رشد و توسعه فردیهمه مقالات

چرا ترجیح می دهم به دیگران کمک کنم ؟

ترجیح می دهم به دیگران کمک کنم

نیازها و خواسته هایم را قربانی دیگران می کنم. از خواسته هایم می گذرم و برنامه هایم را تغییر میدهم تا بتوانم به کسانی که به من نیاز دارند کمک کنم. حتی به قمیت این که تمامی کارهایم را رها کنم باز هم برای کمک کردن به دوستان آماده ام.

تحلیل ترجیح می دهم به دیگران کمک کنم

البته بشر دوستی صفتی پسندیده است، اما وقتی خواسته هایتان را به خاطر منافع دیگران کنار می گذارید در اینجا مسأله ای فراتر از بشر دوستی مطرح است. ممکن است ترجیح دهید از دیگران مواظبت کنید، چرا که با این روش از مشکلات تان دور می شوید. نصیحت کردن دیگران خیلی ساده تر از بررسی و سنجیدن زندگی خودمان است.

تحلیل ترجیح می دهم به دیگران کمک کنم

در موارد حادتر، نه تنها وقت خود، بلکه گاهی همه ی زندگیتان را به دیگران اختصاص می دهید. احساس می کنید در زندگی شخصیتان قادر نیستید به چیزهای بزرگ دست یابید، بنابراین خود به دیگران و براورده کردن نیازهایشان می کنید.

انگیزه ی افرادی که خودشان را وقف خدمت به انسانیت می کنند متفاوت است. خوب خودت




این افراد به کمک دیگران می روند زیرا احساس می کنند هدف شان در زندگی همین است. اما شما این کار را به بهای زندگیتان انجام می دهید.

از شور و شوق و لذت های زندگی می گذرید، چرا که احساس می کنید سزاوار و شایسته ی داشتن یک زندگی خوب و ارزشمند و مفید نیستید.
با خود کم بینی و احساس حقارت، لیاقت و ارزش خود را منوط به نظرات دیگران میدانید. در نتیجه، بیشتر به نظر و عقاید دیگران در مورد خود اهمیت می دهید تا نظر خودتان.

راهکار ترجیح می دهم به دیگران کمک کنم

از دیگران کمک بگیرید بدون این که به خود بگویید روزی باید تلافی کنید. اگر همیشه برای دیگران نقش یک فدایی را ایفا کرده اید، شاید این مشکل ترین کاری باشد که تا به حال انجام داده اید، اما حتما این کار را انجام دهید.

از اطرافیانتان بخواهید تا به شما لطف و کمک کنند. خوب خودت




اگر آنها واقعا لیاقت دوستی را داشته باشند از درخواست تان ناراحت نمی شوند. درواقع خوشحال هم خواهند شد از این که بالاخره می توانند کاری برایتان انجام دهند( شاید سالها تلاش کرده اند چنین کاری را انجام دهند اما موفق نمی شدند.) اگر تصور کنید با درخواست کمک از دیگران، آنها فکر می کنند شما خودخواهید، به خود بگویید که با این روش، یعنی با خوشحال کردن آنها در مورد این که می توانند کاری برایتان انجام دهند، می توانیدبه آنان کمک کنید.

راهکار ترجیح می دهم به دیگران کمک کنم

هدف از این تمرین این است که از لطف و بخشش دیگران منتفع شوید ، نه این که خود را بیشتر مدیون آنان احساس کنید.

یاد بگیرید هیچ اشکالی ندارد اگر گاهی به همسر یا دوست تان اجازه دهید تا شام بپزد صورتحساب ها را بپردازد یا اتومبیل را برای تعمیر به تعمیرگاه ببرد. دقت بیشتری را به خود اختصاص دهید یا یک استراحت درست و حسابی بکنید.

مجددا با اهدافتان ارتباط برقرار کنید. قبل از این که برای دیگران کاری انجام دهید از خود این سؤال را بپرسید: «آیا من این کار را به دلیل این که او را دوست دارم انجام می دهم یا به خاطر این که می خواهم او مرا دوست بدارد؟» تفاوت میان احترام گذاشتن و ارج نهادن به خواسته های تان و برآورده کردن آرزوهای دیگران تنها به خاطر جلب نظرشان را بشناسید.

فروشگاه الو کالا

از لطف و بخشش دیگران منتفع شوید

اگر انگیزه و هدف تان برای کمک به شخصی این است که وادارش کنید شما را دوست بدارد یا این که در نظرش دوست داشتنی جلوه کنید، پس اصلا چنین کاری را انجام ندهید. باید بیاموزید هر کاری را فقط به خاطر خود و دلایل تان انجام دهید نه به خاطر دیگران.

در زندگی به چه چیز عشق و علاقه دارید؟ دلیل انجام کارهایتان چیست؟ همین حالا علائق و اشتیاقهای تان را ارزیابی کنید. مهم ترین اهداف و علاقه مندیهای تان و دلیل اهمیت شان را یادداشت کنید.

داشتن چنین اهدافی چه فوایدی برایتان دارد؟ برای رسیدن به این اهداف شور و شوق داشته باشید و تصور کنید که همین حالا به آنها دست یافته اید. با تجسمی واضح و شفاف، در جهت تحقق اهدافتان گام بردارید.

منبع : دیوید جی .لیبرمن


ممکن است در رابطه با مقاله چرا ترجیح می دهم به دیگران کمک کنم به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

💡آیا ویژگی های یک دوست خوب را می دانید ؟

💡چگونه معاشرت با افراد مناسب شما را به سمت موفقیت میبرد ؟

💡رازهای تقویت انگیزه

💡همچنین شما میتوانید از ویدئو های آپارات خوب خودت دیدن فرمایید و مطالب مرتبط مورد نیاز خود را در آن بیابید.

این مطالب را هم حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Exclamation Triangle Check code