رشد و توسعه فردیهمه مقالات

چرا در دل امیدوارم که دیگران شکست بخورند؟

 در دل امیدوارم که دیگران شکست بخورند

او یکی از بهترین دوستانم است ، اما وقتی متوجه می‌شوم که همسرش او را ترک کرده است در دل احساس رضایت می کنم .
به خاطر این طرز فکر کمی احساس گناه دارم ، اما دست خودم نیست . دوست دارم در مورد میلیونرهای بشنوم که ورشکست شده اند یا رابطه هایی که از هم پاشیده اند .

تحلیل در دل امیدوارم که دیگران شکست بخورند

همه ما گاهی به دیگران رشک می‌بریم و نسبت به آنان حسادت می کنیم ، اما شما از شکست خوردن دیگران لذت می برید. اگرچه کاری نمی کنید تا باعث آزار و اذیت دیگران شود ، اما وقتی مشکلی برایشان به وجود می‌آید قلبا احساس رضایت دارید.

مشکلات و بدبختی های دیگران باعث می‌شود تا احساس بهتری نسبت به زندگی خود داشته باشید. خود را در حال رقابت با دیگران می‌بینید چرا که موفقیت هایتان را در ارتباط با آنها می سنجید. شکست خوردن دیگران به معنای موفقیت شماست .

هر زمان که می خواهید از موقعیت خود در زندگی خوشحال باشید به مشکلاتی که دیگران دارند نگاه می کنید تا زمانی که فکر می‌کنید. شرایطی بهتر از اطرافیانتان را دارید ، خود را مجبور به انجام کارهای سخت می‌کنید ، دلتان می خواهد که یک ماهی بزرگ در حوضی کوچک باشید نه یک ماهی کوچک در حوضی بزرگ.

تحلیل در دل امیدوارم که دیگران شکست بخورند




بنابراین ترجیح می دهید با افرادی حشر و نشر کنید که پایین‌تر از شما باشند تا بتوانید دائم به خود یادآور شوید که فرد موفق و خوشبختی هستید.

دنیا را به شکل صحنه های بزرگ یک رقابت می بینید که در آن هر کس با دیگری در حال رقابت است به نوعی احساس می‌کنید مقادیر تعیین شده از خوشبختی و بدبختی در دنیا وجود دارد .

باورتان این است که خوشبختی آنقدر نیست که همه از آن سهم ببرند وقتی دیگران شکست می خورند ، احساس می کنید که شانس شما برای موفق شدن بیشتر است وقتی مشکلات دامن فرد دیگری را می گیرد ، نفس راحتی می کشید از این که شما آن فرد نبوده که قربانی بدبختی شده است .

راهکار در دل امیدوارم که دیگران شکست بخورند

اهدافی را بیابید که به شما هیجان می دهند و آنها را با عشق و علاقه دنبال کنید. حسادت کردن به موفقیت های دیگران یکی از نشانه‌های بارز این است که شما از زندگی تان ناراضی هستید و آرزوهایتان تحقق نیافته است .

‌وقتی می بینید که دیگران از ماحصل کارها و تلاش هایشان لذت می‌برند به خود می‌گویید که نتوانسته ای به آنچه میخواستی دست یابی.




راهکار در دل امیدوارم که دیگران شکست بخورند

برای امرار معاش چه کاری انجام می دهید ؟ آیا شغل و حرفه تان شما را ارضا میکند ؟ آیا شانس این را دارید که از نظر شخصی و حرفه‌ای پیشرفت کنید ؟ آیا برای دیگران تغییر مثبتی به وجود آورده اید ؟ در ساعات ، بیداریتان بیشتر به چه فعالیت هایی می پردازید ؟

همین حالا به این سوالات پاسخ دهید آنگاه با نگه داشتن این موضوع در ذهن که موفقیت شما به صورت خودکار تضمین شده است ،آنچه را که واقعاً می‌خواهید در زندگیتان به دست ‌آورید ، بنویسید .

چه حرفه ای به شما حقیقتاً احساس هدفمند بودن را می‌دهد ؟ دوست دارید با چه افرادی بیشتر معاشرت کنید ؟ تمایل دارید محل زندگیتان کجا باشد ؟ تا جایی که می‌توانید خیال‌پردازی کرده و خواسته هایتان را کاملاً مشخص کنید.

اهداف و رویاهای تان را به گونه‌ای تعیین کنید که بتوانید هر روز به بررسی آنها بپردازید ، در نوارهای ضبط‌شده ، عکس ، جدول ، فهرست ، پستر ، آنها را به صورت زنده و گویا در دسترس داشته باشید .

فروشگاه الو کالا

این کار باعث می‌شود تا در هر لحظه به دنبال اهداف تان باشید و نه تنها از دستیابی به اهداف تان لذت خواهید برد ، بلکه چگونگی طی کردن این روند برایتان لذت بخش می شود.

دنبال اهداف تان باشید

بدانید زندگی صحنه رقابت نیست . بر خلاف آنچه که در کودکی به شما آموخته اند ، منابع موفقیت محدود نیستند. وقتی شخصی برنده می‌شود ، در واقع همه برنده شده اند.

هر پیروزی توسط یک شخص همانند از میان برداشته شدن موانع برای دیگران است .وقتی یک شناگر المپیک به رکورد جدیدی دست میابد ، این انگیزه در دیگران به وجود می‌آید که عملکرد بهتری نسبت به او داشته باشند و رکورد بهتری را ثبت کنند.

وقتی یک متخصص ژنتیک راز جدیدی از مولکول dna را کشف می کند بر دانش ما افزوده می‌شود تا بهتر بتوانیم شرایط بدن انسان را بشناسیم.

جان دان شاعر معروف انگلیسی ، قرن هفدهم می گوید : هیچ انسانی همانند یک جزیره خالی و دور افتاده نیست ، انسان ها بخشی از یک قاره هستند مرگ هر انسانی باعث نابودی بخشی از وجود من می شود ، چرا که من عضوی از دیگرانم ، بنابراین هرگز نگویید زنگ ها برای که به صدا درمی آیند ، زنگها برای همه ما به صدا درمی آیند.

منبع ک دیوید جی . لیبرمن


ممکن است در رابطه با مقاله چرا در دل امیدوارم که دیگران شکست بخورند این مطالب هم علاقه داشته باشید:

💡چگونه بر ترس از اشتباه و شکست خود غلبه کنیم ؟

💡چرا احساس از دست دادن چیزهای با ارزش را دارم ؟

💡چگونه از شکست ، بدبینی و خود محوری رها شویم ؟

💡همچنین شما میتوانید از ویدئو های آپارات خوب خودت دیدن فرمایید و مطالب مرتبط مورد نیاز خود را در آن بیابید.

 

 

این مطالب را هم حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Exclamation Triangle Check code