مسائل کودکان و نوجوانانهمه مقالات

نکاتی مهم درباره از شیر گرفتن کودک

گرفتن کودک از شیر مادر و نکات مربوط به آن

اگر قصد گرفتن کودک از شیر را دارید توصیه می شود تا هشت ماهگی این کار را نکنید ولی بین ۸ تا ۱۴ ماهگی از شیر گرفتن کودک باید به اتمام برسد.

اما نکته بسیار مهم این است که این عمل هرگز کمتر از ۲ هفته یا بیشتر از ۶ هفته نباید به طول بیانجامد زیرا در عین حال که باید به تدریج صورت بگیرد در مرحله باید متوقف شود.

راهکار و مهارت عملی برای گرفتن شیر

برای این امر بهتر است که کودک را از طریق شیر مادر با غذاهای دیگر آشنا کرد یعنی در حین استفاده از شیر مادر غذاهای دیگر نیز مخلوط شود تا کودک با بو و طعم آن غذا آشنا شود و با توجه به اینکه از شش ماهگی غذای دیگری به او می‌دهیم و آمادگی استفاده از شیر دیگری را نیز پیدا کند.

از آنجایی که شیر تا سال‌های بعد منبع اصلی و اساسی کودک است بهتر آن است وقتی که تصمیم به گرفتن کودک از شیر داریم آهسته آهسته شیر خشک به غذای اضافه شود به این معنا که مادر کم کم یک وعده یا دو وعده از شیر کودک کم کند یا شیر خودش را بدوشد و یا شیشه و غذاهای دیگری به او بدهد.

راهکار و مهارت عملی برای گرفتن شیر




مادر می‌تواند روزها شیر خود را بدوشد و در روز به فرزند شیر ندهد اما شبها که هم برای فرزند هم مادر راحت‌تر است شیر خود را در اختیار فرزند بگذارد فراموش نشود باید آهسته آهسته این زمینه را فراهم کرد.

معمولاً در هفته اول از شیر گرفتن کودک ، مادر مشکلاتی دارد و به همین دلیل رعایت اصولی تحت نظر پزشک ضروری است . اما خوشبختانه بین ۱۰ تا ۱۴ روز چشمه شیر خشک می شود و ناراحتی هایی از قبیل درد و تورم سینه نیز برطرف می شود.

از شیر گرفتن کودکی که با شیر خشک تغذیه شده است

اگر مادری برای تغذیه کودک از شیرخشک استفاده داشته است بهترین کار این است که اگر تصمیم دارید کودک را از شیر بگیریم زمانش می‌تواند به جای ۸ تا ۱۴ ماهگی از ۱۰ تا ۱۲ یا ۱۴ ماهگی باشد و بهتر است که دو کار انجام شود

آهسته آهسته ۵ درصد ، ۵ درصد آب به شیر اضافه شود خوب خودت

به طوری که ظرف حدود ۲۰ روز باشد و یا اگر کودک مقاومت می کند یک روز در میان ، ظرف مدت حداکثر چهل روز میزان شیر به حداقل برسد و شیر تبدیل به آب شود.




پس کودک از طریق شیشه شیر چیزی جز آب نمیخورد بعد آهسته آهسته سوراخ شیشه شیر را گشاد کنیم و یا نوعی از چرا خریداری کنید که کودک احتیاج به محض زدن نداشته باشد تا ظرف یک تا دو دقیقه مایع داخل آن تمام شود

کودکان از حدود ده ماهگی آمادگی خوردن آب و شیر را از لیوان دارند که باید قطر لیوان کم باشد و حداقل معقول رنگی باشد و عکسی زیبا داشته باشد

کودکان از حدود ده ماهگی آمادگی خوردن آب و شیر را از لیوان دارند

واکنش های اولیه کودک نیز طبیعی است و اگر کودک سرش را کنار می کشد و یا اگر آن را نمی‌خورد باید کاملاً پذیرفت و اگر با شیشه شیر بازی می کند علامت خوبی است و اگر کمی به داخل دهان می برد و بعد آن را بیرون می ریزد باید نسبت به این موضوع بی اعتنا بود و با دادن فرصت به کودک آهسته آهسته شیشه شیر را با میل خودش و با آرامش کنار بگذارد.

توصیه این است که تا ۱۸ ماهگی برخی از اوقات در شب به کودک باید شیشه شیر را داد ولی بعد از ۱۸ ماهگی بهتر است که شیشه شیر کنار گذاشته شود تا کودک دچار تثبیت دهانی نشود.

فروشگاه الو کالا

زیرا خیلی از اوقات بچه‌ها در روز بیش از دو یا سه ساعت از مک زدن و یا شیشه شیر استفاده نکردند

اما یا مادر بیش از ۱۴ ماه به فرزند شیر داده و از ۱۸ ماه گذشته و یا احتمالاً خوردن از شیشه شیر همچنان ادامه پیدا کرده و یا پستانک همچنان در دهن کودک بوده است.

شیشه خوردن از شیشه شیر

بنابراین تقریباً با پایان ۱۴ ماهگی باید تمام کوشش ها را انجام داد که از مادر شیر نخورد و شیشه شیر استفاده نکند و اگر احتمالاً از شیشه شیر می خورد سوراخ گشادی داشته باشد که واقعاً به اندازه حتی یک دقیقه هم وقت صرف نشود .

در نتیجه موضوع مک زدن کاملاً منتفی شود اگر در آغاز خواب ، کودک نیاز به خوردن پستانک داشت که به آرامش برسد ایرادی ندارد اما در صورت خواب عمیق پستانک را از دهان او خارج کنید.

منبع : دکتر هلاکویی


ممکن است در رابطه با مقاله نکاتی مهم درباره از شیر گرفتن کودک این مطالب هم علاقه داشته باشید:

💡تاثیرات مهم شیر دادن مادر به نوزاد

💡نکاتی کلیدی در رابطه با دوران شیر خوارگی

💡با چند توصیه درباره شیر خشک کودک آشنا شویم

💡همچنین شما میتوانید از ویدئو های آپارات خوب خودت دیدن فرمایید و مطالب مرتبط مورد نیاز خود را در آن بیابید.

;

این مطالب را هم حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Exclamation Triangle Check code