فروش و بازاریابیهمه مقالات

معجزه های روانشناسی فروش

 روانشناسی فروش

چرا شناخت افراد یا مشتریان در زمینه فروش محصولات اهمیت بالاتری دارد؟
معجزه های روانشناسی فروش ممکن است برای برخی مبالغه آمیز باشد، ولی این چنین نیست، زیرا پژوهش ها و نتایج نشان می دهند که این ترکیب نه تنها مبالغه آمیز نیست، بلکه پیدا کردن کلماتی برای نشان دادن اهمیت آن ها بسیار دشوار است. چرا؟

از آنجایی که برای فروش محصولات به انسان یا انسان هایی نیاز است پس شناخت روانی انسان ها که مسئله ای روانشناسی است حائز اهمیت می باشد تا فروشندگان بتوانند به راحتی به فروش مطلوب و ایده آلی از کالا هایشان برسند. به قول کتاب نخست انسان ها و سپس کالا، فروشندگان موفق ابتدا به انسان و سپس به فروش محصول خود پرداخته اند.

روانشناسی فروش

روانشناسی فروش مطالعه ی علمی اثرات روان بر فروش و فروش بر روان است که در جهت اهداف فروش حرکت می کند.
باتوجه به آمار مجله فوچون، تعداد شرکت های موفق خارجی نسبت به شرکت های ورشکسته بیشتر است و از دلایل مهم آن به فروش و فرهنگ فروش میتوان اشاره کرد.

روانشناسی فروش




 

فرهنگ روانشناسی فروش چیست؟

باور به در نظر گرفتن بودجه کافی و هزینه برای فروش و تبلیغات.
باور به تخصصی بودن فروش و تبلیغات و هنری بودن و جنبه حیاتی داشتن.
اهمیت دادن به مشتری.
شناخت بازار و تحقیق در آن.

اعتبار چه تاثیراتی در فروشندگی دارد؟

از موضوعات مهم در زمینه فروش، اعتماد نداشتن و یا بد نام بودن رشته فروش، کسب و کار و یا تبلیغات است که در ذهن برخی وجود دارد، همچنین در امر تبلیغات، بعضی افراد پیش زمینه منفی دارند و تصور می کنند تبلیغ در خدمت اجناس بنجل و تقلبی است و اعتقادی به تبلیغات و اطلاع رسانی همراه با خوشایندی ندارند.
این نگرش که از جهتی درست و از جهتی نادرست است به نقش فروش و فرهنگ فروش لطمه وارد می کند.

فروشنده کیست؟
مسئله ی فروش، بحثی است که همه ما در طول روز با آن سر و کار داریم. ما همه فروشنده هستیم، بعضی کالا، بعضی خدمات و برخی فکر میفروشند. پس در واقع ما همه یک فروشنده هستیم. برای مثال، سرپرست یک خانواده گله مند از این است که حرفش در خانه خریدار ندارد و یا شنیده ایم که می گویند امروزه پند و اندرز دیگر خریدار ندارد و گوش ها همه پر شده اند.

روانشناسی فروش




فروشندگی را از چه زمانی باید آموخت؟

علاوه بر مسائل مالی و اقتصادی، مسئله فروش یکی از مهمترین بحث ها در مشکلات برخی جوانان هست اعم از بیکاری، بزهکاری، اعتیاد و افسردگی و غیره، که این افراد به مهارت های فروش آگاهی ندارند. درنتیجه میبایست از ابتدا و در مهدکودک، دبستان، راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه “فروشنده خوب بودن” را به آن ها آموزش داد.

در صحبت های بسیاری از جوانان شنیده اید که مثلا ” خسرو خیلی زرنگ است و شم مالی و اقتصادی بلد است و میداند چگونه وقت و خدمات خود را به نحو مطلوبی بفروشد”. بسیاری از نوابغ و هنرمندان هستند که به دلیل نداشتن دانش کافی از فروش و فرهنگ فروش با فقر مواجه شدند و برعکس تعداد زیادی از افراد متوسط که البته فروشندگان خوبی هم بودند توانسته اند از نظر مالی عاقبت به خیر شده اند.

این مطالب را حتما بخوانید:

 💡آیا میدانید اصول ثروتمند شدن چیست؟

 💡۱۰ روش برای بهتر شدن در فروش

 

فروشگاه الو کالا

روانشناسی فروش

 

جوانانی که بعد از دوره کوتاه مدت کامپیوتر درامدهای میلیونی کسب کرده و دکترانی که به دلیل ناتوانی در مسئله فروشندگی در فقر به سر می برند. اگر به دانش آموزان کنکوری که از مهارت های کنکور اطلاعی ندارند، آگاهی بدهیم و همینطور آموزش چگونگی فروش را بدهیم، چه بسا ناموفقان کنکور تبدیل به موفقان کنکور شوند.

مهم ترین اصل در فروشنده خوب بودن چیست؟

همچنین اگر در زمینه ی رشته تخصصی به افرادی موفق نیستند مهارت های رشته فروش آموزش داده شود و به باور آن ها تبدیل شود، افراد ناموفق نیز میتوانند موفق شوند! اگر به امر جنبه آموزشی و پرورشی فروش باور داشت، فروشندگان ناامید و ناموفق بعد از گذراندن دوره های روانشناسی فروش به فروشندگان امیدوار و موفق هم در زمینه بالا رفتن فروش محصولاتشان و هم در زمینه تمتع مالی تبدیل می شوند.

روانشناسی فروش

در انتها نکاتی مهمی که در جمع بندی کلی میتوان از آن ها یاد کرد:
۱٫ فروش و مهارت های آن یک امر بسیار کلیدی و همه در زندگی و پیشرفت شرکت ها و سازمان هاست و ما ایرانیان میبایست در ترویج فرهنگ فروش تلاش کنیم، چرا که انسان های هوشمند در دوران زندگی شان درک می کنند که چه چیزی مهم و چه چیزی مهم نیست و یکی از همین مهم ها امر فروش است.
۲٫ روانشناسی فروش و مهارت های آن از شروط لازم و الزامات موفقیت های سازمانی است که در کسب وکار و حتی زندگی به آن نیاز داریم.
۳٫ مهارت های فروش و روانشناسی فروش امری آموزشی و پرورشی است. پس همه می توانند آن را یاد گرفته و از فواید آن استفاده صحیح کرده و زندگی شغلی و خانوادگی شان را دگرگون کرده و موفقیت های شغلی بدست آورند.
۴٫ بازار جدید امروز به صورت الکترونیکی است و از حالت سنتی خارج شده، در نتیجه باید در نظر داشت که روابط جدید امروز به صورت تعامل فروشنده مشتری است و بر مبنای احترام متقابل می باشد که نتیجه آن به صورت برد برد یا برنده برنده خواهد بود.
۵٫ در بازار جدید موضوع فروش یعنی نفوذ ( فروش = با نفوذ)؛ بنابراین در بحث روانشناسی فروش به بحث نفوذ و کاریزما برمی خوریم که باید به موازین اخلاقی مهارت های نفوذ نیز بپردازیم.
۶٫ در نهایت افراد و شرکت های ناموفق با بها دادن به مهارت های فروش و روانشناسی فروش همانظور که اشاره شد، می توانند به افراد و شرکت های موفق تبدیل شوند.

روانشناسی فروش

تصور و تخیل کارگاهی است که در آن همه برنامه ها از سوی انسان خلق می شود ( ناپلئون هیل).
از مهمترین اهداف برای یادگیری فروش و مهارت های فروش این است که چگونه سریع تر و راحت تر از هر زمانی بتوان فروش را افزایش داد و همچنین بیشتر بتوانید از خود بهره برداری کنید. مهارت های فروش به شما می آموزد که چگونه در مدت چند ماه یا حتی چند هفته فروش و درآمد خود را به دو، سه یا حتی چهار برابر افزایش دهید.

 

این مطالب را حتما بخوانید:

 💡آیا میدانید چگونه میلیونر شوید ؟

 💡۵ استراتژی تجربه مشتری برای کسب و کارهای کوچک

 

این مطالب را هم حتما بخوانید

۲ دیدگاه

  1. بازتاب: مریم
  2. بازتاب: مهتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Exclamation Triangle Check code