رشد و توسعه فردیمهارت های زندگیهمه مقالات

چرا بیشتر از خودم مواظبت نمیکنم من که آدم تنبلی نیستم ؟

 از خودم مواظبت نمیکنم 

از لحاظ  عاطفی ، جسمی یا روحی ابداً کاری که باعث می‌شود احساس شادی و تندرستی بکنم انجام نمی‌دهم می‌دانم که با انجام چنین کارهایی خوشحال می‌شوم اما نمی‌توانم اولین گام را بردارم در گذشته بارها و بارها سعی کردم تا از این حالت خارج شوم اما هرگز در این زمینه پشتکار لازم را نداشته ام.

تحلیل از خودم مواظبت نمیکنم 

مواظبت کردن و اهمیت دادن به خود به معنای سرمایه گذاری برای خود و آینده تان است و سرمایه گذاری برای آینده معمولاً به معنای ترک بعضی از لذتهای امروز.

به عنوان مثال ، نخوردن شیرینی در امروز به معنای داشتن سایز کمر باریک در آینده است. در بحث سلامت جسمی معمولاً فاکتور غالبی وجود دارد که این معامله را ناخوشایند جلوه می‌دهد .

تحلیل از خودم مواظبت نمیکنم 

شما خود را درگیر فعالیت هایی که منافع بلندمدت دارد نمی کنید ، چرا که اساساً از چنین فعالیت‌هایی میترسید از این واهمه دارید که با بهبود سبک زندگی و سلامت جسمی از لحاظ روحی و عاطفی صدمه ببینید .




ترس ناخودآگاه شما این است که در این صورت شما بیشتر از دوستان و اعضای خانواده‌تان زندگی خواهید کرد.

داشتن عمر طولانی به معنای این است که می بایست درد و رنج از دست دادن عزیزان تان را تحمل کنید خود را اینگونه توجیه می کنید که هیچ ضمانتی در زندگی وجود ندارد و از آنجا که ممکن است فردا با اتوبوسی تصادف کنید پس بهتر است همین امروز از زندگی‌تان لذت ببرید.

اما متاسفانه اغلب قادر نیستید تا از خود و زندگیتان لذت ببرید شاید حس لذت را بشناسید ، اما بعید است چیزی از خوشبختی بدانید فعالیت‌هایی که انتخاب می کنید همه به خاطر خشنودی و رضایت های آنی می باشد نه به دست آوردن رضایت بلندمدت .

راهکار از خودم مواظبت نمیکنم 

به جای پشت گوش انداختن کارها ،همین حالا آستین‌ها را بالا بزنید و دست به کار شوید و بدانید که مواظبت کردن از خود ، هم به نفع امروزتان است هم به نفع فردایتان. درست مثل ریختن پول خرد هایتان در قلک.

راهکار از خودم مواظبت نمیکنم 




انجام دادن کارهای کوچک به طور مستمر در هر روز منافع زیادی در بر خواهد داشت تصمیم بگیرید تا از خود بهتر مواظبت کنید و به خود قول دهید که در طول روز کار مفید را در این رابطه انجام خواهید داد و تا زمانیکه آن کار را نکرده اید به رختخواب نروید .

خود را در پیری در حالی که روی صندلی نشسته و مشغول استراحت اید تصور کنید چه احساسی دارید میزان سلامت جسم شما در ۴۰ ، ۵۰ ، ۶۰ و ۷۰ سال آینده چقدر است ؟ آیا همچنان پر انرژی و سرزنده اید؟ و یا  پر از درد و مرض ، برای اینکه در جوانی خوب از خودتان مواظبت نکرده اید ؟

به رفتار خود با دیگران ، کسانی که از شما بزرگتر یا کوچکترند توجه کنید وقتی احساس تندرستی می کنید حال در هر سنی که باشید ، تمایل دارید تا با دیگران به شکلی مثبت رفتار کنید همه ما دوست داریم تا با افراد مثبت و سالم در ارتباط باشیم .

در واقع تعداد کمی از ما تمایل دارند تا با کسانی که دائماً بیمار ، ناتوان و گرفتارند ارتباط داشته باشند .حتی اگر بیش از اعضای خانواده و دوستانتان عمر کنید می توانید تا پایان عمر روابط خوب و مفید با دیگران برقرار کنید اما این تنها در صورتی ممکن است که سالم بماند.

منبع : دیوید جی .لیبرمن

فروشگاه الو کالا

ممکن است در رابطه با مقاله چرا بیشتر از خودم مواظبت نمیکنم من که آدم تنبلی نیستم این مطالب هم علاقه داشته باشید:

💡چگونه بر تنبلی خود غلبه کنیم ؟

💡چرا به برنامه ریزی برای آینده هیچ تمایلی ندارم؟

💡چگونه مثبت اندیشی در رسیدن به موفقیت موثر است ؟

💡همچنین شما میتوانید از ویدئو های آپارات خوب خودت دیدن فرمایید و مطالب مرتبط مورد نیاز خود را در آن بیابید.

 

این مطالب را هم حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Exclamation Triangle Check code