مسائل ازدواجمسائل کودکان و نوجوانانهمه مقالات

اطلاعاتی مفید درباره آمادگی برای حاملگی و داشتن فرزند

برای اینکه بدانید آیا شرایط حاملگی و داشتن فرزند را دارید حتما مقاله زیر را مطالعه فرمایید

آمادگی برای حاملگی و داشتن فرزند:

متاسفانه به دلیل ویژگی های روانی و شرایط و محیط اجتماعی،بسیاری از ما (کالا و متاع ) ازدواج نیستیم یعنی اصلاً برای زندگی با هیچ کس،آماده نیستیم ما نه تنها با پدر و مادر خود،با خواهر و برادر خود،حتی اگر از خود ما کپی درست کنند،با برادر و خواهر دوقلو هم،نمی توانیم زندگی کنیم.

متاسفانه بسیاری از مردم هستند که به دلیل آسیب کودکی و یا حوادث بعدی،اصولاً کالای پدری و مادری نیستند و فراتر از آن،کالای ازدواج (زنی و شوهری) نخواهند بود.

حاملگی و داشتن فرزندبه چه دلایلی برخی از انسان ها کالا و متاع ازدواج نیستند؟

علت این مسئله را می‌توان در موارد زیر مشاهده و بررسی کرد:

بسیاری از ما ،از عشق،دوستی و محبت وحشت داریم.
به این معنا که من در کودکی یا سخت به این عشق و محبت که حتما نیاز کودک است،محتاج بودم و کسی چنین محبتی را در حق من نکرده،در نتیجه به این نتیجه رسیده‌اند که محبتی در جهان نیست یا بهتر است که منتظر محبت و چنین عشقی نباشم.




دوم اینکه آن کسانی که مدعی عشق و محبتی به من بوده‌اند،بیشترین آسیب و زیان را به من وارد کرده‌اند و درد و رنج اصلی و اساسی من از طرف آنها بوده است.

بنابراین به این نتیجه رسیده‌ام که نتیجه و پایان این عشق و محبت،چیزی جز درد و رنج و حسرت و افسوس نخواهد بود.

سوم احتمالا من به خاطر شرایطی که در زندگی دیگران دیده‌ام و یا روابط بد و نامناسبی که در بقیه ی خانواده ها یا خانواده ی خودم یا خویشاوندان مشاهده کرده ام،به این نتیجه رسیدم که زندگی زناشویی،ارزش و اهمیتی ندارد.

بنابراین کوشش برای به وجودآوردن خانواده ،حتماً اشتباه بزرگی است.




حاملگی و داشتن فرزندچهارم از طرف دیگر ممکن است که من از آن کسانی باشم که هنوز به ثبات و قرار نرسیده‌ام و نقطه ای از این قرار گریخته و من را با فرار همراه کرده است تا آنجا که تنوع و نوعی تغییر در زندگی برای من اصل و اساس است و ترجیح می‌دهم که درزندگی،من با دیگران و افراد مختلف باشم تا با یک نفر،و روابط خودم را به صورت گسترده‌ای در ارتباط با دیگران قرار بدهم، تا با یک فرد ویژه.
بنابراین به این دلیل است که اصولاً کالای ازدواج نیستم.

این مطالب راحتما بخوانید:

 💡آیا می دانید تاثیر دوران کودکی در زندگی شما چگونه است؟

 💡تاثیرات مخرب کودکی را در زندگی زناشویی کاهش دهید

پنجم بالاخره این احتمال نیز وجود دارد که تعهد، مسئولیت و وظیفه ای که یک فرد در زندگی زناشویی باید داشته باشد را،من نه قبول دارم و نه تصور می کنم که امکان آن یا توانایی آن را داشته باشم،.و یا احتمالا ممکن است که اصلاً آن را نخواهم.

بنابراین با توجه به این زمینه ها و جنبه ها است که بسیاری از مردم ممکن است ترجیح بدهند،به درسشان، به کارشان،به باور هایشان و جنبه‌های دیگر زندگی توجه کنند و اصولاً وقت و نیرو و انرژی را برای داشتن خانواده،مورد استفاده قرار ندهند.

فروشگاه الو کالا

حاملگی و داشتن فرزندبه چه دلایلی برخی از انسان ها کالای پدری و مادری نیستند؟

اما همان گونه که بیان شد،متاسفانه کسانی هستند باوجودی که ممکن است که کالای ازدواج باشند و در این بازار،متاعی قابل داد و ستد،ولی کالای پدر و مادری نیستند به این معنا که آمادگی برای پدری و مادری ندارند آمادگی لازم برای حاملگی و داشتن فرزند را ندارند

در ذیل به برخی از دلایل آنها اشاره می شود:

این افراد معمولاً تجربیات بسیاربدی در کودکی داشته اند و از کودک وکودکی بیزارند و اصولا آن دوران را دوران بدی می دانسته اند،و چنین تصور می‌کنند که باید با سرعت از آن خارج شد و به دنبال بزرگ شدن باشند و از این مرحله و حالت بیرون آمد.

حاملگی و داشتن فرزند

از طرف دیگر،کسانی که به وسیله ی خواهران و برادران خودشان بزرگ شده‌اند،این امکان وجود دارد که این افراد،به خاطر اینکه خواهر و برادر مضطرب،کم دان و ناتوان،مسئول بزرگ کردن آنها بوده،از پا در آمده اند. وچنین دورانی را دوست ندارند وبه هیچ وجه نمی پذیرند.
یا ممکن است که خود آن ها،به عنوان خواهر و برادر بزرگتر،مسئولیت بزرگ کردن خواهر ان و برادران کوچکتررا داشته اند.

به بیان دیگر شاید بتوان گفت که پدری و مادری را در کودکی تجربه کرده‌اند و دیگر حوصله و آمادگی برای داشتن فرزند ندارند.

آمار نشان می‌دهد که حدود ۱۰ درصد زنان،تمایلی به حاملگی و داشتن فرزند ندارند،این زنان اگر فرزندان آخر خانواده، مخصوصاً در خانواده های شلوغ بیش از ۵ نفر یا ۶ نفری باشند،و نوع ویژه‌ای از روابط را با پدر و مادر و خواهر و برادران خود داشته‌اند،تمایلی به داشتن فرزند ندارند و با وجودی که ممکن است به ازدواج تن بدهند،اما مایل نیستندکه فرزندی داشته باشند،مگربه دلایل فشار اطرافیان و یا انتظاراتی که هست.

از طرفی بسیاری از کودکان،اگر در دوران کودکی با مرگ عزیزانشان،مخصوصا خواهر و برادر و یا بچه های فامیل رو به رو شده باشند،ممکن است که تمایلی به داشتن فرزند نداشته باشند.

حاملگی و داشتن فرزند

افراد دیگری به خاطر باورها و اعتقاداتی که درباره ی فرزند و بزرگ کردن آن داشته اند،مایل نیستند که فرزندی داشته باشند،زیرا به دنبال مرد و زنی ویژه و یا کودکی استثنائی و یا شرایط و موقعیتی کاملاً غیر واقع بینانه می گردند.

بنابراین چون چنین محیط و شرایطی فراهم نمی‌شود،مایل به ازدواج و یا صاحب فرزند شدن نخواهند بود.

همچنین برخی از مردم،به دلیل نگاه فلسفی که جهان را پوچ و بیهوده و رفتار انسان را عبث می دانند،معتقدند که چرا انسان باید در چنین دنیایی، موجودی به وجود بیاورد و برخی دیگر چون جهان را پر از وحشت و گرفتاری می دانند،به این نتیجه رسیده اند که در دنیای این چنین بد و فاسد و خراب،چگونه انسان میتواند عزیز خودش را به دنیا بیاورد؟.

به یاد داشته باشیم:

واژگونه و دگرگونه دانستن چیست:

در اینجا باید فقط به یک نکته توجه ویژه ای داشت که برخی ازافرادی که بسیار نشان می‌دهند و وانمود می کنند که عاشق بچه و بچه ها هستند.
و به گونه ای برخی از اوقات غیر عادی،حتی با اعضای خانواده و فامیل و فرزندان آنها برخورد می کنند،این افراد ممکن است در حالی که وانمود می کنند و حتی خود باور دارند که عاشق بچه هستند،اما واقعاً از داشتن بچه بیزار باشند این مکانیزم دفاعی (واژگونه و دگرگونه دانستن) که در دوران کودکی ریشه دارد،سبب این حالت می شود.

 

حاملگی و داشتن فرزند به بیان دیگر،اگر کسی هستید که احتمالاً کودکی خوبی نداشتید،اگر کسی هستید که در دوران کودکی شما با مسایل و مشکلات فراوانی همراه بوده،اما به نظر می رسد و یا چنین تصور می کنید که سخت مایل به داشتن فرزند هستید،بهتر است که این را با افراد آگاهی درمیان بگذارید و مطمئن باشید که چنین تمایلی واقعی و حقیقی در شما وجود دارد نه فقط به صورت شعاری است که برخی از ما در بیشتر زمینه های زندگی،مخصوصا آن زمان که تایید و تصویب مردمان را به دنبال دارد ،بیان می‌کنیم.

منبع: دکتر فرهنگ هلاکویی

این مطالب راحتما بخوانید:

 💡چرا بسیاری از افراد فکر میکنند ازدواج یعنی زندان

 💡آیا ترس از مسئولیت می تواند دلیل نخواستن بچه باشد؟

 💡یکی از بزرگترین اشتباهات پدر و مادرها درباره فرزند

 

این مطالب را هم حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Exclamation Triangle Check code