شاهکار هنری و قطعه ادبی و استعداد خاص و منحصر به فرد نیست، بلکه تنها وقتی کاری را که انجام می دهید را بتوانید به شکل دیگری انجام دهید خلاقیت شکل می گیرد.

۳ روشی که میتوان خلاقیت را افزایش دهد، چیست؟

شما برای افزایش خلاقیت سه قدم در پیش رو دارید:
۱. داشتن هدف های روشن
۲. فشار آوردن به مسائل
۳. توجه کردن
هنگامی که توانستید هر سه این ها را به کار ببرید می توانید فرد خلاقی باشید.

خلاقیت در تجارت




تمرین خلاق اندیشی به چه صورت است؟

شما هر چه خلاق تر باشید، درآمد بیشتری می توانید کسب کنید. اولین حرکت، پیدا کردن مشتریان احتمالی است. حال این که چه تعداد مشتری احتمالی دارید از طریق تخیل شما بدست می آید.

دومین زمینه ای که در آن خلاقیت مهم است، سرپوش برداشتن از انگیزه های فروش است. باید در سوال کردن از خود خلاقیت به خرج دهید. باید نیاز های مشتریان را شناسایی کرده و بدانید چه عاملی باعث می شود تا مشتری اقدام به خرید کند.

موارد استفاده از یک کالا چه تاثیری در جذب مشتری دارد؟

خلاقیت شما در کشف موارد جدید استفاده از یک کالا بسیار ضروری است. توانایی شما در بهره وری از خلاقیت برای غلبه بر مقاومت مشتری در برابر خرید آن محصول و پاسخ شما به اعتراضات برای موفقیت شما ضروری است.
شما باید راه های مختلف و جدید استفاده از یک محصول را که حتی وجود خارجی ندارند پیدا کرده و توسط آن مشتری را برای خرید آن محصول خاص قانع کنید، چرا که این مسئله تاثیر به سزایی در تعیین میزان فروش شما و اینکه چقدر درآمد کسب می کنید، دارد.

ولی به یاد داشته باشید، باید بدانید و علم و اطلاعات کافی از کالا یا خدمت خود داشته باشید تا بتوانید آن را به صورت خلاقانه فروش برسانید، زیرا هر چه اطلاعات وسیع تری نسبت به محصول داشته باشید، خلاقانه تر می توانید تصمیم بگیرید.

خلاقیت در تجارت




ضرورت اطلاع داشتن از ویژگی های محصول در چیست؟

باید بتوانید قبل از آن که با مشتری خود رو به رو شوید ویژگی های محصول خود را فهرست کرده و به پرسش های مهمی برای قانع کردن مشتری در ذهن خود پاسخ دهید. این پرسش ها شامل:
چرا کسی باید بخواهد از محصول شما خرید کند؟
چرا کسی باید بخواهد این محصول را از شرکت شما خریداری کند؟
چرا کسی باید بخواهد این محصول را از شما خریداری کند؟

محصول شما کدام نیاز خاص مشتری احتمالی را بر طرف می کند؟

فواید محصول شما چیست؟ جذاب ترین ویژگی های محصول خود را به خاطر بسپارید. به یاد داشته باشید مشتری خریدار ویژگی نیست، بلکه خریدار فواید است. مشتری خریدار کالا یا خدمات نیست بلکه خریدار راه حل مسائل خودش است.

 

این مطالب را حتما بخوانید:

فروشگاه الو کالا

 💡چند مورد از ویژگی محصولات ویژه چیست؟

 💡آیا میدانید چگونه میلیونر شوید ؟

 

چهار جنبه ی اساسی برای فروش استراتژیک کدامند؟

۱. تخصص: تعیین کنید کالای شما برای انجام دادن چه خدمتی تولید شده.
۲. خود را جدای از دیگران در نظر بگیرید (تفاوت قائل شدن): باید توجه داشته باشید که کالای شما چه نکته مثبی دارد که نسبت به محصول رقبای شما مزیت بیشتری دارد. این ویژگی های خاص محصول شماست که آن را با دیگر محصولات موجود در بازار متمایز می شمارد.
۳. بازار خود را مشخص کنید، بخش بندی کردن: در این بخش باید مشخص کنید مشتریان شما چه کسانی هستند.
۴. توجه و تمرکز داشتن: مهم ترین مهارتی که باید داشته باشید همین بخش است. ممکن است یک مشتری به اندازه ی صد مشتری ارزش داسته باشد، پس میبایست این مشتریان را شناسایی کرده و تمرکز خود را روی فروش محصولاتتان به این افراد بگذارید.

خلاقیت در تجارت

تفاوت استراتژیکی تجارت شرکت های بزرگ اپل و مایکروسافت چگونه بود؟

شرکت اپل اولین شرکتی بود که کامپیوتر های کوچک را تولید کرد، این شرکت بر روی سخت افزار سرمایه گذاری کرد و تصمیم گرفته بود بتواند کامپیوتر هایش را با قیمت بالاتری به فروش برساند و سود بیشتری حاصل کند.
در مقایسه شرکت مایکروسافت که در بخش نرم افزاری کار می کرد، تلاش داشت تا با سود کم تر فروش بیشتری داشته باشد، در نتیجه در مدت زمان اندکی توانست تا ۹۰ درصد سود بازار جهانی کامپیوتر را از آن خود کند و اپل را پشت سر بگذارد و این در صورتی بود که خریداران اعتقاد داشتند اپل از لحاظ تکنولوژی بسیار قوی تر از مایکروسافت بود.

خلاقیت در تجارت

رقیب اصلی هر فردی چه کسی است؟

رقیب اصلی هر فرد و شرکتی صد در صد، جهل و نادانی است. در فروش استراتژیک، همیشه با کسی یا چیزی در رقابت هستید. پس سعی کنید کالای خود را به مشتریان نشان داده و بدانید مشتریان چه می خواهند و بعد خود را در شرایطی قرار دهید که مشتریان بخواهند از شما خرید کنند.

مزیت رقابت گذاری شما کدام است؟

در چه زمینه هایی از دیگر رقبای خود برتری دارید؟ این همان مسئله متفاوت بودن است. باید بدانید برای چه و چرا برتر هستید. امتیاز رقابتی شما مهم ترین دلیل انتخاب کالای شما از سمت خریداران است. زمینه ی برتری شما نسبت به دیگر رقبا باید به صورتی باشد که مشتریان از شما به دلیل امتیازاتی که محصولتان بیشتر از سایر خدمات دارد، خرید کنند.

خلاقیت در تجارت
خلاقیت در تجارت

مشتریان آینده شما چه کسانی خواهند بود؟

اگر می خواهید در پنج سال آینده همچنان فروش موفقی داشته باشید، میبایست با تغییرات بازار تغییر کنید. باید بدانید چه تغییراتی در بازار به صورت خارجی رخ می دهد که ممکن است شما را مجبور کند تا نحوه فروش یا خریداران شما را تغییر دهد.

در کل میبایست اقدام به تحلیل بازار کنید. باید بهترین فرصت های فروش خود را بشناسید و بدانید که به چه صورت می توانید به موقعیت عالی در تجارت خود برسید. مشتریان برتر خود را شناسایی کنید و بدانید چه توقعی از محصول شما دارند تا بتوانید آن ها را قانع کنید تا از کالای شما خریداری کنند.

 

این مطالب را حتما بخوانید:

 💡معجزه های روانشناسی فروش

 💡چگونه حفظ مشتری خود را تقویت کنید !

 

 

این مطالب را هم حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Exclamation Triangle Check code