موفقیت مالیهمه مقالات

هنر خلاقیت چیست؟

 

هنر خلاقیت چیست؟

همه افراد خلاق هستند. در واقع هنر خلاقیت ویژگی اصلی افراد مثبت اندیش است که عزت نفس بالایی دارند.

سه مورد مهم در از عوامل تعیین کننده خلاقیت کدامند؟

تجربیات گذشته

نخستین عامل تجربیات گذشته است. آنچه در گذشته برای شما رخ داده، اثر زیادی بر میزان خلاقیت شما دارد. ایده پردازی برای افراد با تجربه امری معمولی و طبیعی می باشد. افراد غیر خلاق در کودکی در محیط های منفی بزرگ شده اند و این منفی نگری در محیط های مختلف کاری و زندگی ادامه دار است.

قدرت حال

دومین عامل تعیین کننده هنر خلاقیت شما، شرایط کنونی شماست.




شخصی که شما می بینید.

سومین عامل تعیین کننده، تصویری است که از خود دارید. آیا خود را شخصی خلاق می دانید؟ آیا هنر خلاقیت را در خود می یابید؟ با توجه به تحقیقات ۹۵ درصد افراد استعداد کار با خلاقیت بالا دارند. کلید آزاد سازی خلاقیت و دستیابی به هنر خلاقیت این است که خود را فردی بسیار خلاق بدانید.

شباهت بازی گلف و هنر خلاقیت در چیست؟

یکی از راه های برنده شدن در بازی گلف این است که خود را به عنوان یک گلف باز حرفه ای تصور کنید، این کار بازی شما را به سرعت بهبود می بخشد. در مقابل خلاقیت هم چنین است. هنر خلاقیت این است که خود را شخص بسیار خلاقی تصور کنید و مدام به خود بگویید من یک نابغه هستم!

خود را همیشه شخص خلاقی تصور کنید. تصور کنید هیچ مشکل، هدف و مانعی نیست که نتوانید توسط ذهن خلاق، ایده پردازی و هنر خلاقیت خود، به آن بپردازید.

 

هنر خلاقیت چیست؟




 

از هنر خلاقیت خود برای مشکلات زندگی استفاده کنید.

کمال گرایی

همه افراد ذاتا خلاق هستند و هنر خلاقیت درون آنها نهفته است. خلاقیت ابزاری است که به انسان کمک می کند تا از عهده مشکلات برآمده و غیر قابل اجتناب باشد و همچنین بتواند با چالش های روزمره زندگی خود رو به رو شود. تنها تفاوت در این است که بعضی افراد از این خلاقیت نهایت استفاده را نمی کنند و بعضی دیگر از آن بهره زیادی می برند.

افراد زیادی دوست دارند خلاق باشند، ولی نمی شود.

افراد زیادی هستند که به هنر خلاقیت خود باور ندارند. این افراد گاه می گویند که احساس می کنند خلاق نیستند در صورت این که همه ما از بدو تولد دارای هنر خلاقیت هستیم، فقط می بایست از آن استفاده صحیح کرده و آن را آزاد کنیم.

روشی شگفت انگیز برای تحریک هنر خلاقیت چیست؟

تصور کنید در یک فنجان قهوه مقداری شکر می ریزید و آن را می نوشید، تعجب نکنید از این که هنوز تلخ است، زیرا شما هنوز آن را هم نزده اید، خلاقیت هم چنین است. باید آن را درون خود حل کنید تا با همه وجود و ذهن و افکار شما آمیخته شود.

فروشگاه الو کالا

تنها با اختصاص ۳ عامل می توانید خلاقیت را تحت کنترل خود در بیاورید.

اهداف دلخواه

هر چه خواسته های خود را شفاف تر بیان کنید، مثبت اندیش باشید و هیجان بیشتری را برای دستیابی به اهدافتان داشته باشید، خلاق تر خواهید بود و ایده های بیشتری به ذهنتان می رسد.

هیچ فرد غیر خلاقی وجود ندارد مگر آن که بدون هیچگونه انگیزه ای زندگی کند. چه چیزی را بیشتر از همه می خواهید؟ همان چیزی که می خواهید محرک ایده هایی است که برای رسیدن به هدف خود دارید.

 

هنر خلاقیت چیست؟

مشکلات دشوار

مشکلات بزرگ ترین محرک ها برای جلوگیری از رسیدن شما به هدفتان هستند. شفافیت برای تفکر خلاقانه ضروری است. روش دستیابی به این شفافیت بدین شکل است. هدف کلی و  جزعی خود را مشخص کنید. سپس از خود بپرسید :”چرا قبلا به این هدف فکر نکرده و به آن نرسیدم؟”، “بزرگ ترین و مهم ترین عاملی که مانع از رسیدن من به این هدف شده، چیست؟”

پس از طرح این سوالات، ذهنتان به صورت متداوم شروع به خلق ایده های مختلف می کند و تا آن مشکل را حل نکرده و مانع را از سر راه بر ندارد، دست از خلاقیت و کشف ایده های جدید، نمی کشد.

سوالات متمرکز

سوال بپرسید. پرسیدن سوال های متفاوت از دیگران و اطرافیانتان شما را وادار به فکر کردن و خلق ایده های بیشتر در رابطه با شرایط موجود می کند. باید از خود سوالات دشواری بپرسید که جواب های آن ها، پاسخ های منحصر به فرد و خلاقانه باشد.

و حالا وقت آن است که به آزمایش فرضیه ها بپردازید.

یکی از هنر های خلاقیت این است که مدام فرایض خود را مورد آزمایش قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که اهداف، مشکلات و سوالاتی که مطرح می کنید، به شرایط کنونی و حال شما

و زندگی تان شباهت داشته باشد، به این دلیل که کوچکترین اشتباه در رابطه با اهداف غلط و یا مشکلات اشتباه و تمرکز کردن روی آن ها، ضرر های بسیار و زیان باری به همراه دارد.

فرضیات واضح شما چیست؟

همیشه از خود بپرسید فرضیات شما چه چیز هایی هستند؟ بدانید که بسیاری از فرضیات شما در رابطه با زندگی و مشکلات شما، اشتباه و یا کاملا اشتباه هستند. فرضیات پنهان و نا خودآگاه خود را شناسایی کنید. مهم تر از همه به این فکر کنید از محبوب ترین فرضیات شما اشتباه از آب در آیند، چه اتفاق هولناکی خواهد افتاد؟!

فرضیات اشتباه منشا هر شکستی می باشد. هر گاه با مشکلات، مقاومت یا دشواری هایی مواجه شدید از خود بپرسید فرضیات من چیست و اگر فرضیات من اشتباه باشند، چه اتفاقی ممکن است بیفتد.

 

این مطالب را هم حتما بخوانید

1 دیدگاه

  1. بازتاب: sepide

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Exclamation Triangle Check code