موفقیت مالیهمه مقالات

چگونه حفظ مشتری خود را تقویت کنید !

حفظ مشتری فعلی :

راز و رمز حفظ مشتری فعلی برای رشد بهتر .کلید و رمز موفقیت کسب و کار شما این است که بتوانید کاری کنید مشتری هایتان بارها و بارها به شما مراجعه کنند کسب و کارها با بدست آوردن مشتری های جدید رشد می کنند، اما با خوشحال و راضی نگه داشتن مشتری های فعلی خود شکوفا می شوند.

انجام دادن این کار حتی می تواند از بدست آوردن مشتری های جدید مهمتر باشد. اطلاعات قانع کننده نیاز کسب و کارها برای تمرکز کردن بر روی استراتژی های حفظ مشتری خود را تایید می کنند:

  • بدست آوردن مشتری های جدید می تواند ۵ تا ۲۵ برابر نگه داشتن مشتری های فعلی هزینه داشته باشد.
  • مشتری های تکراری در حدود ۶۷ درصد بیشتر از مشتری های جدید پول خرج می کنند.

مشخص است که در خصوص مشتری هایی که دارید نباید به دنبال جایگزین بگردید. با استفاده از استراتژی های حفظ مشتری، بهتر می توانید با مشتری ها تعامل داشته باشید و آنها را خوشحال و راضی نگه دارید.

در این مقاله با چند استراتژی و ابزار مفید که به اهداف حفظ مشتری شما کمک می کنند، آشنا می شوید.

جلوتر از نرخ های ریزش مشتری خود باشید

اولین گام آشنا شدن با نرخ ریزش مشتری خود است. نرخ ریزش مشتری به شما می گوید چند مشتری در حال ترک کردن سایت شما هستند یا دیگر از شما خرید نمی کنند.




دانستن نرخ ریزش مشتری خود به شما کمک می کند تغییرات در درآمد کل خود را پیش بینی کنید. این کار استراتژی های شما برای تقویت حفظ مشتری را هدایت می کند. همچنین، با پایش نرخ ریزش مشتری کسب و کار خود می توانید درک کنید آیا استراتژی های حفظ مشتری شما موثرند یا خیر.

از نرم افزار CRM استفاده کنید

نرم افزار مدیریت روابط مشتری (CRM) با کمک کردن به شما در دنبال کردن رفتار مشتری با گذشت زمان حفظ مشتری را امکان پذیر کرده و از آن پشتیبانی می کند. این نرم افزار می تواند درباره الگوهای خرید مشتری ها، مصرف محصول و زمانی که مشتری ها دیگر از شما خرید نمی کنند اطلاعات فراهم کند. همچنین می توانید برای درک این که مشتری ها چه مشکلاتی دارند تعاملات خدمات مشتری را دنبال کنید.

این متغیرهای اصلی رفتار مشتری می توانند نقش سیگنال های هشداری را ایفا کنند که شما می توانید از آنها برای ارتقاء حفظ مشتری استفاده کنید.

پس از اینکه در مورد الگوهای رفتار مشتری های خود به ایده روشنی رسیدید، می توانید نقاط مهمی را پیدا کنید که مشتری ها از آن نقطه به بعد دیگر از شما خرید نمی کنند.

همچنین می توانید بسنجید آیا حق با آنهاست یا خیر. نرم افزار CRM به شکل های مختلفی از حفظ مشتری حمایت می کند:




  • این نرم افزار مسیر مشتری را ترسیم می کند.
  • شخصی سازی را امکان پذیر می کند.
  • یک پایگاه داده های تمرکز از اطلاعات مشتری را ارائه می کند.
  • می تواند جزئیاتی از قبیل سابقه خرید، بازخورد و برگشتی ها را ذخیره کند.
  • تعاملات مشتری با تیم پشتیبانی شما را پایش می کند.
  • اطلاعات زمان واقعی نشان می دهد.

باید از اطلاعات و داده ها خود برای درک این موضوع استفاده کنید که چه زمان مشتری های در خطر ترک شما قرار دارند و با آنها ارتباط برقرار کنید تا مجدداً آنها را جذب خود کنید.

از بازاریابی ایمیلی بهره ببرید

زمانی که اطلاعاتی را در اختیار داشته باشید که به شما می گویند چه زمان و به چه علت مشتری -هایتان شما را ترک می کنند، شما در موقعیتی هستید که آنها را با ایمیل مورد هدف قرار دهید.

بازاریابی ایمیلی موثرترین راه برای بالا بردن نرخ تبدیل است. برای ارسال ایمیل های هدفمند به مشتریانی که شما را ترک کرده اند، بازاریابی ایمیلی را با CRM ادغام کنید. می توانید برای محصولات رها شده تخفیفات، امتحان رایگان یا سایر ترفندها را ارائه کنید.

از بازاریابی ایمیلی برای دنبال کردن مشتری هایی استفاده کنید که درخواست پشتیبانی کرده اند. از مشتری ها بازخورد درخواست کنید، از آنها بخواهید نظرات خود را به صورت آنلاین بگذارند و این اطلاعات را جمع آوری کنید.

داشتن یک بازاریابی ایمیلی این امکان را برای شما فراهم می کند به مشتری های خود به سرعت پاسخ دهید. می توانید الگوهایی را ایجاد کنید که به هنگام فعال شدن محتوی را بلافاصله ارسال می کنند. این همچنین به شما اجازه می دهد محتوی خود را شخصی سازی کنید.

فروشگاه الو کالا

شخصی سازی را اضافه کنید

CRM و خدمات بازاریابی ایمیلی این امر را از هر زمان دیگری آسان تر می کنند که بتوانید ارتباطات خود را شخصی سازی کنید. این کار این برداشت را می رساند که کسب و کار و شرکت شما به هر تعامل مشتری به صورت انفرادی رسیدگی می کند. سیستم های CRM اطلاعاتی درباره خریدها، ترجیح های مشتری و سابقه پشتیبانی مشتری را ذخیره می کنند.

شما می توانید از این داده ها برای ایجاد محتوی استفاده کنید. برای ارسال به موقع محتوی شخصی سازی شده به مشتری ها یک کارزار بازاریابی ایمیلی راه بیاندازید.

مشتری ها زمانی که شاهد ارتباطات بازاریابی شخصی سازی شده باشند، بیشتر احتمال دارد توجه کنند.

شخصی سازی کردن تعامل های مشتری خود برای مشتریان انگیزه ای برای ماندن با شما ایجاد می کند. آنها چنین احساس می کنند که شما به آنها توجه می کنید، و این رابطه نزدیکتری را با کسب و کار شما ایجاد می کند.

استفاده از خصوصی سازی نرخ های حفظ مشتری را از طریق ارتقاء تجربه های مشتری، ارتقاء می دهد.

برنامه های وفاداری مشتری ایجاد کنید

با ایجاد یک برنامه وفاداری مشتری، شما به مشتری هایی که مدام از شما خرید می کنند پاداش می دهید. این کار آنها را تشویق می کند به خرید از شما ادامه دهند. این همچنین به مشتری ها نشان می دهد که کسب و کار شما به آنها توجه می کند. این کار این امکان را به شما می دهد بفهمید کدام مشتری ها را باید در اولویت قرار دهید.

می توانید برنامه های وفاداری شخصی سازی شده را برای گروه های مختلف مشتری ایجاد کنید و بهترین مزایا را به برترین مشتری های خود ارائه کنید. یک برنامه وفاداری مشتری می تواند به مشتری های شما انگیزه دهد از برند شما خرید کنند. این نرخ حفظ مشتری شما را بالا نگه می دارد.

یک اجتماع آنلاین ایجاد کنید

یک اجتماع برند آنلاین کسب و کارها و مشتری ها را به هم نزدیک تر می کند. یک جامعه آنلاین به روش های مختلفی مزیت ایجاد می کند:

  • این کار فضایی برای بحث درباره برند، محصولات یا صنعت شما را ایجاد می کند.
  • کاربران می توانند سوال بپرسند و به سوال سایر اعضاء پاسخ دهند.
  • بحث های غنی ای را ایجاد می کند.
  • محتوی تولید شده توسط کاربر را تسهیل می کند.
  • وفاداری برند را افزایش می دهد.
  • می تواند هزینه های بازایی دهان به دهان را کاهش دهد.

یک راه ساده برای ایجاد یک جامعه برند آنلاین استفاده از نرم افزار عضویت برای پلتفورم چگونه حفظ مشتری خود را تقویت کنید !خود است. همچنین می توانید گروه هایی را در Facebook و LinkedIn ایجاد کنید که ارتباطات را ارتقاء می دهند.

مثال خوبی از قدرت ساختن اجتماع را می توان در خود WordPress مشاهده کرد. رشد آن را می توان، تا اندازه ای، به جامعه مشتاق و فراگیر WordPress نسبت داد. یکی از روش هایی که WordPress کاربران را جذب می کند از طریق رویدادهاست. رویداد WordCamp این سیستم در سال ۲۰۱۷ در ۴۸ کشور اتفاق افتاد و ۳۹،۶۲۵ بلیط فروخت.

امروز، این پلتفرم در حالی که حامیان سرسخت آن را تبلیغ می کنند به رشد خود ادامه می دهد. ایجاد یک اجتماع آنلاین یک روش قوی برای درگیر کردن مشتری های خود و ارتقاء حفظ مشتری است.

پشتیبانی مشتری را ارتقاء دهید

پشتیبانی مشتری عالی در موفقیت کسب و کار شما تفاوت ایجاد می کند. برای تقویت پشتیبانی مشتری خود از ابزارهای هوش مصنوعی مثل چت بات ها استفاده کنید. استفاده از چت بات ها برای استعلامات جزئی می تواند به کاهش دادن زمان لازم برای برطرف کردن آن دغدغه ها کمک کند.

اطلاعاتی از قبیل آپ­دیت های رهگیری، جزئیات تحویل، رزروها و غیره نیازی به مداخله انسانی ندارند. چت بات ها زمانی که کاربران به اطلاعاتی نیاز داشته باشد که امکان استخراج آنها از یک پایگاه داده ها وجود دارد در زمان صرفه جویی می کند.

کارمندان واحد پشتیبانی مشتری شما می توانند روی مسائل مهمتری تمرکز کرده، به موضوعاتی توجه کنند که واقعاً مهم هستند. با این کار شما پشتیبانی سریع تری ارائه می کنید، در زمان و منابع صرفه جویی می کنید.

یک استراتژی چت بات می تواند پشتیبانی مشتری شما را ارتقاء دهد و بر روی تصمیم یک مشتری برای ماندن با کسب و کار شما تاثیر بگذارد. این به وفاداری بیشتر و ارتقاء نرخ حفظ مشتری ختم می شود.

موضوع مهم در حفظ مشتری، خوشحال و راضی نگه داشتن مشتری های فعلی خود است. زمانی که به نحو صحیح انجام شود، مشتری ها تمایل ندارند به سراغ کسب و کار دیگری بروند. می توانید باعث شوید باقی ماندن با شما برای مشتری ها آسان تر از رفتن به سراغ رقبای شما شود.

کسب و کارهای موفق کسب و کارهایی هستند که درک می کنند که مشتری ستون فقرات کسب و کار آنهاست. با استراتژی های حفظ مشتری از مشتری های خود حمایت کنید، و سپس آنها از شما حمایت خواهند کرد.

این مطالب را هم حتما بخوانید

۴ دیدگاه

  1. در مورد افزایش فروش ، مقاله کاملی بود مخصوصا چند نرم افزار خیلی معم بزای فروش بیشتر و خدمات پس از فروش ارائه داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Exclamation Triangle Check code