موفقیت مالیهمه مقالات

چگونه در زمانی که خود خسته هستید فشار کاری تیم خود را کاهش دهید ؟

 به عنوان یک مدیر فشار کاری تیم خود را مدیریت کنید

یک مدیر، باید با کارمندان خود رفتار مناسبی داشته باشید و از آنها در پشت سر گذاشتن دوره های کاری شدید حمایت کنید تا آنها دچار خستگی مفرط نشوند. اما این کار زمانی که خود شما بسیار دچار استرس و فشار کاری باشید چالش بزرگی می تواند باشد.

چگونه می توانید از خود مراقبت کنید تا برای حمایت از تیم خود زمان و انرژی داشته باشید؟ برای کاهش دادن میزان استرس خود چه اقداماتی باید انجام دهید؟ و برای بهبود آسایش و آرامش کارمندان خود چه اقداماتی را می توانید اتخاذ کنید؟

زمانی که خود شما به نهایت توان خود رسیده باشید، یافتن انرژی لازم برای کمک به دیگران کار دشواری است. خستگی مفرط می تواند باعث شود که شما احساس کنید از درون خالی شده اید. این مسئله بر روی تمام جنبه های زندگی شما تاثیر می گذارد. شما بسیار خسته هستید، به غذا و تغذیه خود توجه نمی کنید، و از رابطه های عادی زندگی جدا هستید. اما این تنها شما نیستید که رنج می کشد. تیم شما نیز از استرس شما متاثر می شود، و این مسئله اوضاع را بدتر می کند. در نتیجه، هم به خاطر سلامتی خودتان و هم به خاطر سلامتی کارمندان تان لازم است که برای بهتر کردن اوضاع تمام منابعی که می توانید را بسیج کنید. در این مقاله با نحوه این کار آشنا می شوید.

سلامت خود را در اولویت قرار دهید  بعد کمک اعضای تیم خود بروید

قبل از اینکه بتوانید به اعضاء تیم خود کمک کنید استرس خود را مدیریت کنند، لازم است شما خود استرس خود را مدیریت کنید. قبل از اینکه دست به کار شده و روی کار تمرکز کنید، لازم است صبر کنید، به اطراف نگاه کنید، و بفهمید چگونه می توانید به افراد کمک کنید چیزی که لازم دارند را بدست آورند. یک نقطه شروع خوب این است که مراقب سلامت جسمی و روانی خود باشید. غذای سالم بخورید، غذاهای کامل. به طور منظم ورزش کنید. شب ها خوب و به اندازه کافی بخوابید. کسی را برای درد و دل کردن پیدا کنید؛ فردی که مشورت های خوبی به شما بدهد. تکنیک های مدیریت استرس خوب خود را با تیم خود به اشتراک بگذارید.

مشکل را به صورت گروهی حل کنید

حتی در صورتی که به طور کامل بر استرس خود غلبه نکرده باشید، نشان دادن این امر که شما مسئله را جدی می گیرید می تواند مفید باشد. حتی می توانید به تیم خود پیشنهاد کنید که همگی مراقبت از خود را به عنوان یک گروه اتخاذ کنید، به عنوان مثال، مدیتیشن را به عنوان یک گروه یاد بگیرید یا نکاتی درباره این مسئله که چه روش هایی برای کاهش استرس مفید هستند را با یکدیگر در میان بگذارید.




می توانید تحت کنترل نگه داشتن استرس را یک هدف تیمی قرار دهید. اما کسی را مجبور به این کارها نکنید. حس استقلال می تواند با علائم خستگی مفرط مقابله کند، در نتیجه لازم است چنین حسی را در افراد القاء کنید که آنها در تصمیم گیری آزاد هستند.

از خود دلسوزی و شفقت نشان دهید

به خود یا تیم خود خیلی سخت نگیرید. خستگی مفرط اغلب می تواند مثل یک شکست شخصی به نظر برسد. ما در یک دنیای ناقص زندگی می کنیم، اما انتظار کمال و کامل بودن را داریم. بسیاری از سازمان ها استرس را تشدید می کنند. ابهام، پیچیدگی و ماهیت تمام وقت بودن فناوری باعث می شود بسیاری از ما میزان تنش بالایی را احساس کنیم. دلسوز باشید. هم از درون و هم به صورت عمومی درک کنید که همه ما با منابعی که در اختیار داریم نهایت تلاش خود را می کنیم. این به این معنی نیست که شما تنبل باشید و از مشکلات فرار کنید.

بلکه شما دارید محلی را برای خود و دیگر افراد ایجاد می کنید که از نظر روان شناختی ایمن باشد. در زمان های پر استرس با تیم خود به شکل صادقانه و در عین حال محکم حرف بزنید. بله، فشار کاری بالاست و پروژه های بزرگ هراس انگیز هستند. اما به تیم خود بگویید:«ما در این کار همه با هم هستیم، و می دانیم که می توانیم از پس کار بر بیاییم.»

از خود یک مثال خوب بجا بگذارید

همچنین باید به رفتارهایی فکر کنید که به عنوان مدل به تیم خود القاء می کنید. اگر در تمام روز مدام از این جلسه به آن جلسه برروید و وقت سر خاراندن نداشته باشید، این چه پیغامی به تیم شما منتقل می کند؟ با اولویت دادن به استراحت کردن مثال خوبی برای اعضاء تیم خود ایجاد کنید. به تیم خود نشان دهید شما همیشه در دفتر خود با حالت تخته گاز کار نمی کنید.

زمانی که افراد تیم شما به شدت خسته شده اند، شما باید آنها را تشویق کنید زمان های استراحت منظم داشته باشند. افراد تیم به زمانی برای استراحت کردن و تجدید قوا و قطع ارتباط از کار نیاز دارند. تعیین کردن محدودیت در مورد این که در پایان روز و هفته چه مقدار کار باید انجام شده باشد، بسیار مهم است.




روی علت و چرا تمرکز کنید

یک نشانه (و علت) رایج خستگی مفرط ناشی از کار «عدم ارتباط بین ارزش های یک فرد و کاری است که انجام می دهد». در این حالت فرد احساس استرس و خستگی می کند، و در عین حال باید کار کند و کار کند و کار کند، و در طول این مدت فراموش کند چه چیزی در وهله اول باعث جذب او به این شغل و سازمان شده است. این مسئله می تواند کشنده باشد.

به عنوان یک مدیر و رهبر، شما باید «یک احساس علت مشترک» را ایجاد کنید، به عنوان مثال، چرا و به چه علت ما باید ماموریت خود را کامل کنیم؟ به عنوان یک رئیس، این وظیفه شماست که تیم خود را تقویت کنید. هدف و علت مهم بودن موضوع برای سازمان و مشتری ها را به آنها یادآوری کنید. زمانی که افراد ارزش ها و ارتباط مشترکی داشته باشند، بیشتر احتمال دارد که احساس مثبتی نسبت به کار خود داشته باشند.

از تیم خود حمایت کنید

اگر شما و تیم شما تحت یک فشار کاری شدید هستید، شاید وقت آن باشد که از رئیس یا مدیریت ارشد خود درخواست یک مهلت کنید. این مسئولیت شماست که در راستای اهداف سازمانی خود از تیم تان حمایت کنید. با رئیس یا مدیریت ارشد خود درباره این امر حرف بزنید که استرس چه تاثیری بر روی اخلاق و عملکرد افراد دارد.

مثلاً بگویید: «تیم من کاملاً به این پروژه پایبند و متعهد است، اما افراد خسته هستند. و همه ما با قانون نقصان بازده آشنا هستیم». پیامدهای خستگی مفرط را منتقل کرده و توضیح دهید چگونه این امر به نفع رئیس یا مدیریت ارشد است که در این رابطه اقدامی انجام دهد.

به رئیس یا مدیریت ارشد خود بگویید که «درصد خطا و اشتباه بالا می رود» و این موارد می تواند برای سازمان پر هزینه باشد. توضیح دهید که شما نگران این مسئله هستید که ممکن است افرادی را از دست بدهید که برای سازمان با ارزش هستند.

فروشگاه الو کالا

منشاء خوش بینی باشید

هر زمان که کار دیوانه وار و پر فشار است، تلاش کنید مثبت اندیشی را ترویج کنید. این کار زمانی که شما تحت فشار و استرس باشید کار دشواری است، اما به جنبه خوب آن فکر کنید. به افراد لبخند بزنید و با آنها مهربان باشید. حواستان باشد که به طور منظم برای تلاش های آنها از افراد قدردانی و تشکر کنید.

یک احساس همدلی و حمایت اجتماعی را ایجاد کنید. زمانی که تیم تان به یک موفقیت می رسد یا یک دوره سختی به پایان می رسد، جشن بگیرید.

اصولی که باید به خاطر بسپارید

بایدها:

• تیم خود را تشویق کنید به طور منظم استراحت کنند و از فرصت هایی که پیش می آید برای تجدید قوا استفاده کنند.
• با زبان الهام بخش از تیم خود حمایت کنید. پیغام شما باید این باشد: «در این کار ما همه با هم هستیم».
• از تیم خود حمایت کنید. اگر فشار کاری خیلی زیاد است، از رئیس یا مدیریت ارشد خود سوال کنید آیا امکان دارد مهلت انجام شدن پروژه تغییر کند یا وظایف به نحو دیگری محول شوند.

نبایدها:

• بی توجهی به سلامت جسمی و روانی خود. از خودتان خوب مراقبت کنید و استراتژی های کاهش استرس خوب خود را با تیم تان در میان بگذارید.
• در نظر گرفتن خستگی مفرط به عنوان یک شکست شخصی. هم از درون و هم به صورت عمومی درک کنید که همه ما با منابعی که در اختیار داریم نهایت تلاش خود را می کنیم.
• فرو رفتن در منفی نگری. منشاء خوش بینی باشید و سعی کنید در افراد خوش بینی ایجاد کنید.

فشار کاری فشار کار

این مطالب را هم حتما بخوانید

1 دیدگاه

  1. بازتاب: احمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Exclamation Triangle Check code