موفقیت مالیهمه مقالات

چگونه ثروتمند شویم ؟

فراوانی ثروت در جهان هستیم

ثروت در واقع به تمام منابع و اشیا و داشته هایی که در اختیار یک فرد برای داشتن راحتی و رفاه در زندگی قرار داره گفته میشه، ثروت یا به طور طبیعی وجود داره یا غیر طبیعی و ساخته دست بشره که به دو صورت مستقیم یا غیرمستقیم میشه از ثروت استفاده کرد .

معنای ثروت در موفقیت همه ما در نگاه اول و تعریف ساده تری از ثروت به پول فکر می کنیم و برداشت ما از کلمه ثروت همون پول و اسکناسه و بارها شنیدیم، و گفتیم که هرکسی پول بیشتری داشته باشه لزوما ثروتمند تره، اما باید بهتون بگم که پول هم جزیی از ثروت می تونه باشه، بله درست شنیدید خود پول به معنای ثروت نیست و پول یا دارایی یک بخش مهم از ثروته که در ادامه تموم موارد ثروت رو باهم بررسی میکنیم .

ثروت های رایگان و طبیعی جهان هستی

ثروت های طبیعی که در جهان هستی ما وجود دارن مثل منابع بی شمار آب دریاها و اقیانوس ها، انرژی پایان ناپذیر خورشید، جنگلها، دشت ها، کوهها چشمه ها و رودها، علفزارها، نیروی جاذبه ماه و وجود ستارگان، کهکشان ها و …

ثروت های رایگان و طبیعی جهان هستی

کلی منابع دیگه از ثروت های طبیعی در جهان هستی وجود داره که اگه بخوایم تک به تک بنویسیمشون یه لیست بلند بالا که انتهایی نداره باید نوشته بشه.
این ها ثروت ها و منابع طبیعی هستن، که اصلا ربطی به پول فیزیکی ندارن و بشر با استفاده ازین منابع و ثروتهای بی نهایت می تونه به پول و دارایی نامحدود برسه.




اگه و فقط اگه درست و با طراحی و برنامه ریزی از این منابع استفاده کنه، این منابع برای هر شهر یا کشور یا قاره ای منابع ملی و ثروت های خدادادی که مربوط به اون ناحیه هستش محسوب میشه .

ثروت اصلی ما چی میتونه باشه ؟

اشخاص هم میتونن در جهت منافع ملی کشور یا مملکتشون از اون منابع هم برای خودشون پولسازی کنن و هم خدمات حیاتی و مفیدی رو به جامعه شون عرضه کنن.

ثروت اصلی ما چی میتونه باشه

اما یه چیز مهمی که باید بدونیم اینه که ثروت اصلی در درون و وجود ماست و دقیقا مثل احساس خوشبختی یه حس درونی و ذهنیه. چه بسا افرادی که از نظر وضعیت مالی شرایط خوبی ندارن اما درعوض ذهن و فکر ثروتمندی دارن و با تفکرات و خلاقیت خودشون از کمترین منابع بیشترین استفاده رو میکنن.

به پول و دارایی های مالی میرسن وخودشون رو جزء قشر ثروتمند جامعه معرفی میکنن نمونه های زیادی از این افراد رو دیدیم و می تونیم به چارلی چاپلین، جیم کری، مارک زاکربرگ و.. اشاره کنیم.




اکنون بررسی پول در زندگی شما :

پول یک ثروت فیزیکیه که در دوره های مختلف با طرح ها و شکل ها و از جنس کاغذ یا سکه دیده شده و وسیله ای برای خرید و فروش و استفاده از لوازم و امکانات حیاتی زندگی هرشخصی محسوب میشه.

پول یک معیار برای تجارت و انجام فعالیت هایی در زندگی افراده و در هر دوره ای به شکلی خاص وجود داشته.

پول یک معیار برای تجارت

حتی در زندگی انسانهای نخستین افراد نیازهای شخصیشون رو با پول تامین میکردن، البته پول در اون دوران به شکل امروزی دنیای ما نبوده در هر دوره ی برای پول یک معیارخاصی وجود داشته. افراد خرید و فروش ها رو با اشیا قیمتی، مثل سنگ، آتش، پوست حیوانات، چوب و هرچیزی که به عنوان معیار خرید در اون دوران بوده انجام میدادن.

با گذشت زمان و تکامل تدریجی، دنیای بشری پول به صورت کنونی دراختیار افراد قرار گرفته و در هر ناحیه وکشور و منطقه ای شکل و جنس خاصی با میزان ارزش متفاوتی رو به خودش اختصاص داده: پول و ثروت چه از آن خوشمون بیاد و چه نیاید بخش بزرگی از زندگی ماست، متاسفانه اکثر مردم متوجه نمی شوند که اصلا پول چیست پول نماد مناسبی است که ارزش کالاها و خدماتی که بین مردم رد و بدل می شود را نشان می دهد و اندازه می گیرد.

فروشگاه الو کالا

پول و باورهای ناشناخته ی ما

ما در دنیایی زندگی می کنیم که تعریف خاصی از پول و ثروت برای ما مشخص شده و به گونه ای آموزش دیدیم که یاد گرفتیم، برای به دست آوردن پول باید یک حرفه یا شغل داشته باشیم و بنا به نوع اون حرفه و کار خود می تونیم میزان پولی رو که قراره دریافت کنیم کم یا زیاد نماییم . موفقیت در کار در درجه اول بستگی به مهارتها و دانش ما در اون زمینه داره و ما هر چقدر در اون شغل و حرفه ورزیده و ماهرتر باشیم درآمد بیشتری رو کسب می کنیم اما باید بدونیم که این باورهای ما هستن که پول رو به زندگی ما جذب میکنن یا کاملا برعکس پول رو از دسترس ما دور نگه میدارند.

پول و باورهای ناشناخته ی ما

رابطه پول با باورهای شما :

حالا شاید بگید پول داشتن چه ربطی به باورهای وجودی ما داره باید در جواب این سوالاتون بگم که دقیقا این باور ماست، که بر تمام ذره ذره زندگی ما تاثیر میزاره و کسب پول هم جزیی از زندگی ماست، پس باور مثبت یا باور مخرب میتونه نقش به سزایی در داشتن یا نداشتن پول در زندگی ما ایفا کنه، از جمله باورهای اشتباه ما در مورد پول، یه باور قدیمی و مخربه که در وجود ما شکل گرفته: ما به همون میزان ساعت کاری و با توجه به فعالیت فیزیکی خودمون میتونیم همون قدر درآمد داشته باشیم. که همه چی به باور ما بستگی داره ما می تونیم این باور رو در خودمون داشته باشیم.

و هر روز تقویتش کنیم که کار فیزیکی سخت معادل و مساوی همون مقدار پوله، در عوض فردی دیگه این باور رو داشته باشه که پول و ثروت به صورت فراوان و نامحدود در دنیا وجود داره و من می تونم با کار فیزیکی کمتر و تلاش ذهنی بیشتر در ساعت های کمتری از شبانه روز پول خیلی بیشتری از حد انتظار دربیارم .

دلیل سخت پول در آوردن شما چیست؟

پس همه این ها برمی گرده به باورهای ما، اگه ما امروز با پول درآوردن مشکل داریم به دلیل فونداسیون اشتباه ذهن ماست، که در خانواده و جامعه به این صورت آموزش دیدیم و باورهای مخرب و اشتباه ما در مورد پول به راحتی اونو از زندگی ما دور میکنه، در صورتی که ما باید بدونیم که هرانسانی با باوری درست و سازنده میتونه آهنربای جذب پول باشه و پول به راحتی به دست میاد.

دلیل سخت پول در آوردن شما چیست

در سطر پایین به چندتا باورهای درست و مثبت برای جذب پول و ثروت اشاره میکنم، خوب دقت کنید که این جملات و باورها باید حس وحال خوب در ما ایجاد کنه و تنها از سررفع تکلیف و به ظاهر اون هارو تکرار نکنیم .

شگفت انگیز ترین باورهای ثروت آفرین

من آهنربای جذب پول و ثروتم و توانایی به دست آوردن پول زیاد و نامحدود رو در وجودم دارم .

پول به راحتی و آسونی به دست میاد و کسب پول و درآمد برای من کار بسیار لذت بخشه خوب خودت

پول می تونه یکی از عوامل خوشبختی زندگی هر انسانی باشه، ما به دنیا اومدیم که خوشبخت، ثروتمند ، آسوده و شاد باشیم و این دقیقا اصل هدف ما از به وجود اومدن بر روزی زمین اگه من در خانواده ای فقیر و بی پول به دنیا اومدم مقصر نیستم ولی اگه در همین شرایط تا ابد باقی بمونم مقصرم من باید از این همه ثروت و منابع خدادادی و طبیعی استفاده کنم و خودم رو به ثروت و پول برسونم.

شگفت انگیز ترین باورهای ثروت آفرین

۵ راه سریع برای اینکه پولدار شویم

برای اینکه پول وارد زندگیمون بشه راههای زیادی وجود داره اما ما در اینجا به ۵ مورد می نگریم و اونارو باهم بررسی میکنیم

۱. ساختن باور مثبت و درست

اول از همه باید روی باورهای خودمون در مورد این پدیده کار کنیم همون جوری که در بالا توضیح دادم تمرکزمون رو، روی نقاط مثبت داشتن پول بزاریم، و با تغییر و تحول دراین ذهنیت بتونیم حس خوشایندی نسبت به داشتن پول در خودمون ایجاد کنیم .

برای اینکه به پول نزدیکتر بشیم و به صورت عملی بهش بدستش بیاریم نیازمند اصلاح یکسری باورهای نهادینه شده هست خوب خودت

که سالهاست به مغز ما چسبیده و مثه عایق عمل میکنن و نمیزارن این ثروت و پول جاری بشه در زندگی ماست.

۲. ارزش گذاری پول

یعنی این که ما به پول بهاء بدیم و اون رو جزء یکی از ارزش های شخصی زندگیمون به حساب بیاریم و به این موضوع واقف باشیم، که داشتن پول در زندگی می تونه کلید گشاینده خیلی از درهای بسته باشه. منظور ما اینجا وابستگی به پول نیست، بلکه اینه که باهاش دوست باشیم و بهش احساس خوب داشته باشیم و باهاش ارتباط عالی برقرار کنیم و براش ارزش قائل بشیم و قدر بدونیم و باهاش بدرفتاری نکنیم همیشه بهش برسیم و در جاهایی که قابل احترامن نگهداریش کنیم، و باهاش رفتار عالی داشته باشیم.

ارزش گذاری پول

۳. اقدام برای ایجاد کسب و کار

ما با توجه به دانش و نوع مهارتی و شرایطی که داریم برای انجام و راه اندازی یک کسب و کار مناسب اقدام کنیم با استفاده از توانایی ها و ثروت های درونی وجود ما که همون استعداد و خلاقیت و نبوغ ذاتیه برای ادامه و پیشرفت شغل و کسب و کارمون راه کارهای درست ارائه
بدیم و بتونیم مقدمات درآمد زایی و رسیدن به پول رو فراهم کنیم.

با هر سرمایه ی که دارین کارتونو شروع کنین خوب خودت

اگه تجربه لازم رو داریم اگرم تجربه ندارین برای چند ماه برین شاگردی کنین، و کار رو یاد بگیرین و بعد خودتون کسب و کارتون رو راه بندازین

۴. آموزش و تکثیر افراد متخصص

بعد از راه اندازی و پیشرفت درحرفه و شغلمون افراد مناسبی رو انتخاب کنیم برای دادن آموزش به اونها در اون زمینه خاص و مدلی از خودمون رو در وجود اونها تکثیر کنیم، که در جاها و مرکزهای مختلف شغلی بتونن مفید واقع بشن و درآمدزایی کنند و از طریق اون افراد ما در کنار شغل خودمون درآمدی اضافی رو کسب کنیم وقتی ما مولد باشیم و ارزش آفرینی کنیم به جهان این فرکانس رو میفرستیم که ما انسان های ارزشمندی هستیم و وقتی احساس ارزشمندی داشته باشیم، و به پیشرفت جهان کمک کنیم جهان مزدشو بهمون میده، و رزق و روزی رو وارد زندگیمون میکنیم وقتی ما به یک کارآفرین تبدیل بشیم درآمدمون بیشتر میشه و به پول بیشتری دست خواهیم یافت.

برای درک بیشتر ارزش انسان میتونین تحقیق کنید تا درک بهتری از انسانیت و ابزارای وجودیمون داشته باشیم .

۵. استفاده از اهرم زمان و انسان و ثروت

ما با به کار گیری افراد مناسب در کارمون و استفاده از نیروی اهرم حالا چه به صورت افراد خاص یا دستگاه ها و اشیا یا اهرم زمان بتونیم در کارهامون، سرعت لازم رو اعمال کنیم و با توجه به سرعت گرفتن انجام کارها درآمدزایی هم به تبع اضافه خواهد شد درآمد ما فقط با میزان عملکردمون افزایش پیدا میکنه آیا این جمله به معنی کار سخت و شدید فیزیکیه؟ خیر ما در بالا کلی درمورد این مبحث صحبت کردیم که پول و درآمد ربطی به ساعت های زیاد کاری ما، نوع تلاش فیزیکی ما نداره، این به این معنیه که ما در راستای کار و هدفمون چقدر خلاقانه با استفاده از نیروها و دست های پنهانمون که همون افراد آموزش داده شده یا اهرم های مختلف فردی و زمانی میتونه باشه سرعت و نحوه درآمد زایی مون رو به طور دلخواه بالا ببریم.

استفاده از اهرم زمان و انسان و ثروت

خیلی از افراد هستن که فقط با نشستن در یک جا و انجام دادن یه فکر و طرح خاص کاری و یا نشستن پای یه سیستم در طول روز کلی درآمد مشروع و قانونی به دست میارن . تفاوت این افراد با انسان هایی دیگه که همیشه اندر خم یک کوچه هستن در اینه که از قدرت فکر و ذهنشون در حل مسائل و تسریع و پیشبرد کارها استفاده میکنن درک و مفهوم بهتری در برخورد با مسائل از خودتون بروز بدین. در دنیا دو راه وجود داره یا اینکه اهرمی بشیم برای ثروتمند شدن دیگران یا اینکه دیگران اهرمی بشن برای ثروتمند شدن و رسیدن ما به خواسته هامون. که در مورد اول ما کارمند و کارگر دیگران میشیم و در مورد دوم کارآفرینی هستش .


ممکن است در رابطه با چگونه ثروتمند شویم به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

💡تفاوت فکر کردن افراد ثروتمند با دیگران در چیست ؟

💡چگونه می توان آهن ربای جذب پول شد؟

💡چطور سرمایه گذار خوبی باشیم ؟

شما میتوانید از ویدئو های آپارات خوب خودت دیدن فرمایید و مطالب مرتبط مورد نیاز خود را در آن بیابید.

این مطالب را هم حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Exclamation Triangle Check code