رشد و توسعه فردیمهارت های زندگیهمه مقالات

چرا غذاهایی می خورم که می دانم باعث بیماری ام خواهند شد ؟

خوردن غذاهای مضر

اگر خوراکی خوشمزه باشد ، دوست دارم آن را بخورم . می‌دانم اگر آن تکه کیک را بخورم بعداً بیمار می‌شود با این حال آن را می‌خورم . خوردن غذاهای تند و پر ادویه برایم خوب نیست ، با این حال که حالم را خراب می‌کند از آن نمی‌گذرم.

تحلیل برای خوردن غذاهای مضر

هر چند وقت یک بار مرتکب چنین رفتارهایی می‌شویم . به همین علت است که اغلب افراد مبتلا به سوء هاضمه هستند . افراد چاق به نظر می‌رسد برای خود ارزش قائل نمی شوند و بی نظم و تنبلند.

از طرفی ، کسانی که از بی اشتهایی مفرد و رنج میبرند ، افرادی بیمار و رنجورند که نیاز به توجه و درک دیگران دارند. دلیل این سوء تعبیر این است که ما غذا خوردن را عملی لذت بخش و خوشایند می دانیم .

بنابراین امتناع از این کار خوشایند ، به این معناست که شما می بایست از نظر روحی بیمار باشید بدیهی است که لذت ، مطلوب است و درد و رنج ، مذموم.




در بعضی از افراد مقیاس سنجش درد – لذت از تعادل و توازن خارج شده است . اگر شما دائما در حال خوردن ، نوشیدن ، انجام کارهای هستید که می دانید باعث درد و بیماری تان می شود ، با مشکل مواجه هستید .

شما بصورت آگاهانه به خود می‌گویید هرچند وقت یکبار شایستگی انجام دادن چنین عملی را دارید و امیدوارید پس از انجام آن احساس بدی نداشته باشید اما در ناخودآگاهتان اتفاق دیگری رخ می دهد احساس می‌کنید زندگیتان مملو از درد و رنج است و شما نیاز دارید هر طور که شده خوشی و لذت را به دست آورید. عواقب آن در نظرتان ناچیز و کم اهمیت است ، زیرا معتقدید که زندگی به هر حال پر از درد و رنج است شما نسبت به آینده نا مطمئنید و به همین دلیل احساس می کنید تا حد ممکن می بایست از لذتهای زندگی فعلی بهره مند شوید.

این طرز تفکر باعث می‌شود تا تبدیل به فردی پشت گوش انداز شوید شما هر آن چیزی را که برایتان درد و ناراحتی همراه داشته باشد به تعویق می‌اندازید مثل رفتن به دندانپزشکی .

 برای خوردن غذاهای مضر

اگرچه تعلق به معنای متحمل شدن درد و رنج بیشتری در آینده است ، اما توجهی به آن نمی کنید توجه شما فقط محدود به اینجا و زمان حال است .




قبل از تحمل هرگونه ناراحتی در زمان حال انتظار داریم تا اوضاع زندگی تان بهتر شود توجیه شما این است که با داشتن عوامل مثبت و لذت بخش در زندگی می توانید مشکلات و دردهای زندگی را بهتر تحمل کنید.

اتفاقی که در اینجا می‌افتد این است که شرایط بدتر و بدتر خواهد شد ، شما در هر کجا و هر چیز به دنبال یافتن خوشی و لذت خواهید بود و در این بین جوانب دیگر زندگی تان را نادیده خواهید گرفت بدین ترتیب به طور حتم کنترل زندگی از دستتان خارج می‌شود و وقتی که زندگی برایتان کاملاً غیرقابل تحمل گردد ممکن است به مواد مخدر ، الکل و حتی خودکشی روی آورید بعدها شاید به نوعی دریابید که چنین رفتاری برای زندگی‌تان مضر و مخرب است اما به جای دوری کردن از آن ممکن است با شدت و سرسختی بیشتری آن را ادامه دهید چرا که می خواهید خود را به خاطر اشتباهات و بی توجهی به محیط ، تنبیه کنید.

راهکار برای حل خوردن غذاهای مضر

اگر فرد پشت گوش اندازی هستید ،پس در مورد غذا خوردن هم همین کار را بکنید قبل از شیرجه زدن به طرف ظرف غذا قدری دست نگه داری. به این فکر کنید که چند ساعت پس از خوردن غذا خوردن چه حالی خواهید داشت .

به جای اینکه به لذتی که در هنگام غذا خوردن به شما دست می دهد فکر کنید ، به تاثیرات و عوارض جانبی آن بیندیشید . آنگاه در صورت امکان غذای وسوسه انگیز را دور بریزید یا فکر دیگری به حالش بکنید و دیگر دم پر آن نروید.

راهکار برای حل خوردن غذاهای مضر

فروشگاه الو کالا

برنامه غذایی هفتگی برای خود درست کنید. گاهی داشتن برنامه ریزی برای آنچه که می‌خواهید بخورید در کنترل میل و اشتهای تان بسیار مفید است .

مطمئن شوید که در انتخاب های غذایی تان تنوع و خوش طعمی را لحاظ کنید. یا به اندازه یک وعده غذا بپزید یا قبل از اینکه اقدام به خوردن کنید، مقدار اضافی را فوراً در فریزر قرار دهید در این صورت اگر تمایل داشته باشید که غذای بیشتری بخورید ، مجبورید ساعتی صبر کنید تا یخ غذا آب شود. ( استفاده از مایکروویو برای اینکار جرزنی است )

هنگام غذا خوردن از طعم و مزه غذایی که انتخاب کردید لذت ببرید. خوب خودت

به یاد داشته باشید که غذا صرفاً برای ایجاد لذت روحی نیست ، بلکه برای تغذیه بدن و برطرف کردن نیازهای آن لازم است ، پس بهتر است غذای بخوریم که باعث تندرستی شود نه بیماریمان.

روی خود سرمایه گذاری کنید هر روز کاری را انجام دهید که برای آینده تان مفید باشد. این کار می تواند هر چیزی باشد از حذف کردن دسر گرفته تا تمیز کردن خانه تان .

به محض این که نسبت به آینده تان اشتیاق و علاقه نشان دهید ، احساس بهتری نسبت به امروز خود خواهید داشت و این کارهای ساده پیامی را به ضمیر ناخودآگاهتان مخابره می‌کند مبنی بر اینکه از آنچه که هستید رضایت دارید و می‌خواهید آینده بهتری برای خود بسازید.

منبع : دیوید جی . لیبرمن


ممکن است در رابطه با مقاله چرا غذاهایی می خورم که می دانم باعث بیماری ام خواهند شد این مطالب هم علاقه داشته باشید:

💡چرا وقتی گرسنه نیستم ، غذا می خورم ؟

💡اطلاعاتی ضروری درباره ی عوامل و علائم بروز افسردگی در زندگی

💡اعتیاد به پرخوری

💡همچنین شما میتوانید از ویدئو های آپارات خوب خودت دیدن فرمایید و مطالب مرتبط مورد نیاز خود را در آن بیابید.

 

این مطالب را هم حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Exclamation Triangle Check code