فروش و بازاریابیهمه مقالات

گرایش های بازاریابی در سال ۲۰۲۰ که شما باید آنها را بدانید !

گرایش های بازاریابی

 

در این مقاله با گرایش های بازاریابی و فناوری پیش برنده آنها آشنا می شوید.

بازاریابی در سال ۲۰۲۰ چالش برانگیز و جذاب خواهد بود. گرایش های بازاریابی فردا با بازار هزاره و جهش های بزرگ در فناوری شکل خواهند گرفت. کسب و کارها باید برای آخرین و جدیدترین گرایش ها گوش به زنگ باشند و از آنها به سرعت بهره ببرند. با قرار گرفتن در صدر تحولات اصلی که بر روی بازاریابی تاثیر می گذارند، شما می توانید کسب و کار خود را رشد دهید.در این مقاله به سه گرایش اصلی که می توانند در سال ۲۰۲۰ اتفاق بیافتند و هدایت استراتژی های بازاریابی شما می پردازیم.

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در بازاریابی

فناوری واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) حالا در تعاملات کسب و کار – کاربر رایج هستند. این فناوری ها تجربه های همه جانبه ای را به کاربران ارائه می کنند و این امکان را برای افراد فراهم می کنند با محصولات شما تعامل برقرار کنند. اضافه کردن فناوری های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی همچنین می تواند برای کسب و کار شما آگاهی از برند ایجاد کند.

اغلب، هیاهو در مورد واقعیت افزوده و واقعیت مجازی می تواند در برند شما ایجاد علاقه کرده، آن را به یادماندنی تر کند. با اضافه کردن محتوی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، شما می توانید مشارکت هایی را افزایش دهید که باعث نرخ تبدیل شما شوند. چند مورد استفاده مفید وجود دارد که نشان می دهند چگونه واقعیت افزوده و مجازی می توانند به نفع کسب و کار شما باشند.




امروزه، ابزارهایی نظیر Google Lens و ARKit شرکت اپل این امکان را برای افراد فراهم می کنند دوربین خود را به سمت یک تصویر بگیرند و اطلاعات دریافت کنند. الگوریتم های شناسایی تصویر می توانند یک تصویر را تشخیص دهند، اطلاعات را دانلود کنند، و آنها را بر روی صفحه نمایش کابر نمایش دهند.

 

 

واقعیت افزوده در صنعت زیبایی این امکان را برای افراد فراهم می کند آرایش را به صورت مجازی امتحان کنند تا ببینند چهره آنها بعد از آرایش چگونه می شود. برندهایی از قبیل Estee Lauder، Lancome، و Sephora ابزارهای واقعیت افزوده ای را ایجاد کرده اند که به افراد اجازه می دهند رژ لب و لاک ناخن را به صورت مجازی امتحان کنند. بدین طریق، مشتری ها می توانند برای خرید یک محصول مطمئن تر باشند.




Ikea نرم افزار Ikea Place را با فناوری واقعیت افزوده منتشر کرده است که این امکان را برای کاربران فراهم می کند خانه خود را به صورت مجازی مبله کنند. این نرم افزار نه تنها به کاربران کمک می کند هنگام خرید آنلاین اثاثیه و مبلمان راحت تر باشند، بلکه تجربه جالبی نیز هست.

از واقعیت مجازی برای ایجاد یک تجربه همه جانبه برای مشتری ها استفاده می شود. این فناوری در حال حاضر وارد صنعت ملک و مستغلات شده است؛ خریداران می توانند بدون حضور فیزیکی در محل از یک خانه بازدید کنند. از این فناوری در صنعت خودرو نیز استفاده می شود.

به عنوان مثال:

شرکت ولوو از فناوری واقعیت مجازی ای استفاده می کند که این امکان را برای کاربران فراهم می کند خودروی XC90 SUV این کمپانی را آزمایش کنند. این کار هیاهوی زیادی در مورد این شرکت به راه انداخت و ترافیک و مراجعه به این شرکت را تقویت کرد.

این مثال ها نشان می دهند اتخاذ واقعیت افزوده و واقعیت مجازی چگونه می تواند مشارکت افراد را تقویت کند و نرخ های تبدیل را افزایش دهد. این فناوری ها تعامل با برندها را تسهیل می کنند و به کاربران کمک می کنند درباره محصولات اطلاعات دقیقی را بدست آورند. خریداران برای خرید آنلاین بیشتر احساس راحتی می کنند زیرا تردیدها و عدم قطعیت آنها از بین می رود.

روش های زیادی وجود دارند که شما می توانید از فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی برای بازگو کردن داستان های غنی تر به مخاطبان خود استفاده کنید. آشنا شدن زودهنگام با این فناوری ها و وارد کردن آنها در کسب و کار خود مهم است. این فناوری ها به مرور زمان قابل دسترس تر و ارزان تر می شوند، و می توانند نقش قابل ملاحظه ای در کمک به رشد کسب و کار شما ایفا کنند.

فروشگاه الو کالا

هوش مصنوعی و بازاریابی دیجیتالی

هوش مصنوعی (AI) می تواند برای ایجاد تجربه های مشتری خارق العاده استراتژی های بازاریابی شما را تقویت کند. هوش مصنوعی از تصمیمات مبتنی بر اطلاعات حمایت کرده و ارتباطات کسب و کار را بهتر می کند.

در سال ۲۰۲۰، هوش مصنوعی به داشتن نقش قابل ملاحظه در استراتژی های بازاریابی ادامه می دهد. موارد زیر برخی از روش هایی هستند که هوش مصنوعی از استراتژی های بازاریابی کسب وکار شما حمایت می کند.

جستجو

برای کسب و کارهای تجارت الکترونیکی، هوش مصنوعی می تواند نحوه تعامل افراد با محصولات را تغییر دهد. به عنوان مثال، یک مشتری می تواند از یک ابزار تشخیص تصویر برای گرفتن یک عکس از یک لباس استفاده کند.

ابزارهای هوش مصنوعی می توانند عکس های مشابه یا مرتبط را بازیابی کرده و آنها را نمایش دهند. این امر این امکان را برای کاربران فراهم می کند درباره سبک و تجهیز ایده هایی بدست آورند که منجر به فروش بیشتر می شود.

بینایی های کامپیوتری مبتنی بر هوش مصنوعی نیز می توانند از اقدامات جستجو حمایت کنند. کاربران با آپلود کردن یک تصویر می توانند محصولی که می خواهند را پیدا کنند، و ابزار هوش مصنوعی سپس می تواند محصول را در کاتالوگ یک برند پیدا کرده و نمایش دهد.

تحلیل احساسات

از هوش مصنوعی می توان در تحلیل احساسات و شِنُفت اجتماعی استفاده کرد. تحلیل احساسات تلاش می کند احساساتی را درک کند که در پس یک متن نهفته هستند. این تحلیل به شما کمک می کند درک کنید مخاطبان چه نظری درباره برند شما دارند.

شما می توانید از تحلیل احساسات برای درک این مسئله استفاده کنید که آیا افراد نظر مثبت، خنثی یا منفی ای درباره برند شما دارند. این تحلیل می تواند اشارات اجتماعی و نظراتی که در وبلاگ ها و رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند را پایش کند.

این ویژگی ها باارزش هستند زیرا شما محتوی منفی را زودتر کشف می کنید در نتیجه می توانید اقدام کرده و وجهه برند خود را مدیریت کنید. این تحلیل همچنین می تواند در ارزیابی پشتیبانی از مشتری خود کمک کند تا به شما کمک کند درک کنید مشتری ها چه احساسی دارند.

 

گرایش های بازاریابی

شخصی سازی بهتر

با استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد تجربه های شخصی سازی شده می توانید نرخ تعامل برند خود را بهتر کنید. بسیاری از نشریات از هوش مصنوعی برای ارائه محتوی سفارشی بر اساس سوابق جستجو، محل و علایق یک فرد استفاده می کنند. هوش مصنوعی می تواند به شما کمک کند ارتباطات محصول و پیشنهادات محتوی شخصی سازی شده ای را ایجاد کنید.

همچنین می توانید از هوش مصنوعی برای تبلیغات خودکار استفاده کنید. این کار می تواند به تقسیم کردن لیست ایمیل شما تا یک نقطه دقیق کمک کند که در آنجا می توانید مخاطبان خود را با کارزارهای بازاریابی ایمیل بسیار شخصی سازی شده ای هدف قرار دهید.

چت بات ها

چت بات ها در حال حاضر بر روی بسیاری از سایت ها به عنوان روشی برای ارائه پشتیبانی مشتری سریع معروف و موجود هستند. چت بات ها در زمان صرفه جویی کرده و به کاربران کمک می کنند اطلاعاتی که نیاز دارند را سریع دریافت کنند، بویژه زمانی که اطلاعاتی که آنها نیاز دارند را بتوان به سادگی از یک پایگاه داده ها بازیابی کرد.

چت بات ها با انباشتن اطلاعات تعامل کاربر و اضافه کردن آنها به پایگاه داده های مدیریت روابط مشتری (CRM) می توانند به اهداف بازاریابی خدمت کنند. چت بات ها می توانند یک دید کامل را از مشتری های شما ارائه کنند، تا شما بتوانید بهتر با مشتری خود ارتباط برقرار کرده و خدمات شخصی سازی شده ارائه کنید.

بازاریابی رسانه های اجتماعی

اکثر کسب و کارها در حال حاضر می دانند که پلتفرم های رسانه های اجتماعی نقش مهمی را در بازاریابی آنلاین ایفا می کنند. محتوی قلب تپنده بازاریابی رسانه های اجتماعی است و چیزی است که تعامل، ترافیک و نرخ تبدیل را پیش می برد. زمانی که پای محتوی به میان می آید، چند قانون طلایی وجود دارد که به شما کمک می کنند با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید:

  • محتوی باکیفیت و اطلاع رسان تولید کنید
  • از طریق کلمات قدرتمند واکنش های عاطفی ایجاد کنید
  • از تون گفتگو استفاده کنید
  • روی روابط تمرکز کنید، نه معاملات

در زیر نیز چند کار عملی ارائه می شود که برند شما می تواند برای تاثیر گذاری در سال ۲۰۲۰ انجام دهد:

با افراد با نفوذ کار کنید

افرادی وجود دارند که در هر حوزه کسب و کار در رسانه های اجتماعی تعداد قابل ملاحظه ای دنبال کننده دارند. این افراد تاثیرگذار و با نفوذ محتوی دقیقی را تولید می کنند که اطلاعات مفیدی را ارائه می کند. آنها اغلب در تحلیل خود از برندها و محصولات مختلف منصف هستند و اغلب مخاطبان شان به محتوی آنها اطمینان دارند.

برند شما می تواند با همکاری کردن با افراد بانفوذ از این مسئله بهره ببرد. راه های زیادی وجود دارند که می توانید از آنها برای نزدیک شدن و جلب حمایت افراد با نفوذ استفاده کنید، به عنوان مثال:

  • از آنها بخواهید محصول شما را به صورت رایگان استفاده کنند
  • با یک سایت عضویت یک استراتژی بازاریابی وابسته ایجاد کنید
  • به مخاطبان آنها تخفیف ارائه کنید

با وجودی که کار کردن با افراد بانفوذ ایده جدیدی نیست، مهم رویکرد شماست. به عنوان ابزاری برای رشد بلند مدت روی ایجاد یک رابطه و دنبال کردن برند وفادار تمرکز کنید.

 

گرایش های بازاریابی

محتوی ویدئویی بسازید

محتوی دیداری در مقایسه با هر فرمت محتوی دیگر بازدیدهای بیشتری را ایجاد می کند. پست گذاشتن ویدئوها بر روی صفحه های رسانه های اجتماعی خود می تواند میزان تعامل را به شکل قابل ملاحظه ای افزایش دهد. می توانید ویدئوها و تصاویر را به یک ویژگی معروف موجود بر روی تمام پلتفرم های رسانه های اجتماعی اضافه کنید: داستان ها.

می توانید یک تصویر یا یک ویدئوی کوتاه را به اشتراک بگذارید که برای مدت محدود، مثلاً ۲۴ ساعت، باقی بماند. این کار ترس از دست دادن ایجاد می کند که این حس را در کاربران ایجاد می کنند بلافاصله اقدام و خرید کنند.

شما همچنین می توانید با اضافه کردن هشتگ ها برای درگیر کردن کاربران با داستان های خود تعامل ایجاد کنید. زمانی که کاربران با محتوی شما تعامل برقرار کنند، آنها در هم آفرینی آن نقش ایفا می کنند. این امر به شما کمک می کند با مخاطبین خود یک ارتباط برقرار کنید، که به وفاداری برند منجر می شود.

سعی کنید در محتوی خود روی تعامل، ارتباطات های عاطفی و اصالت تمرکز کنید. با ارائه ارزش و تعامل با کاربران کارزارهای رسانه های اجتماعی موفقی خواهید داشت.

استراتژی های بازاریابی خود را در سال ۲۰۲۰ با گرایش های برتر ارتقاء دهید

با فرارسیدن سال جدید میلادی، این مسئله که مراقب گرایش هایی باشید که می توانند به شما کمک کنند استراتژی های بازاریابی خود را بهتر کرده و کسب و کار خود را رشد بدهید، مفید است.

پیشرفت های فناوری از هر زمان دیگر در حوزه های واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و هوش مصنوعی سریع تر اتفاق می افتد، و نرم افزارهای بسیاری وجود دارند که می توانند تاثیر عمیقی بر روی موفقیت کسب و کار شما داشته باشند.

بهره بردن از رسانه های اجتماعی و ویژگی های بی شماری که این رسانه ها برای دسترسی به مخاطب خود به شما ارائه می کنند نیز مهم است. با قرار گرفتن در صدر گرایش های بازاریابی اصلی در سال ۲۰۲۰ شما شاهد یک افزایش خوب در رشد کسب و کار خود خواهید بود.

 

 

این مطالب را هم حتما بخوانید

۴ دیدگاه

  1. سپاسگزارم از سایت خوب خودت.
    واقعا مقاله بی نظیری بود، آنقدر حجم اطلاعات مفید و به روز زیاد بود که مجبورم برای یادگیری بهتر ، چند بار این مقاله را بخوانم.
    ممنون از تهیه مطالب آموزنده و کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Exclamation Triangle Check code